Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kuhan verkkokalastus kesällä

Started by ratu, June 24, 2011, 13:36:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ratu

Ostin juuri 55mm verkon ja tarkoitus olisi saada isompaa kuhaa.

Elikkä mistä syvyydestä sitä näin kesällä kannattaisi kokeilla?
Elämää ilman kalastusta??

daiwa2

Silmäkoko on ok:n kokoinen isommalle kuhalle, toki tuolla silmäkoolla ei vielä jättiläisiä pyydetä ja hyvä ehkä niin että ne jättiläiset saavat jatkaa kasvuaan.

Mutta kesällä ison kuhan hakeminen on ongelmallista. Talvella kyllä ison kuhan löytää helposti, mutta kesällä se tuntuu monesta järvestä katoavan verkkokalastajan ulottumattomiin. Toki poikkeuksiakin löytyy.

Yleisesti ottaen lähtisin kumminkin kokeilemaan näin lämpimän veden aikaan suhteellisen matalasta. 8-4 metriin ehkäpä, riippuen toki järvestä ja muistakin olosuhteista. Kuhahan tunnetusti kesällä nousee pintaan syömään, ehkä pintaan viritetty verkko saattaisi tuottaa myös tulosta.

Toki muutama olennainen tieto puuttuu viestistäsi jotka helpottaisivat vastausta.

Minkälainen vesistö on jossa kalastat? Onko järvessä minkä kokoista kuhaa ylipäätänsä? Onko verkkosi kuinka korkea?

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

ratu

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/image?request=GetMap&bbox=379764,6888795,382164,6891195&scale=16000&width=600&height=600&srs=EPSG:3067&styles=normal&lang=fi&lmid=1308925122788

Tällä alueella yleensä kalastelen.

Järvessä on todella suuri kuhakanta, jossa on paljon pientä, mutta myös isoa. Isoin kuulemani kuha, joka sieltä on noussut on noin 10 kg. Siikaa siellä oli myös, mutta kun kuha kanta nousi niin huimasti niin kaikki siiat hävisivät samantien ja nyt se on suorastaan täynnä kuhaa  :wink:.

Verkon korkeus on se tavallinen 1,7m.

Elämää ilman kalastusta??

Fisherman1

Itse kokeileisen rinteestä, joka alkaa syvyydestä luokkaa 5-8 m ja päätyy noin 15 metriin. Vaikka uistelijat pyytävät tähän aikaan vuodesta kuhaa pinnasta, olen itse saanut hyvänkokoista kuhaa aika syvältä. Toissa yönä tuli 2 kg:n  kuha noin 12 metrin syvyydestä, vettä paikalla noin 15 m.