Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mitä perhoja Vantaanjoelle?

Started by Anonymous, March 06, 2003, 17:50:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Anonymous

Moro,

Heittäkää joku, joka on pääkaupunkiseudun perhomiehiä ja on käynyt kalassa Vantaanjoen koskilla kuten Pitkä, Ruuti, Nukari ja Vantaa, et mitä perhoja kannattaa testaa. Varmaan kirjolohelle jotain leechejä ym, mut mitä värejä, väriyhdistelmiä, ja onks jotain tiettyjä kirre/harri/taimenperhoja?

Kiitän

perhohullu

Olen kalastanut Vantaanjoella 8 vuotta niin päätelle itse tietoni...
Erilaisia perhoja:Liitsit väriltään musta,punainen,oranssi ja keltainen sillä ne näkyvät parhaiten tummassa vedessä.Myös samanvärisiä Streamereitä,larvoja ja toukkia voin suositella.Unohda pintaperhot sillä kalat pysyttelevät enimäksen pohjan tuntumassa ja sinne ne perhot pitäisi saada(en ole koskaan nähnyt kenenkään saaneen niillä mitään).Mun mielestä tekniikka on tärkein osa sameanveden perhokalastuksessa eikä perhot HUOM!!!

epsu

Perhohullu on suurelta osin oikeassa. Leechit pitää olla sameassa vedessä erottuvia. Vähän aikaa vedessä olleille kirjoille isompaa (koko 4 - 8) ja kun istutuksista on 2-3 viikkoa, niin pienempää (8-12). Ja tärkeintä on uittaa pohjan lähellä.
Pinturilla voi saada sattumakalan syksyllä kun vesi on kahvin väristä. Ongelmaksi tulee aina pienet taimenet ja lohet, joita on esim. Pitkä- ja Vantaankoskella paljon.
Monta kalaa on päässyt karkuun, mutta mielessä ne pysyvät pidempään kuin saadut.

Anonymous

Olen hieman erimieltä pinturikalastuksesta. Olen kalastanut 3 vuotta Nukarinkoskella ja olen havainnut etenkin harrin kudun jälkeisen ajan suht hyväksi pinturiajaksi (tuokokuun loppu). Jos löydät suosikki harrisoraikkoni (en uskalla paljastaaa), niin pinturilla napaa.
Muista perhoista suosittelen mustaa Leechiä. Oranssi zonkeri on käynyt jo jokaise killen suussa ja ne eivät kelpaa enää 2 päivän päästä istutusesta.

epsu

Hieno kuulla, että pinturillakin saa kalaa.
Ovatko saamasi harjukset olleet isoja ?
Minä kalastelen pääasiassa joen alajuoksulla, jossa alkukesästä on yleensä vesi maitokahvin väristä, niin ei usko riitä pinturin käyttöön. Mutta pitää joskus kokeilla.
Musta leechi on hyvä yleisperho. Myllykoskella toimi aikanaan musta leechi neonvihreällä päällä.
Monta kalaa on päässyt karkuun, mutta mielessä ne pysyvät pidempään kuin saadut.