Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Shimano Sedona 2500FB

Started by Fisherboy, August 20, 2010, 19:54:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fisherboy

Olen kattellut tollasta kelaa ensi kaudelle tai sitten 4000... Onko jollakulla kokemuksia/tietoa kyseisestä kelasta?

Vaihtoehtona olen harkinnut myös soronaa, nexave tai exage (en tiiä, mikä on saatavuus 2500 tai 4000 etujarrullisena... ilmeisesti aikas heikko.  :-P)
Mielipitäitä jos kannatais valita mieluumpin joku noista kuin sedona.

Kela tulee vetouistelu käyttöön soutu/sähköperämoottori veneellä. Hinta-luokka on noiden kelojen tienoilla 50 € - 100 €.
Ehdotakaa jos on tulee joku muu kela mieleen?   :wink:

mjaakkola

Itsellä muutaman vuoden vanhat sedona 2500fb ja exage 4000ra

Sedonassa jarru toimii hyvin kireilläkin säädöillä. Puolaus on epätasainen kaikkilla siimoilla joita olen koittanut, mikä lisää heittäessä sotkuja. Ruuvit löystyy ja kampi jumittaa...yms

Exage on palvellut kiitettävästi isomman kelan tarvetta, tosin jos nyt valitsisin ottaisin etujarrulisen mallin. Takajarru / taistelujarru toimii hyvin, mutta ovat aikasta turhia ja tiellä vaan, pienentävät myös jarrulevyjen kokoa. Puolaus on todella tasainen kaikilla siimoilla.

Omaan kokemukseeni perustuen suosittelen exagea mielummin heittokelaksi, jos haet ainoastaan vetouistelu kelaa, suosittelen tutustumaan hyrräkeloihin.