Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kumpaan päähän Professoria koukku?

Started by lottolippa, May 08, 2011, 14:37:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kumpaan päähän proffaa koukut?

Tasaiseen alapäähän
Suippoon yläpäähän

lottolippa

Kummassa päässä Professoria väki tykkää pitää koukkuja? Omissa proffissani pidän tasaisessa päässä. Onko ollut huomioita miten vaikuttaa kalasaaliiseen?

Eli:

Vaihtoehto 1:

Vaihtoehto 2:

Pike

Minä itse pidän tuola tasaisessa päässä eli vaihtoehto 2. Serkkuni taas juuri päin vastoin eli tuonne suippoon päähän.

Olen tästäkin jossain päin internettiä lukenut ja kuulemma ei ole mitään maininnan arvoista eroa, kummassa päässä koukku on. Jotkuthan pitävät molemmissa päissä.

Qkkeli

Pienempiä rohvessoreita tulee koukutettua ykkösvaihtoehdon mukaan, tuntuisi jotenkin lähtevän karvan verran paremmin uimaan. Isompia malleja en taas viime vuosina ole juurikaan uitellut, mutta niissäkin taitaa suurimmassa osassa olla tuola tasaisessa päässä koukku.

Vikke

Itselläni on jokaisessa Professorissa koukku tasaisessa päässä.

Ja kuten edellä on mainittu, sillä ei mitään suurta eroa pitäisi olla ainakaan kalansaantia ajatellen.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Kipster

Jostain luin juurikin tästä koukutuksesta, että se vaikuttaa uintiin niin, että toisinpäin uinti on hitaampi ja rauhallisempi, joka soveltuu kylmään veteen ja toinen vaihtoehto taas toisinpäin. En nyt muista että mitenkäpäin meni kumpikin, mutta kuitenkin.

Salone

Itselläni isossa Proffassa molemmissa päissä koukut. Toinen on vaan pienempi. En tiedä onko siitä mitään hyötyä, mutta niin ne oli jo paketista otettuna. Pienessä se koukku on tasaisessa päässä.