Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

paras kala kuukausi?

Started by lippa_mies, April 17, 2003, 16:33:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

missä kuussa saatte eniten kalaa?

Tammi,Helmi
2 (1.4%)
Maalis,Huhti
8 (5.6%)
Touko,Kesä
36 (25.4%)
Heinä,Elo
74 (52.1%)
syys,Loka
20 (14.1%)
marras,Joulu
2 (1.4%)

Total Members Voted: 118

lippa_mies

minä itse valitsin tuon Heinä Elokuussa. ;)

Itse olen saanut parhaimmat saaliit kesäkuun alun tienoilla. Osaltaan vaikuttaa se, että tankkiautot vierailevat koskella ahkerasti.

Mutta myös alkutalvella heti rauhoituksen jälkeen on tullut mahtavia saaliita...

(Ps. ei olisi "lippa_miehellekkään" ylimääräinen äidinkielenkurssi pahitteeksi, näyttää "typottavan" sen verran... (jos kuudessa sanassa on neljä virhettä, niin se on jo aivan liikaa!))

dj_mummo

Tottakai se on heinä-elokuussa :)
mitämitä, jotain uuttako?

hajoilen noille mun vanhoille viesteille :D

Mepps

Noooo... Kyllä se taitaa heinä-elokuussa olla painavimmat saalispussit mullakin. Tottakai sitä kalaa joka kuu tulee, mutta sillon kun sitä eninten yrittää niin ei oikeastaan voi olla saamatta.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Selenius

Eniten tulee syys-lokakuussa, mutta parasta on alkukausi. Ei se määrä vaan se tunne, kun kauden eka siika, hauki, taimen, kirre, lohi tempoo siiman päässä, se on PARASTA.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Mayfly

Paras kalakuukausi???

Hmmm.
Yleisesti ottaen luulen, että se on heinä-elokuun aikaa, mutta jos aletaan kalalajeittain asiaa katsomaan, niin se onkin sitten eri sesonki.
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

Mokki

^^ Totta joka sana.

redondo

eniten kalaa tulee ehkä heinä-elokuussa, mutta mukavinta on kalastaa joskus syys-lokakuussa.
- J -

Reaper

Sanosin et parasta aikaa on toi touko-, elokuun aikaa. Sillon ainaki hauki syö.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

ville J

Heinä- Elokuu, koska ilmat ovat hyviä sekä kalan syönti on hyvää.
:.:.:MEXI:.:.:

Lohenuistelija

Se on tuosta toukokuun lopusta tuonne sinilevän ilmestymiseen asti.
Vesien lämmetessä syvemmältä, aina tuonne syyskuulle saakka. (jos ei levät katkaise uisteluputkea)

paulinho

Itselleni parhaat kalastuskuukaudet ovat ajoittuneet kesä- ja heinäkuuhun, koska silloin on kesäloma ja eniten aikaa kalastaa tietenkin. Eniten kaloja tulee kuitenkin yleensä maalishuhtikuussa, kun sitä pilkille jaksaa lähteä.

kaivo

Äänestin touko-kesäkuuta eli alkukesää. Matalien sisävesien haukea pyydettäessä ajankohta on monessa suhteessa hyvä: kutu on ohi ja kala syönnillään, vesi on kaloille sopivan lämmintä, vesikasvillisuutta löytyy jo muttei liikaa, valoisaa aikaa on pitkästi jne. Ainoa haittapuoli alkukesässä on sääskien ärhäkkyys. Myös lohensukuisten kalojen pyyntiin alkukesä on olosuhteiden puolesta sopivampaa aikaa kuin keskikesä.

Vastaava suosikkiaika on loppukesä-alkusyksy, vuodesta riippuen elokuun puoliväliltä syyskuun loppupuolelle. Tällöin vesikasvillisuus vain rehottaa pahimmillaan, ja ainakin viime kesänä vesi oli melko vähissä.

epa

tekisi vähän mieli laittaa tohon kevät, kun on kuhan kutu, koskikalastus on silloin parhaimmillaan ja muutenkin kalaa tulee mukavasti, mutta kyllä ne isoimmat saaliit kumminkin sillon syksyllä tulee ahventa jiggaillessa.
pilkillä ehkä enemmän lukumäärää, mutta paino on syksyn affenjigittelyssä parempi.

Jannu

Mää valitsi ton heinä-elo koska mulla on sillon rapissut kuin sateena ahvenia ämpäriin  :D
Elämä on laiffii... Kunhan ei oo köyhä!

Mepps

Ai niin, paitsi, että heinä-elo, niin myös touko-kesäkuu on useasti kerrassaan fantastista aikaa, kun tuppaavat nuo hauki ja affena kutea silloin. Siis kudun loputtua etenkin on useasti sellainen hullun mylly siellä vetten alla ettei paremmasta väliä!
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Narwi

Kun lähinnä haukee kalastelen niin toukukuun loppu kesäkuun alku. Siinä ne suurimmat saadan. Mukavinta kalastus toki on heinäkuun helteillä.  :D
"Kannattaa pyytää vaikkei saiskaan, sellainen kala lohi on"
-Freud, Marx, Engels & Jung - Viski ja naiset

tuula

minusta touko-kesäkuussa on paras kala aika
power

simosalakka

Ite pistin tohon, että heinä-elo, mutta paljolti johtuu säästä se kalan tuleminen. Itse olen kuitenkin parhaat saaliini saanut heinä-elokuussa.

Crice

Heinä-elokussa olen ne parhaiten kalaa saanut virvelillä. Pilkillä maalis-huhtikuussa ja katiskalla touko-kesä kuussa kun alkaa hauet ja lahnat rymyämään rannoilla :-D
O_o

UppoPerho

Ite saan parhaiten kalat joskus toukokuun puolesta välistä  sinne elokuun loppuun asti. Tällöin on siis mielestäni paras syönti. Ainakin virvelillä.
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Daiwa

Tuossa pitäisi olla kesä-heinä. Täällä joella hauki syö silloin parhaiten, no vastasin että heinä-elo. Pyydän yleensä aina haukea.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Murmeli

Heinä-elokuu. Silloin tulee parhaiten saalista (kokemusten perusteella).

Mind_Flayer

Kesäaika on tietenkin mukavaa aikaa kalastella sikäli kun ei hyttysistä ym. verenimijöistä ole kiusaa eikä säät ole sateisia. Mutta itse pidän enemmän kevättalven pilkkireissuista hyvällä seuralla ja säällä maustettuna. Jos vielä sattuu ahven olemaan syönnillään niin päivä on kaikilta osin kruunattu eli itse äänestin maalis-huhtikuuta.

SUURkalastaja jyväskyläst

Quote from: Murmeli on August 18, 2008, 21:59:27
Suunilleen samanlaiset kokemukset on mullakin. :wink:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

HuntaKilla

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on August 19, 2008, 17:51:12
Quote from: Murmeli on August 18, 2008, 21:59:27
Suunilleen samanlaiset kokemukset on mullakin. :wink:

Sama täällä. Heinä-Elokuu on omienkin kokemuksien perusteella parhaat ajat kalastella. ;)
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

-Juippi-

Itse pidän kesä-heinäkuusta. Omiin kalakokemuksiin perustuu. Keleilläkin on osuutta asiaan.
Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.

kuhakalastaja

tosiaankin sais olla toi kesä-heinä, silloin ainakin itse olen parhaiten saalista saanut :-)
Professor toimii aina, kelillä kun kelillä!

sami552

Todella vaikea sanoa mikä olisi paras kuukausi, eri kalat ottaa parhaiten eri kuukausina. Elokuu- lokakuu on ollut parasta aikaa, koska silloin on tullut hyvin sekä ahvenia, että kuhiakin (siis pilkillä ja jigillä). Haukia myös, mutta ei oiken innosta hauki, jos on saavissa muutama komea ahven ja kuha.
Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

El Dorado