Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Muuratjärvi

Started by maza_ri, May 10, 2010, 23:52:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maza_ri

Moi,

Pyöriikö täällä Muuratjärvellä kalastavia henkilöitä?

Vein veneen noin viikko sitten järvelle, verkkoniemen rantaan. Kerran olen käynyt uistelemassa, mutta mitään ei sillä kertaa tullut.
Olisi mukava saada aikaan jotain keskustelua kyseisestä järvestä ja siellä kalastamisesta.

alapori

Jep,
vähän tuntuu olevan Muuratjärvellä kalastavia. Tämä on myös minun tuntuma asiaan, mökki kun on ollut jo 60-luvulta sen rannassa. Taimenkanta on olematon, niin kuin muukin jalokalakanta. Menneet vuosikymmenet olivat aivan toista. Tilanne on taantunut mm. voimallisen nuottaamisen takia. Lisäksi kirkas vesi tekee kalastamisesta haastavaa. Viimeisin onneton tapahtuma lienee kirjolohikasvattamon padon hajoaminen ja kaiken huuhtoutuminen Muuratjärveen jokea pitkin. Kyseinen kohta järvessä on lähes umpeen kasvanut joen suun allla. Tämä takuulla heikentää järven tilaa ja vaikuttaa jalokalojen kantoihin. Lukuisia reissuja on järvellä tullut pyörittyä ja aina vain heikommin tuloksin.
Kiiski

Migelis

Itse olen muuramelainen ja välillä on tullut kalasteltua Muuratjärvellä. Pikkuahvenia kyllä tulee pilkillä.
Kaverini tietää yhden paikan (matalikko) mistä hän on oikeasti saanut taimenia sekä kuhia uistimen kanssa.
Tullut myös tuulastettua Muuratlammessa mikä on täynnä pikkuhaukia sekä myös lahnoja!
Mutta itse en ole koskaan saanut sieltä uistelemalla yhtään kalaa, mutta kyllä varmasti kaloja löytyy. Syvyyskartassa näkyi muutama erittäin herkullinen matalikko
missä vain ei valitettavasti ole kerinnyt käymään.

--Migelis

Peetu

Onkos uusia kokemuksia/kalastajia Muuratjärvellä? Itekki lähellä asun mutta en oo koskaan siellä kalassa käyny.
Löytyykö hyviä rantapaikkoja vai tarvisko ennemmin veneen? Onko minkälaista saalista tällä kesälle?
Hauki on kala, Hauki on kala! Mikä se hauki on?

¤Kännikala¤

Ite kaipailisin kanssa tietoa muuratjärvestä...
Muutaman kerran tänä kesänä ollaan siellä uisteltu, mutta heikoin tuloksin.
En tosin oo siellä liikkunut kuin tuossa muuramen puoleisessa päässä.
Löytyykö isolahti-tikkala suunnalta lasku paikkoja? (Kuskaan veneen aina mukana kärryssä)
ei ole sullakaan lääkitys kohdallaan!

¤Kännikala¤

Onkos Muuratjärvellä ja/tai kuusjärvellä hyviä pilkkipaikkoja?

¤Kännikala¤

Ei taija olla täällä Muuratjärven kalastajia..  :x
No kesällä siis jatkettava kalojen ehtimistä....

ALEE

Ite tullu pyörittyä Muuratjärvellä nyt parina päivänä. Kala ollut tiukassa, pientä vaan löytyny. Kelit kyllä ollu kunnossa, luntakaan ei enää jään päällä ole.

¤Kännikala¤

Tuli viikonloppuna korkattua uistelemalla muuratjärvi.
Kaiun kanssa kalat kyllä löyty mutta mittään ei saatu. (taaskaan)
Meillä oli neljä vapaa vedossa, vedettiin syvällä ja matalassa, pinnasta ja pohjasta,
silti ainoot tapahtumat oli pohja kosketukset.

¤Kännikala¤

Aika harvassa tuntuu olevan muuratjärven kalastajat kun ei tänne oikein keskustelua ole saatu aikaan..
Onneks nyt sentään löytynyt jo jonkin verran uusia paikkoja missä pyöriä.