Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kuvia kaikenlaisista itsetehdyistä eräily/kalastus tavaroista

Started by Zintti, May 09, 2010, 15:19:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zintti

Joo tein itse kuksan ja mietin, että mihinköhän threadiin mä sen laittaisin. En löytänyt haulla sopivaa, tuli vaan "kalastuskuvat tänne" ja "kuvia itsetehdyistä uistimista" ym.
Eli: ensimmäisestä omasta kuksasta tuli aivan valtava :-D suunitteluvaiheessa piirrokset meni vähän sekaisin. Kuksa on tehty lepästä, koska se on pehmeää ja siitä on hyvä aloitella kuksan tekoa.

Mitat: kuppiosa on "ovaalin" muotoinen joten tarkkaa halkaisijaa en pysty sanomaan. Halkaisija on noin 12 cm. Syvyyttä kuppiosalla on n. 7 cm. Itse kuksa on n. 8cm korkea. Tilavuutta arvioisin olevan n. 0.5 L. Tässä vielä kuvat:

E: Kommentteja saa antaa

Haukiman

Saanko kysyä et kaiversitko ton sisällyksen pois taltalla tai jollain muulla kun aina olen pähkäillyt et kun jotkut sorvilla
tekee semmosia kuppeja nii miten ne sit ottaa sen ylimääräisen massan pois.

Zintti

En kayttänyt koneelisia välineitä, kuin vain sen verran että annoin rälläkällä ja siihen lamellilaikalla "muodot" tuolle kuksalle. Tuon kupin koversin semmosella koverrus taltalla. Ja sitten hiomapaperila viimeistelin.

taos

jänis

Quote from: Viinijoen kalatoimikunnan osastopäällikkö on May 18, 2010, 20:49:48
Saanko kysyä et kaiversitko ton sisällyksen pois taltalla tai jollain muulla kun aina olen pähkäillyt et kun jotkut sorvilla
tekee semmosia kuppeja nii miten ne sit ottaa sen ylimääräisen massan pois.

Sillä samalla sorvillahan se sisältäkin sorvataan.. Näin ainakin itte aikoinaan koulussa tein!

Zintti

Taos tehnyt erittäin hienon puukon! Terä on näemmä taottu ja helat on kans hienot. Varmaan todella terävä ja hyvä käyttääkkin.

taos

Puukko onnistui. Terä on C 0,8% hiiliteräslatasta.

Koulussa tuon minäkin tein. Olin kansalaisopistossa torstai-iltaisin. Olen ollut siinä koulussa neljä vuotta kauan sitten.

Vaikeinta oli etuhelan sovittaminen terään niin ettei väliin jäänyt rakoja. Ainakin kahdelta terät murtuivat karkaisussa. Olettaisin, että normalisointi oli unohtunut. Kaasuahjo oli mielestäni liian lyhyt. Saattoi johtua myös siitä epätasainen lämmitys .

Tuppi neulottiin märkänä ja nahan kuviointiin tarvittavat "meistit" tehtiin myös

Zintti

Puulusikkaa pukkaa :-D Joko koristeeksi taikka syömäkäyttöön, en tiijä vielä. Ripustusta varten tuo narulenkki tuossa. HArmittaa kun ei ole kunnon välineitä niin ulkonäkö hieman kärsii :-( No, täytyy vaan harjotella enemmän, kyllä se pelkällä puukolla ja santapaperillakin jotenkuten onnistuu :-)

Salone

Suunnittelin tällaisen, kun en omista omaa venettä, niin ei voi ruuvata vapatelineitä kiinni.

Kaksiuloitteinen pikaisesti piirretty kuva suunnitelmastani. Tämä on siis laatikko, jossa on reunassa kiinni kolme vapatelinettä ja taso puukolle, että on käden ulottuvilla. Pohjalle saa repun/uistimet/haavin. Täytyy vain säätää nuo putket niin etteivät ole soudun tiellä. Kommenttia kiitos!

Murmeli

abe-

En tiiä meneekö oikeeseen paikkaan, vaapputopickkiin ei oikein sovi.. Mutta tuli tehtyä kaverille pari houkutinlevyä uisteluhommiin, ja on toimineet! :)

Vasemmalla malli, ja vieressä itsetehdyt.  Talven aikana näpräillä lisää näitä ;) 
Näihin siis on kuvan ottamisen jälkeen lisätty  hologrammiteipit.

tkj

Ootko abe tehny noi levyt mistä materiaalista? Polykarbonaattia/ propi?

madtrue

Itellä meni kans viime yö aika pitkälle "tuunaillessa" yhtä uistetta, kuvaa laitan kuhan kokonaan valmis ei ole mikään "hieno" mutta luulen että toimii.
"rocky has left the building"