Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Streamereiden painotus

Started by Tumi, August 06, 2003, 11:49:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tumi

Olen asiaa aina välillä mietiskellyt ja nyt ajattelin kysyä teiltä kokeneemmilta sitojilta. Kannattaako painotus sitoa aina rungon etuosaan? Riippuen onko streamerilla esim. peurankarvapää, pehmeä siipi tai siipi kovemmasta karvasta, perhot uppovat hyvin eri asennoissa. Olisiko tavoitteena saada uppoamaan suurin piirtein tasapainossa? Tällöin esim perhot tuuhella kovalla siivellä vaatisivat painotuksen aika taakse...

Ja samalla voisitte kertoa tarkempaa painotuksen virittelyä muihinkin perhotyyppeihin...

Ronnie

No, jos aloittais siitä millaisessa asennossa kalat ovat syödessä. Eli pohjasta syödessä pää on pyrstöä alempana, luonnollisesti. Pinnalta päinvastoin. Jos perhoa painottaa etuosasta on se helpommin saatavissa kalojen normaali syöntiasentoon. Toisaalta, vaikka painotus olisi edessä ei se silti estä virran ja siiman kiristymisestä aiheutuvaa nostetta, joka nostaa perhopään ylös. Eli mielipiteeni on se, että painotus eteen.

Tiesitkö että, on olemassa kalamiehiä ja SUAMAMIEHIÄ.

Hota

Älä painota perhoa, uinti kärsii.
Käytä perukkeessa painotusta taikka sinkkerisiimoja lyhellä tapsilla.
Jauhesammuttimen kokoisena vaari vei -60 luvulla Päijänteelle Ahven-ongelle ja siitä asti on kalakärpänen vaivannut :)
Aloittanut aktiivi perhokalastuksen -83 ja homma jatkuu.

Anonymous

Olen samaa mieltä kun hotakainen, Eli "say No to painotus perhoissa" juuri tuon uinnin kanssa.

Itselläni on "väärinpäin" eli koukku ylöspäin uiva simppu jäljitelmä ainoa perho jota olen painottanut.

Olen tähän päätynyt juuri tuon perhon uinnin puolesta, koska riippuu perhon uinnista ainakin itselläni uskonko perhoon vai en. Eli se määrää käytänkö perhoa vai en.

Perhopoika

Olen samaa mieltä kun hotakainen, Eli "say No to painotus perhoissa" juuri tuon uinnin kanssa.
Minun mielestenäni streamerit KANNATTAA painottaa kuparilangalla. Ei se vaikuta uintiin. Sanoisin, että harhaluuloa.
Hölömö.