Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Onko kellään kala vienyt vapaa?

Started by tepaaa, December 27, 2009, 18:32:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tepaaa

Niin onko käyny näin että kala olis vieny kalavehkeet  :-D. Issee on saanu kirren mukana morrivavan joskus pilkillä, että varmasti joku vapansa menettäny  :-D

KALIKKA

pari pilkiki onkee,satelliitti mallin ootto onki,veto setti ja mato onki minkä virvelöimällä sain kiinni+parin kilon hauen
mikä oli syöny mato ongessa olleen assu ressun.
ootonkin sain ylös parintunnin päästä toisella ootolla.oli kirpeli sotkenu siimat ohi uijessaa :evil:
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Qkkeli

Itse en ole vapaa menettänyt, mutta isällä meni viime keväänä yksi hyvä pilkkivapa pallasjärvellä harrin mukana.
Ei muuten varmaan olisi harmittanut, mutta kun kyseistä vapaa oli duunattu ensin isoveljen toimesta(kärki + jarrun säätäminen) ja vielä omat toimenpiteet päälle(lisää jarrun säätämistä + kahvan lyhentäminen), jolloin vapa istui minun käteen kuin valettu..  :roll:

pilkkiäijä

Ei ole vapoja lähteny, läheltä piti-tilanteita on ollut useampia.

Mato-onki liitettynä virveliin, ja onki laiturilla. Kala ottaa kiinni, ja onki liukuu laiturilla kohti järveä. Näin on tapahtunut 2 kertaa, toisella kertaa ongen sai käteen, toisen perään joutui syöksymään ja laittamaan jalan päälle. Molemmilla kerroilla kala on ollut kirjolohi.

Tänäkin vuonna pilkkireissulla kävi 2 kertaa näin: pientä ahventa tulee paljon, tuntuu samanlainen tärppi ja pienellä huonosti käteen istuvalla vavalla normaali vastanyppy, mutta kas kas, kala ei nousekkaan ja vapa putoaa kädestä  :-D Siinä kohtaa tuli itsekkin naureskeltua välillä että mitenkäs siinä noin kävi.
Olen kalastelijapoika!

Suurkalastaja1

Toissa kesänä ilmeisesti iso lahna meinasi viedä kaverilta vavan Kallavedellä. Iski virveliin viritettyyn pohjaonkeen, ja vapa makasi laiturilla. Yhtäkkiä vapa otti hirmu spurtin järveen, mutta onneks saatiin toisella virvellillä ongittua ylös. Ja kala oli tietty karannu :evil:
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Kipster

Viime talvena hauki vei vavan kädestä pilkillä. En yhtään osannut odottaa niin rajua tärppiä... Sinne se mulahti avantoon ja sen koommin ei näkynyt

Vikke

Ei ole ikinä vienyt, mutta pienempänä on ollut useampiakin "läheltä piti" tilanteita...  :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

KÖSTER

Ei  kokonaan kahva jäi käteen, epäilys kookkaasta hauesta jäi leijjumaan hölmistyksen kera ilmaan :evil:
Sinne meni siimat ja pilkki jäljelle sentään jäi delfinin korkkikahva :?

kolkyt

skidinä nappulana laiturilla vei mto-ongen taimen lauttasaaresta..

hässi

Pienenä poikana pilkkikilpailuissa lähti pilkkivapa avannon reunalta....
Lähdin kairailemaan uutta reikää vähän matkan päähän, saavuttua avannolle takaisin oli yllätys suuri kun vapaa ei näkynyt missään...

Hetken aikaa manattua huikkasi eräs mies kauempaa " Onko kellään vapa hukassa?"
Vavan vienyt n. 200g särki oli kuljettanut siiman toisen siiman ympärille...

Sääli että kyseessä oli vain ahven kisa...  :roll:
Sijoitusta ei tullut, mutta sitä hienompi muisto... Vapakin on vielä tallessa...

Späde

Semmosen pikkuvirvelin joka on tarkoitettu pikku lapsille sellanen lähti kun heittelin matonpesupaikalla tarttui joku iso kala joka vei sen samantien :-D

tumppi245

Eipä ole vielä kala vienyt vapaa.Mutta kerran olen itse lentänyt järveen kun mato-ongin laiturilla eikä edes ottanut kala kiinni tasapaino vain petti.Onneksi oli keskikesää niin oli vesikin vielä oikein lämmintä. :-)
´´Ei oo kalaa suomuihin katsominen´´
Sanoi vanha isäntä joka ei ollut kalaa nähnytkään!

wewwer51

mulla on menyt monesti vapa jorpakoon. 8-) että ei ole huolen häivää.
fishing rocks!