Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Levin Immeljärvi

Started by kalavaasa, March 09, 2011, 14:47:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalavaasa

Onko kellää tietoa paikasta, kalaa istutellaan vissiin paljon tai sit hehkutetaan paljon=)! minkälaista pilkkiä, taimenta,kirjoa ja harjusta laittavat ja niitä olis tarkotus saada. Missä hyviä paikkoja?

Qkkeli

Kyllähän sinne aina kevään lähestyessä kaloja istutetaan, parina viime keväänä spleiknieriää pääosion, taimenia ja kirjolohia unohtamatta. Punainen mutuliitsi on ollut aika toimiva, samoin eri morrit pellittää. Harjukset on harvassa, mutta jos sellainen nappaa, niin tod.näk. on hyvänkokoinen. Isoja siikojakin liikkuu, mutta itse en ole parisataarammaista isompaa ylös saanut. Pari talvea taaksepäin eräs paikallinen kepitti melkein 10kg hauenkin.

Itse pidän parhaimpina ottipaikkoina immelkartanon lauttasaunan viereistä paikkaa, joka sijaitsee eteläpäässä järveä ja joka kyllä näkyy kun päätietä ajaa. Toinen paikka on siitä eteenpäin, melkein kelkkareitin vieressä, sielä on selkäpakka josta niitä harrejakin saattaa saada.

Lopuksi parit saaliskuvat kyseiseltä järveltä.

Kuva 1.

Kuva 2.

Ja sitten vielä linkkejä aiempiin levin kalakeskusteluihin:
http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=20921.0
http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=12907.0
http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=6905.0

Qkkeli

Kuukausi sitten on istutettu taimenia, määrästä ja kalojen koosta ei tietoa. Pitääpä itsekkin käydä siellä vierailulla jossain vaiheessa.

Ekku81

Tervehdys kaikille!

Minkälainen kalastuspaikka on virvelikalastuksessa ? Syyskuun lopulla olen menossa Leville ja mietin veneen vuokraamista Immeljärvestä, vaikka tietoa ei koko järvestä juuri olekkaan. Tietääkös kukaan Sirkan Petsukkalampea? Todella pieni lampi on kyseessä ja mietin onkohan siinä mitään kalaa? Tarkoituksena olisi viedä pieni poika mato-ongelle...

Qkkeli

Immelellä rannalta kalastus on vähän vaikeaa, kun on jyrkät rannat ja yksityisten maita, eli suosittelen veneen vuokraamista..

Petsukkalampeen olen kuullut, että sinne olisi joskus istutettu jotain kalaa, kirjolohia/taimenia tms. Mitään varmaa tietoa ei siis ole, kalassakaan en ole siellä ikinä käynyt. Jos lammessa syvyyttä riittää, niin uskoisin silti, että siellä ainakin ahvenia ja särkiä löytyy.

Ekku81

Quote from: Qkkeli on August 10, 2011, 17:36:56
Immelellä rannalta kalastus on vähän vaikeaa, kun on jyrkät rannat ja yksityisten maita, eli suosittelen veneen vuokraamista..

Petsukkalampeen olen kuullut, että sinne olisi joskus istutettu jotain kalaa, kirjolohia/taimenia tms. Mitään varmaa tietoa ei siis ole, kalassakaan en ole siellä ikinä käynyt. Jos lammessa syvyyttä riittää, niin uskoisin silti, että siellä ainakin ahvenia ja särkiä löytyy.
Kiitoksia vastauksesta. Osaisitko pari uistin vinkkiä kertoa veto tai heittohommiin, mitä kannattaisi kokeilla kyseisellä järvellä .

Qkkeli

Nooh itse ainakin lähtisin syksyllä tarjoamaan senioria ja sen rinnalla jotain vähän näkyvämpää, 5-7cm vaappua reilulla potkulla. Sinällään ei tarvitse mitään ihmevieheitä, samat pelit toimii täälläkin kirjolohelle siinä missä muuallakin.