Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

"Rullapitimet"

Started by Mepps, April 01, 2003, 18:21:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mepps

Eli saako niitä tilattua esimerkiksi mistään täältä internetistä? En nyt ole aivan varma onko nimeni oikea kyseiselle vempeleelle, mutta joka tapauksessa se on sellainen sidontapenkin ja saksien lisäksi tärkeä tavara perhonsidonnassa. Paljonkohan tuollainen maksaisi? Vastailkaapahan pian jos tiedätte jotain kyseisestä tavarasta jotain.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Antti

Eli saako niitä tilattua esimerkiksi mistään täältä internetistä? En nyt ole aivan varma onko nimeni oikea kyseiselle vempeleelle, mutta joka tapauksessa se on sellainen sidontapenkin ja saksien lisäksi tärkeä tavara perhonsidonnassa.
Kyllä niiitä saa netinkin kautta tilailtua. Käyppäs katsomassa vaikka tuolta:  http://www.tyrskytaimen.fi/
Rullapitimestä käytetään myös nimeä spigot.
QuotePaljonkohan tuollainen maksaisi?  

Halvimmat intialaiset ovat siinä 3-5 euron luokkaa. Sitten kun mennään keraamiisiin rullapitimiin niin hinta pompsahtaa jopa lähelle 20 euroa. Intialaiset rullapitimet ovat ihan käyttökelpoisia, mutta jos rahaa löytyy niin kannattanee ostaa suoraan keraaminen rullapidin, ellei halua kiroilla kun sidontalanka napsahtelee poikki. Puristusvoimaa rullapitimissä tarvii olla, että sidontarulla pysyy kunnolla kiinni.

panumies

Itse ostin rullapitimen/spigotin sportia pekasta. Lennart&Bergvist:in Keraaminen, maksoi 5.90€. On toiminut hyvin, Oon sitonu sillä vähän yli 50 perhoo ja lanka katkennu 2 kertaa.(Mun ekat perhot ku oon amatööri) Kaupoissa olen nähnyt 7-15€keraamisia. Kannattaa ilman muuta ostaa keraaminen, Spigotti on aika tärkeä perhonsidonnassa.

MRI

Keraamista rullapidintä tarvitset senkin vuoksi, että tavallinen  pidin ei kestä mikrokuitulankaa. Erittäin lujaa mikrokuitulankaa taas voit joutua käyttämään esim. peurankarvapäätä striimeriin sitoessasi.

teme

www.perhokulma.fi sieltä näkee ainakin noita hinta tietoja