Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

simano catana BX 180 MH-J

Started by myllykoski, April 11, 2010, 11:26:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myllykoski

viehesuositus 15-40g pituus 181cm Itse ajattelin ostaa kyseisen vavan motonetissä hinta 39€. Erälehden testissä miinusta ohuesta kahvasta.Onko kellään kokemusta vavasta, häiritseekö ohut kahva kalan väsytyksessä tai heittäessä, sopiiko se hauen kalstukseen ? Minkä kokoinen kela sopisi vapaan 2500 vai pitäisikö olla 2000?

Nismox

Kokemukset Shimanon Catana vavoista pelkästään negatiivinen.  En nyt juuri muista onko ollut kyseistä vapaa ko mitalla, mutta nämä kolme mitä on ollut käytössä olleet kaikki täysiä susia. Kaksi on katkennut heitto tilanteessa kärkirenkaan alapuolelta, vaikka viehe on ollut puolivälissä paino suositusta. Yksi vavoista katkesi parin kilon hauen kisutuksessa kelakiinnikkeen puolesta välistä. Paremman vastineen rahoilleen saa näistä halvemman hintaluokan vavoista esim: Shimano Stimula. (n20€). Kestää lähes mitä vain ja lyhyillä vavoilla pääsee UL kalastuksen todelliseen makuun, vavat muistuttaa ruoskaa=) Tämä toki vain minun käyttö kokemus Catana vavoista, saattaa olla että, minulle sattui ne kolme maanantai kappaletta.

-Nismox-

nelitahti

Täällä taas on kokemukset catanasta (210) vain positiivisia. Viime kauden toiminut moitteetta. Laatuvapa mielestäni. :-)
-nelitahti

Suurkalastaja1

Itellä oli muutaman kauden käytössä Catana AX 210cm viehepainoille 10-30g. Pääasiassa harrastin sillä hauen heittokalastusta, ja hyvinhän tuo toimi :wink:
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

KÖSTER

Mulla tuo Catana  CX 270 HM  ja Abun vastaavan hintainen Ruby Crest 15-40gr painosuosituksella molemmat. Shimano enempi
rautakanki niin keveydessä kuin tuntumassakin, toiminu vaikkapa hauelle, kun painosuosituksia noudattelee voi vähä ylittääkkin.

Abun keveys ja tunnokkuus sopii vaikka jigittelyyn kevyellä kelalla ohuella kuidulla tai vertikaalijigittelyyn paremmin kuin shimanon.
Kalan karkuutusten väheneminen tod. näköistä ,koska löysempi kärki ei saa (lohi) kalaa raivoisiin ryntäyksiin toisin kuin jäykempi pidemmälle vippaamalla
linkoava catana jolla pidemmät heitot pienemmällä liikeradalla mahdollisia.
Tuo Abun vavan pinta vaikuttaa aremmalta kolhuille ja naarmuille silmämääräisesti.

Niin ja tuo kahva vaati totuttelua , mutta ei minua ole haitannut yhtään, ainakin väsyttelyt tuonne  n. 7kg haukiin saakka jo testattu
toivottavasti löytyis vielä sen kympin ylittäviä kalojakin 8-)?
Saanee tuonkin vavan rikki, kun riittävän paksulla kuidulla repii hakoja järvestä?

nurtsi

Itsellä yhden kesän ollut käytössä Catana 180 BX L ja ei ole vielä moitittavaa kyseisestä kepistä. Se, että sopiiko se omaan käteen, selvinnee testaamalla? Hyvin tuo itsellä on kädessä pysynyt. Omassani oli ruuvattu Okuman 1500-sarjalainen ja sopivan tasapainoinen setti minun mieleeni.