Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

hausjärven mommilanjärvi,valkjärvi,puujoki ynm?

Started by meremees, June 25, 2011, 16:26:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

meremees

muita kyseisellä alueella kalastajia?
mistä pääsisi mommilanjärvelle kalaan,kiertelin järveä autolla mutta en löytänyt tietä rantaan?
entäpä valkjärvi oletteko saaneet sieltä muuta kuin haukea ja ahventa?
kuhaa olisi halu kalastaa,mommilanjärvessä sitä olisi mutta kun ei löyry paikkaa

Mightylizard

Ainakin Haminankylän kautta pääsee rantaan (pollinmaantieltä haarautuu sellainen lenkki mikä menee rantaan) Ranta missä järjestetään mommilanjärven soutelut. Siellä on veneenlaskupaikka, mutta kuha-apajille siitä matkaa n.4km kun tuo eteläpää on matalaa pääasiassa haukea ja ahventa saaliina. Kirkolla on ainakin ollut myös joskus uimaranta joka alkaa olemaan jo kuha apajien tietämillä. En ole tuolla kirkonrannassa ikinä käynyt.
Puujoesta saa myös kuhaa. Olen saanut tuosta koskelta joka ansiontien varressa 2kg kuhan(Oitin liittymän kohdilta toiseen suuntaan), ja Puujaantieltä kun kääntyy puujaanlenkkille niin siinä on myös koski jonka alhaalta kaveri on saanut pienehkön kuhan.

meremees

tarkotatko sitä padolla olevaa koskea? siitä tiedän nousevan pientä kuhaa.

Mightylizard

Juuri sitä. Mutta oma kuha minkä sain sieltä oli 2kg ja toisen samanmoisen sain rantaan mutta kieri takaisin veteen. Ottivat itsellä isoon stormin suspijigiin.

meremees

ilmeisesti kalastelet täälä hausjärven seudulla,onko mitään hyviä ottipaikkoja tiedossa?

Mightylizard

Eipä juurikaan mitään varmaa paikkaa löytynyt vielä itsellekkään, paitsi ahventa on tullut hyvin sieltä Oitin padolta alapuolen virrasta. Taas meni tänään uistellessakin munat pataan. Olin tuossa puolenyön tuntumassa 3 tuntia vetämässä mommilanjärveä ristiin rastiin. Pikkukalaa oli pinta täynnä muttei mitää molskeita kuulunut.

mestari1

olen muutaman vuoden kalastellut puujoella ja ansionjärvelläki pari kertaa tullu käytyä ja pilkillä valkjärvellä... eilinen reissu puujoelle tuotti 25 ahventa ja 3 haukea (isoin 1.7kg) ja pari haukea pääsi karkuun  :? oisko tieto mistä sais venepaikan puujoelle tai valkjärvelle? ja kuhia olen kuullut saatavan padolta mutta ite siinä olen harvoin käynnyt joten niistä en sen enempää tiedä...
kaikki paitsi elämä on turhaa