Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Propilkki 2 v. 0.8 julkaistu!

Started by Mikko_-Procyon-, April 16, 2010, 20:58:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalastelija10

Kysymys pelintekijöille!
Mitä olen lukenut noita muita keskusteluja niin näyttää siltä ettei morrivavan käyttö juuri paranna kalan syöntiä. Onko tosiaan näin?
IRL morrivapaan mielestäni ottaa kalat paljon paremmin kuin tavan pilkilliseen... Mitä iloa on uudistuksista jos niitä pidetään vain "turhakkeina" ja pikku lisinä. Pitäis niillä olla jotain syvempää tarkoitusta.
Kiitos kuitenkin taas todella hienosta versiosta!!

PenZa

Quote from: kalastelija10 on April 28, 2010, 14:22:11
Kysymys pelintekijöille!
Mitä olen lukenut noita muita keskusteluja niin näyttää siltä ettei morrivavan käyttö juuri paranna kalan syöntiä. Onko tosiaan näin?
IRL morrivapaan mielestäni ottaa kalat paljon paremmin kuin tavan pilkilliseen... Mitä iloa on uudistuksista jos niitä pidetään vain "turhakkeina" ja pikku lisinä. Pitäis niillä olla jotain syvempää tarkoitusta.
Kiitos kuitenkin taas todella hienosta versiosta!!

Tuota noin, tajuskinkohan nyt jotain väärin? Tarkoitatko, että vapa vaikuttaa kalan syöntiin?? Ei se vapa siihen vaikuta pätkän vertaa, filmikärjestä vaan tärpit näkee paremmin kuin muista kärjistä. No sillä filmikärjellä saa tietysti pomputettua morria vähän rauhallisemmin kuin oikealla vavalla, mutta pelin kannalta sillä ei ole mitään väliä, koska hiirellä on vähän vaikea noita kaikkein herkimpiä liikkeitä tehdä.

pilkkiäijä

Ettei vaan kuitenkin olisi tehty sitä morrivapaa sen takia, että olisi vähän mielekkäämpää pilkkiä myös morreilla.. Morrin käsittääkseni laskee ohuilla siimoilla pohjaan paljon nopeammin, ja sen ansiosta morripilkkijätkin pääsevät loistamaan. Eihän ne kalat normaalistikkaan nää sitä vapaa, eikä ne siihen vapaan ota, vaan kalan syönti paranee, mitä ohuemmat siimat on. Luulen ainakin olevani oikeassa  :roll:
Yhtä helposti ne tärpit näkee melkeinpä mistä vaan vavasta, kunhan seuraa sitä kärkeä, ei muuta.

Kiitos taas kuitenkin pelistä, mukava pelata huolella tehtyä peliä  :-)
Olen kalastelijapoika!

kalastelija10

Öö siis tä? Minusta on aika huolestuttavaa jos saat morrilla kalaa yhtä hyvin virvelisiimoilla kuin 0.10:llä. Tuota lähinnä tarkoitin. Ei itse vavalla olekkaan mitään merkitystä tässä pelissä.

pilkkiäijä

Lähinnä tuossa kommentoin PenZan kirjoitusta, ja sinä olit oikeassa, niinkuin sen tuossa viestissäni sanoinkin. Jos tuo oli vastaus tuohon minun viestiin?
Olen kalastelijapoika!

Don Miguel

Quote from: kalastelija10 on April 28, 2010, 15:05:51
Öö siis tä? Minusta on aika huolestuttavaa jos saat morrilla kalaa yhtä hyvin virvelisiimoilla kuin 0.10:llä. Tuota lähinnä tarkoitin. Ei itse vavalla olekkaan mitään merkitystä tässä pelissä.
Ei jaksa etsiä Mikon vastausta tähän, joten muistin varassa mennään. Morrivavan merkitys TULEE LISÄÄNTYMÄÄN seuraavissa versiossa, kunhan saadaan hahmonkehitys mukaan. Ja itseasiassa kyllä nuo morrit ovat ainakin minulla muutaman kerran toimineet pelastavina enkeleinä, kun syönti on ollut hiipumaisillaan tai kokonaan loppunut. Ja välillä ei mihinkään muuhun ota, kuin morriin. On sillä jo vaikutuksensa, joka vain kasvaa tulevaisuudessa.

Quote from: kalastelija10 on April 28, 2010, 14:22:11
Mitä olen lukenut noita muita keskusteluja niin näyttää siltä ettei morrivavan käyttö juuri paranna kalan syöntiä.
Kannattaa pilkkiä, ei lukea. Kirjoittaessaan kun voi kertoa vaikka mitä höpökkää =)
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

PenZa

Quote from: kalastelija10 on April 28, 2010, 15:05:51
Asia selvä, en ollenkaan tajunnut että puhut siimasta, kun et sitä tuossa viestissä sanallakaan maininnut.

Mikko_-Procyon-

On niillä vavoilla eroja kalantulon suhteen. Jos toista väittää, ei ole peliä vielä tarpeeksi pelannut.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

juhox

En tiedä onko tätä kysytty, mutta onko todennäköistä, että ennätykset poistuvat taas seuraavassa versiossa, kun se joskus tulee?
"En syö kalojen lääkkeitä. "

burr3r [TTP]

Menin hossalaislammille enkä tienny et mistä vaihtaa 6¨ kairaan, rupesin kuitenki pilkkimään ja vähän ajan päästä nykäs kunnolla. Kun sain kalan avannon alle nii se ei sopinutkaan reiästä ja kala irtos. :( Minkä kokoinen kala ei sovi 4¨reiästä ylös?

Zintti

Tiedätkö nyt mistä vaihtaa 6" kairan? Se vaihdetaan painamalla sitä kairaus-nappia kun ollaan pysähnyksissä punnituspaikalla.

pilkkiäijä

Ainakaan 1.1kg kirre ei meinannut sopia avantoon ja tuli teksti: Kala ei mahdu avannosta. Kuitenkin sain sen jäälle nostettua. Taisi olla aika pullea kirjolohi  :wink:
Olen kalastelijapoika!

jawa75

1,2kg kirre niemisiltä nousi vielä ylös 4" reiästä. edit: Ja ilman pakkonostoa.

[TSK] Soppa

Quote from: jawa75 on May 02, 2010, 18:32:18
1,2kg kirre niemisiltä nousi vielä ylös 4" reiästä.
Jup. 1.2kg ei tuu enää 4 tuumasesta aukosta paitsi pakkonostolla. Ja ei tuu sitä isommakkaan tietenkää  :-)
normipäivä..

Team Siiman Katkojat

seppojohannes

Se riippuu......isompikin voi tulla, mutta niitten kokoa ei voi tietää,mitkä eivät sovi....1.5 :kin on tullut...

Fisumiäs

Kuinka paljon on jo ladattu peliä? Vihdoin odotus palkittiin
<><   <><   <><    <><
  <><   <><   <><

jessenic [FIN]

Quote from: karvakala on May 09, 2010, 18:13:28
Kuinka paljon on jo ladattu peliä? Vihdoin odotus palkittiin
ProPilkki.info:n kautta on ladattu ~7000 kertaa, muista en tiedä muuta kuin että Paljon. :)
Älähän nyt.

darpeee

Quote from: SJ on May 02, 2010, 21:54:31
Se riippuu......isompikin voi tulla, mutta niitten kokoa ei voi tietää,mitkä eivät sovi....1.5 :kin on tullut...
Mulla sopi jopa 1,8kg kirre ja kuten sanoit niin se kait vaihtelee

Mikko_-Procyon-

Sellaset 18500 latausta 0.8:lle plakkarissa just ny.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

JP_Fisher

Onko siiman paksuudella vaikutusta syöntiin, kun tuntuu että tolla morrivavalla tai sen siimalla tulee parhaiten.
Entä minkä kokosen kalan se kestää nostaa, kun pelottaa hieman nostella noita puolen kilon ahvenia :D

Pike

Quote from: JP_Fisher on May 22, 2010, 11:31:21
Onko siiman paksuudella vaikutusta syöntiin, kun tuntuu että tolla morrivavalla tai sen siimalla tulee parhaiten.
Entä minkä kokosen kalan se kestää nostaa, kun pelottaa hieman nostella noita puolen kilon ahvenia :D

No kyllä morrisiimalla on tullut yli kilosiakin kaloja ylös asti. Niin ja itse tunnun saavan sillä alkuperäisellä vavalla morrivapaa paremmin kalaa  :roll:

kuha kalle

Eiköhän se ole tässäkin kalastuksessa, että mitä ohuempi siima, sitä parempi kalastavuus. Varsinkin mormuskoilla.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

Mikko_-Procyon-

Ja 0.8 versiokin kilahti yli FIGMAn platinarajan (20 000kpl), latausten määrän ollessa nyt n. 23 000kpl.

Vaan eipä tuo platinaraja taida koskea freewarea...

pyrytintti

Mikä on FIGMA? En ol koskaan kuullutkaan.
Anteeksi tietämättömyyteni.  :-)

Zintti

vilazu

Tyhmä kysymys, mutta pystyykö tuon uuden version eli 0.8:n lataamaan niin että tuo 0.7:kin pysyisi koneella vai onko tuo ladattava tiedosto pelkkä päivityspaketti aiempaan?  :|

jessenic [FIN]

Quote from: vilazu on June 03, 2010, 22:02:52
Tyhmä kysymys, mutta pystyykö tuon uuden version eli 0.8:n lataamaan niin että tuo 0.7:kin pysyisi koneella vai onko tuo ladattava tiedosto pelkkä päivityspaketti aiempaan?  :|
Luulisin, että pystyy kunhan ei asenna samaan hakemistoon.
Älähän nyt.

Palikka

Juupa juu Kiitos on muute hyvä toi uus versio, seuraavaan vois tulla vaikka järvieditori :roll: , en kyllä tiiä onko joku siitä maininnukki :| Mutta ite en ainakaa tiiä mitä muuta siihen enää tarttee koska kaikki jutut on jo aika hyvin paitsi että lisää välineitä sun muuta ois ehkä kiva :-D
Kalloo tulloo

Mikko_-Procyon-

Yli 66 000 latausta on tällä hetkellä versiolle 0.8.

SacZor

Jos kaikki lataajat lahjottas yhen euron sinne tilille niin kyllä sitä rahaa ihan mukavasti sinne tilille ropisis...
Kätevää!