Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mistä ostatte välineet, materiaalit ym. vaapunvalmistukseen?

Started by VirveliFisher, July 17, 2010, 00:19:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VirveliFisher

Olen juuri aloittelemassa vaappujen tekoa ja olisi kiva tietää mistä saa halvalla välineet materiaalit ym. vaappujen tekoon.

Mikko_-Procyon-

Kysymys sisälsi kohdan "halvalla" ja tässä kohdassa en pysty Samfishingiä itse ainakaan suosittelemaan. Siellä on hinnat melko kovat kuitenkin. Aloitusseteissäkin tulee ylihinnoiteltuna kaikenlaista ylimääräistä. Itse lähtisin kyselemään balsaa jostain puukeskuksista (kuulemma löytyy, tosin Kuopiossa ei ollut), tyllit kangaskaupasta, liimat marketista, koukut netistä mistä halvimman löytää... lakkaa (CAB) ei paljoa näe alle 15e/litra, yleensä hinta on aina sen 19e/litra. Maaleja saa joskus poistoissa jopa 2e/väri, mutta yleensä normi (coat, color) on 5e ja metallic ja effectit 7e. Ohenteita saa jostain kaupoista tosi halvalla (asetonia saa tyyliin 5e/3l tonkka), mutta joskus maalikaupoissa siitä saa maksaa jo 6e/1l. Ohenne 10 on melko kallista, mutta CABien kanssa pakko olla.. tai sitten tekee jostain dicco tinneristä yms oman sopivan sekoituksen. Ruiskuja saa välillä käytettynäkin hyviä, kompura-asia on sitten ihan eri, riippuu tarpeista, tiloista ja siitä mitä on jo käytettävissä. Foliot on melko tiukassa, hyvät siis.. on ostettava sieltä, mistä löytyy sopivaa. LGH-folio, panda ja "vanha surunauha" ainakin ovat jo keräilykamaa. Probi lienee halvinta samfishingissä, samoin leukalaput, koska tekevät ne itse siellä (sam-plastic tms se firma). Samoin valmis probilakka, mutta rouheesta itse sulattaminen ei ole kovin konstikasta. Hitsauslanka on samfishingissä tosi tyyristä, mutta netin kautta löytyy edullisempia.. Tosin mulla on sellane parinkymmenen kilon kiekko sitä lankaa tuolla alakerrassa, niin ei tullut kovin kalliiksi.. kertasijoituksella saa lopun iän langat. Silmiä saa välillä myös foorumeilta halvalla, tosin saatavuus vaihtelee. Voit myös valkoisesta tarrasta leikata itse vyöreijittimellä ne silmät, teet vain sopivalla tussilla sitten mustan täpän keskelle. Voi myös maalata silmät, jos osaa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

VirveliFisher

Mitä maaleja kannattaisi ainakin näin alkuun käyttää? Mielellään halpoja.

Kahlan

En tiedä onko täällä jo ketjua tästä mutta....Liitän kysymykseni tähän samaan syssyyn...Eli osaisitteko suositella jotain hyvää ulkomaalaista nettikauppaa, josta vaapunvalmistus materiaaleja uskaltaisi tilata?

szczupak

Quote from: Kahlan on July 26, 2010, 13:13:45
En tiedä onko täällä jo ketjua tästä mutta....Liitän kysymykseni tähän samaan syssyyn...Eli osaisitteko suositella jotain hyvää ulkomaalaista nettikauppaa, josta vaapunvalmistus materiaaleja uskaltaisi tilata?
Miksi pitäisi tilata ulkomailta, kun suomestakin saa ihan hyvin?
Mistä näitä sinttejä oikeen tulee?

Mikko_-Procyon-

Quote from: Kahlan on July 26, 2010, 13:13:45

Ulkomailla vaapunvalmistus on todellakin lapsenkengissä verrattuna Suomen valikoimiin. Itse en lähtisi ulkomailta etsimään yhtään mitään.  Me ollaan melkolailla johtava maa tässä asiassa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

tkj

3d silmiä näyttäis saavan edukkaasti ulkomailta, täällä ovat aika rasvasessa hinnassa.

Kahlan

aivan  :-) No täytynee vaihtailla noita suomalaisia sivuja...Jos tilaisi jonku aloittelijan paketin  :wink: