Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

PP2 SM-Liiga ja Divari Kausi 2011-2012 (keskustelut tänne) Ottakaa osaa

Started by Kaizzu, August 26, 2011, 13:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Kaizzu

Taas on aika valmistautua uuteen Liiga kauteen.
PP2 SM-Liiga ja Divari alkavat jälleen lokakuussa. Liiga ja Divari on tarkoitettu vain SUOMALAISILLE tiimeille.

Liiga sivuja en ole vielä päivittänyt, koska kotona ei ole nettiyhteyttä tällä hetkellä.

Kaizzu

Seuraavat tiimit osallistuvat tällä kaudella Liigaan  ja pyydän tiimien kapteeneita vahvistamaan osanottonsa Liigaan.

Fishing Pro Team              (mukana)
Team Kalakukko               (mukana)
Team Kiisken Narraajat         (mukana)
Kuningas Kalastajat              (mukana)
Club -IVP-                        (mukana)
Team Norpat                 (mukana)
Team Jalokala               (mukana)
Team Keskiyön Pilkkijät    (mukana)
Team Välihousu                 (mukana)
Nakkisämpylä Kaikilla Mausteilla   (mukana)
Team Kiki                     (mukana)
Kaiken Karvaiset Kaverit          (mukana)
Tiimien kapteenit lähettäkööt mulle vahvistuksensa osallistumisesta yv:nä

Kaizzu

Divariin ilmoittautuminen myös alkaa tästä päivästä (26.08.2011) ja päättyy 25.09.2011.
Divariin haluavien tiimien kapteenit lähettäkööt mulle yv:nä
Joukkueen nimi:
Nimen lyhennys (esim. TTT) :
Kapteenin nimi :
Kapteenin Mailiosoite:
Ja vielä merkintä, että haluaa osallistua Divariin.

Divariin otetaan vain Suomalaisia tiimejä.

Divariin ilmoittautuneet joukkueet:

THP - Team Hauen Pilkkijät
TSK - Team Siiman Katkojat
TEE - Team Erakoituneet Eräjormat

-Hammer-

Quote from: Vastarannan Kiiski (C) on August 27, 2011, 18:45:28
Eikö TSK:n paikka oo liigassa koska procyon ei varmaan osallistu?
Moro
Näinhän se saattaa olla jos Kaizzu, liiganeuvosto ja kapteenit eivät ole sitämieltä, että Norpat saavat Procyn paikan.
Kuitenkin pitää ottaa huomioon, että Procy pelaajista noin puolet ovat vanhoja Norppa-pelureita.
Eli meillä on "vain" vaihtunut tiimi-tagi, eikä juuri muuta.
Mutta jos katsotaan ettei Norpat voi jatkaa Procyonin liiga-paikalla, menemme suosiolla divariin hakemaan vauhtia.

-Hammer-
The original Mc

seppojohannes

Täsmällinen määrä pelaajia on Norpissa 18 joista 4 on uusia joita ei ollut viime liigakierroksella pelaamassa liigassa.
                                                      Mutta ainostaan 1 uusi pelaaja on tullut sen jälkeen kun Procyon jäi "talvehtimaan" ennalta määräämättömäksi ajaksi.....
                                                                                                                                  Eli voisi kysyä, että jos nimenvaihdosta ja kapteeniston uudelleen järjestämisestä sakotetaan Norppia, niin eikö muitakin vastaavia tapauksia ole.....?
   Tietysti entisenä jäsenenä asia ei varsinaisesti kosketa minua, mutta henkilönä otan osaa keskusteluun............ 8-)

exte

tehdään samallalailla kun jääkiekossa jos joku nousee mestiksestä jotuu lunastamaan tippuneen joukkueen osakkeen jonka hinta  1 593 533 euroa :-D :mrgreen: :lol:

-Orava-

oon ymmärtänyt et procyon nimestä luovuttiin koska ME MUUT ollaan sitä mieltä et procyt huijaa ku tekevät peliä :? :? eivät jaksa sitä piikki lihassa hommaa kun kaikki hengittää niskaan koko ajan :x. mun oma mielipide on et jatkakuut liigas edellis nimen tilalla. sama kyörä kuiteskin kysees.  :-Djos ollaan tarkkoja niin norppathan lopetti aikoinaan ja samal myös nimi jäi vapaalle markkinoille joten nyt vaan ottivat vanhan nimen käyttöön joka vapaana  :roll:

-Orava-

mut sen sanon et jos norpat ei pääse liigaan ja menevät divariin ni ei kyll miusta millään vapaa lipulla muutkaan nouse ylös...

asiaa en enmpää sotke ja kommentoi ellei sitten kysyjä oo liiganeuvosto tai tms..

Tepsu_77

Sotketaan vielä sen verran että lopettaessaan toimintaansa Norpat pelasi Liigassa :)
Mutta divari vaihtoehtona ei ole meille myöskään ongelma.

Jave

Sotketaan vaan vielä  :-D

Procythan on vielä

Quote from: Mikko_-Procyon- on August 16, 2011, 21:51:22
Team Procyon on virallisesti tauolla. Tauon pituus on määrittelemätön. Pelaajat on vapautettu tekemään mitä haluavat.Tiiminimeä käyttää jatkossa enää allekirjoittanut ja Janne. Peleissä ei siis tule olemaan enää muita Procyoneita. Minä ja Janne jatketaan siis pelin kehittelijöinä ja säilytämme tämän tiimi-nimen omaan käyttöön.

--------

Team Procyon siis vetäytyy hiljaiseloon ja muistoihin. Ainakin toistaiseksi.

Kiitos kaikille mukana olleille ikimuistoisista hetkistä. Kaikella on aikansa. Niin myös tällä porukalla. ISO kumarrus kaikille. Pidetään yhtä, nähdään jäillä ja katsotaan josko se pikkujoulu tms aktiviteetti (Halsuan miitinki) vielä järjestyisi.

------
Kaikki kunnia niille jotka pelin eteen ovat töitä tehneet ja saamme nauttia näin hiennosta pelistä!

Ihmettelen vaan tätäkin vapaa lippu juttua   :roll:

Quote from: -Orava- on August 28, 2011, 14:38:11

mut sen sanon et jos norpat ei pääse liigaan ja menevät divariin ni ei kyll miusta millään vapaa lipulla muutkaan nouse ylös...

asiaa en enmpää sotke ja kommentoi ellei sitten kysyjä oo liiganeuvosto tai tms..

TSK on eka varalla viime kauden divarista jos jokin tiimi ei osallistu nykyiseen liigaan.Mutta eipä meitä haittaa yhtään pelata divarissakaan  :-)
Team Siiman Katkojat

perza

Eikös Procyon tiimi ole kuitenkin vielä olemassa?
Jos näin on niin silloinhan Norpat on oma uusi tiimi eikä voi mitenkään tulla procyjen tilalle. Eli kyseessä ei ole vain nimenvaihdos vaan kokonaan uusi joukkue. Mutta jos procyon tiimi vaihtoi tosiaan nimen niin silloin asia on ihan selvä.
En tiedä tarviiko tilalle tullakkaan ketään. TSK tietysti jäi kolmanneksi viimevuoden divarissa, mutta oikeuttaako sekään nousemaan liigaan.

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Mikko_-Procyon-

Procyon tiimi on TAUOLLA määrittlemättömän pituisen ajan. Ainakaan tulevalla liigakaudella minä ja Janne ei kahdestaan tulla pelaamaan liigamatseja ja ottamaan turpaan/luovutusvoittoja. Eikä sitä voi pitää enää nyt "tiiminä", vaan pikemminkin tekijöiden käyttämänä nimi-tagina. Jos/kun Procyon joskus käynnistetään uusiksi, se tullaan tekemään nykyisten Norppa-jäseneten avustuksella, koska kyseessä on samat äijät/akat ku Procyissä oli. Ei tässä mitään isompaa dramatiikkaa ole taustalla. F&R olisi ollut se "helppo siirtymä", mutta nyt teoreettinen ongelma on se, että sulautettu tiimi on perustettu uudestaan ja samat tyypit pelaa siellä nyt. Jos mun mielipide kysytään, niin ehdottamasti ennemmin Norpat pelaamaan Procyonin tilalta, eikä mitään nostoja divarista tilalle. Silloin tehdään vääryyttä niitä kohtaan, jotka pelasivat Procyonissa viime kaudella. Minua ei tarvitse varoa "Procyonin pamppuna" tässä asiassa, koska olen jo julistanut tiimin olevan tauolla ja pelaajilla olevan vapaat kädet tehdä mitä haluavat.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Kaizzu

Nythän on niin, että jos Procyon tiimi on vaihtanut nimensä Team Norpaksi, niin kyseessä ei ole mitään ongelmaa, vaan Norpat pelaa liigassa. MUTTA....., jos Procyon tiimi on silti elossa, niin kyseessä on silloin se, että Norpat ovat uusi joukkue ja joutuvat Divarin kautta liigaan ja Procyonin vetäytyessä tässä tapauksessa, nousisi karsinnoissa kolmanneksi jäänyt liigaan.

Tämä ei ole aivan yksinkertainen juttu, että tullaan liigaan jos ei ole tapahtunut pelkää nimen muutosta, vaan molemmat tiimit ovat olemassa edelleen.

Ehkä olisi syytä tosiaan pyytää liiganeuvosto ratkaisemaan asia.

Minulla on tällä hetkellä rajallinen pääsy nettiin, joten pyydän kärsivällisyyteen asioiden suhteen.

Mikko_-Procyon-

No jos siitä halutaan tehdä hankala asia, niin sitten se menee hankalaksi. Team Procyon ei pelaa liigassa. Toisaalta, jos me muutetaan nimi FPT II:ksi, niin olisiko sitten meillä liigapaikka valmiina?

Ihan oikeasti. Ei voi vaatia, että tekijätiimi lopettaisi nimensä käytön. Antaa nyt tämän porukan pelata ilman sitä s**marin huijauspeikkoa persiissä. Siinä on se suurin syy, miksi näin on tehty. Jos vielä lyödään lyötyä lisää, niin menee pelleilyksi koko touhu.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Mikko_-Procyon-

Ja mitä jatkossa tulee tapahtumaan tagille "Procyon" ? Noh, ensinnäkin peliin tulee sellainen versio, jotta vain ja ainoastaan minä&Janne voidaan käyttää virallista Procyon-tagia. Tällöin estyy se feikki-Mikkojen riehuminen peleissä. Samalla minä&Janne voidaan tarvittaessa ottaa käyttöön myös paremmat ylläpidolliset toiminnot, joilla voidaan kitkeä tarvittaessa häiriökäyttäytymistä peleissä. Siksi en pelaa esim.  Norpissa enää, koska jatkossa en voi enää vedota "pelaan samalla versiolla kuin muutkin" -lauseeseen. Hyvin monissa laajoissa verkkopeleissä on kuitenkin ylläpito ihan eri versiolla ja oikeuksilla liikkeellä, niin tulee olemaan myös tässä. Jos/kun joskus pelaan "rivipelaajana", käytän eri nickiä ja normaalia pelin versiota. Procyon tagi siis siirtyy ylläpidon käyttöön, ellei sitten joskus nostalgia-huuruissa pelata joku ystävyysottelu jollain keinolla vanhan nimen alla. Näillä näkymin sellaista ei ole tulossa, vaan "Norpat" näkyy olevan porukan uusi nimi. Norpat fuusioitiin Procyoniin ja nimi säilytettiin auktoriteetin vuoksi Procyonina. Eikö ole luonnollista, että jos Procyon-tagi otetaan taas ylimmän tahon mielivaltaisella päätöksellä toiseen käyttöön, otetaan se toinen nimi tilalle? Ja kuten sanottiin, norpat olivat liigassa jo aikanaan... silloinhan vapautui jo yksi paikka, kun yksi tiimi sulautui toiseen. Ja nyt yhtäkkiä halutaan periaatteessa kahden tiimin edestä liigapaikkoja vapaaksi.

Sori vaan kun hivenen kärkkäästi otin kantaa asiaan, mutta ei ihan tarvitsisi alkaa tuollaiseksi nipottajaksi. Procyonia haukuttiin milloin mistäkin syystä. Nyt se tiimi on ihan normitiimi muiden joukossa, joten antakaa nyt pelirauha vihdoinkin.

edit. Ja eihän nykyään edes bändit enää "hajoa", vaan menevät tauolle. Kyllä me halutaan säilyttää takaportti auki sille, että joskus voidaan vielä pelata tämän tagin alla matseja. Tai sitten ei. Kun ei ole mitään riitoja tai muita erimielisyyksiä pohjalla, niin tällainen on fiksuin tapa edetä. Tiimiltä kuultua on silti tuo, että Procyon-tagi oli painolasti. Ei ollut ikinä haastajan roolia vaan aina ennakkosuosikki. Ja ei saanut koskaan "perseillä", vaan piti olla esimerkkitapaus. Ja kaikki missä vähän lipsuttiin, johti valitukseen.. ja jos pelattiin tosissaan ja voitettiin 100-0, oltiin heti huijareita. Itse henk. koht. en olisi jaksanut enää yhtään kautta sitä valitusta, että on huijattu ja milloin kukakin taipuu paineen alla ja pitää polvillaan kerjätä takaisin ruotuun pelaamaan. Olen erittäin tyytyväinen päätökseen, vaikka harmittaa/vituttaa ja keljuttaa kympillä, etten saa enää pelata hyvässä porukassa kuten ennen. Siltikin jos vaaditaan vielä lisää nöyrtymistä näiltä tiimiläisiltä, niin on aika rajut linjaukset ja hyeenalauman asenne niin vaatijoilla.

Kaizzu

Quote from: Mikko_-Procyon- on August 29, 2011, 14:00:14
No jos siitä halutaan tehdä hankala asia, niin sitten se menee hankalaksi. Team Procyon ei pelaa liigassa. Toisaalta, jos me muutetaan nimi FPT II:ksi, niin olisiko sitten meillä liigapaikka valmiina?

Ihan oikeasti. Ei voi vaatia, että tekijätiimi lopettaisi nimensä käytön. Antaa nyt tämän porukan pelata ilman sitä s**marin huijauspeikkoa persiissä. Siinä on se suurin syy, miksi näin on tehty. Jos vielä lyödään lyötyä lisää, niin menee pelleilyksi koko touhu.
Siis, jos nyt ottaisitte nimen FPT II, niin se olisi uusi tiimi, koska itse lopetin kyseisen tiimin silloin kun nimi vaihdettiin, mutta ei siitä sen enempää.

Jos Mikko on todennut että Procyon tiimi on olemassa vain pelin tekijöiden tagina, niin silloin ei ole mielestäni syytä evätä Norppien osallistumista liigaan entisenä Procyon tiiminä. Myöhemmin joskus tulevaisuudessa, jos Procyon tiimi palaa liiga kuvioihin, niin silloin mietitään sitä uudestaan, että millä nimellä tiimi jatkaa.
Eli Procyon jatkaa nimellään pelintekoa ja entinen Procyon liigassa, jatkaa nimellä Team Norppa. Näinhän se todellisuudessa menee.

Mikko_-Procyon-

Quote from: Kaizzu on August 29, 2011, 14:47:00

Siis, jos nyt ottaisitte nimen FPT II, niin se olisi uusi tiimi, koska itse lopetin kyseisen tiimin silloin kun nimi vaihdettiin, mutta ei siitä sen enempää.

Tuo oli tarkoitettu lähinnä huonoksi vitsiksi/esimerkiksi, että jos takerrutaan johonkin nimitekniseen ongelmaan, niin silloin kaappaamalla toisen tiimin ex-nimi olisi yhtäkkiä liigapaikka auki.

Quote from: Kaizzu on August 29, 2011, 14:47:00
Jos Mikko on todennut että Procyon tiimi on olemassa vain pelin tekijöiden tagina, niin silloin ei ole mielestäni syytä evätä Norppien osallistumista liigaan entisenä Procyon tiiminä. Myöhemmin joskus tulevaisuudessa, jos Procyon tiimi palaa liiga kuvioihin, niin silloin mietitään sitä uudestaan, että millä nimellä tiimi jatkaa.
Eli Procyon jatkaa nimellään pelintekoa ja entinen Procyon liigassa, jatkaa nimellä Team Norppa. Näinhän se todellisuudessa menee.

Juuri näin. Procyon on "offline" ja samat naamat (joukkueen johto poislukien) tekee samoja asioita.

Nyt on vain Tepsun, Hammerin ja Jugen asia päättää, että kelpaako liigapaikka vai haluavatko divariin. Minä en tämän tiimin sisäisiin asioihin voi enää puuttua.

-Hammer-

Morot

Mukava huomata, että Mikolla ja Kaizzulla maalaisjärki tallella.
Ja nyt viimeistään kaikki huomaavat, ettei Mikon ja ex-Procyjen välillä ole "taistelua", vaan hyvässä hengessä laitetettiin Procyon telakalle.

-Hammer-

ps. kiitos Mikko kannanotosta
The original Mc

Makkeri

Heitänpä ihan teoriassa tälläsen kun periaatteessa voi tulla joskus vastaan. Eli, tiimi A on pelannut liigassa, ja kyseinen tiimi lyödään jäihin. Tiimin entiset pelaajat (joukkueen johtoa lukuunottamatta) perustavat tiimin B.
Onko tiimi B silloin liiga kelpoinen koska pelaajat ovat entisiä tiimi A:n pelaajia?

Jos näin on, niin mitenkäs menetellä tilanteessa jossa Tiimi A:n johto ottaakin porukkaa 16 tyyppiä ja ilmoittaa että tauko on päättynyt. Koska tiimi A:llahan on edelliseltä kaudelta lunastettu liiga paikka, kuin myös entisillä Tiimi A:n pelaajilla.

Kumpi näin ollen jatkaa liigassa, kumpi hakee vauhtia divarista?

Ihan vaan tuli mieleen,että ois kaizzun hyvä joku pykälä tuollasellekin laatia.

Qkkeli

Allekirjoittanut ihmettelee myös tuota, että jos joukkue on joskus ollut liigassa mukana, mutta joukkue on sen jälkeen ollut parikin vuotta pois käytöstä, mutta kuitenkin oletetaan, että joukkueen herätys toisi muka automaattisesti liigapaikan takaisin?   :evil:

Edit.
Ja väärinkäsitysten välttämiseksi, EN TARKOITA NYT SITÄ, etteikö norpat kuuluisi liigaan, sen verta hyvin Mikko selvensi asioiden kulkua.

Mikko_-Procyon-

Onko Procyon esittänyt vaatimusta liigapaikan palauttamisesta? Ei ole. Tai jos asia viedään oikeasti tuollaiselle hiuksenhalkomisen tasolle, niin sitten minä värvään tuolta jotain 10-12vuotiaita junioreita, jotka eivät kelpaa vielä mahtitiimeihin mukaan, pelaamaan Procyonin nimissä liigaa.. ihan vain siksi, että minä voin tuon nimitagi-teorian pohjalta niin tehdä. Järkeä saa/voi käyttää. Norpat on käytännössä "Procyon", mutta ilman minua ja Jannea + kourallista muita pelaajia. Eikä tiimiä mainosteta enää pelintekijöiden tiiminä, vaan minä ja Janne pidätetään se status VAIN itsellämme. Ja beta-tiimiä löytyy hyvin monesta tiimistä muualtakin. Nyt on jatkossa täysin mahdotonta siis syyttää mistään huijauksista yms.

Mun mielestä oudompaa olisi se, että liigassa joka vuosi pudotuspeleissä + kerran mestaruus + kerran hopeaa pelannut tiimi pitäisi tällaisen "yleisön vaatimuksiin taipumisen myötä" tiputtaa vielä liigasta divariinkin ja tilalle nostaa joku divarin kolmoseksi taistellut porukka. Onhan se tietenkin niinkin, että 1 kova kilpailija pois sarjasta tarkoittaa toiselle tiimille yhtä sijaa parempaa lopputulosta runkosarjassa ja putoamispeikko väistyy niskalta. Pelkurit! ;) 

-Hammer-

Moro

Juuh..itselläkin oli sellainen luulo kun Procyt laitetettiin telakalle, että paskan kaato niskaamme loppuu..
HAHA..olin todella väärässä, taidamme aina kantaa Huijari-Procyonin viittaa harteilla..prkl
Mutta, voimme mennä divariin tai jopa vaihtoehtoisesti olla menemättä sinnekkin.
Ehkä alamme Mikkoa kiusaamaan ja vaatimaan uusia järviä pelattavaksi...ihan sama.
Toisaalta pelaavathan muukin maalaiset pilkkiä, ei se pakko täällä ole pelata.

-Hammer-
The original Mc

jugetzu

voe hyvä jyssäys mikä kalabaliikki..ymmärtäisin tämän tason löpinät jos liigajoukkueet saisi sijoituksistaan rahaa sponsoreilta mutta kun tämän pitäisi olla hauskanpitoa..näin minä ainakin pelaan: pilke silmäkulmassa...

-juge
arc 1755g,bleak 59g,bream 2250g,brooktrout 579g,cc 412g,dace 80g,grayling 843g,ide 2156g,laketrout 1498g,perch 1350g,pike 3784g,r.b.trout 3507g,roach 710g,rudd 484g,ruffe 135g,sabrefish 207g,slv.bream 423g,smelt 49g,trout 2182g,vendace 15g,wf 1285g,zander 2012g,zope 437g

Qkkeli

Onko tämän tarinan opetus nyt siis se, että mielipiteitä ei saa tuoda julki? Asioista ei saa keskustella? Pitääkö juuri joka kerta, kun suuns aukaisee, pelätä että joku saattaa suuttua?
Vaikka procyonin pelaajat on ilmeisesti paljon paskaa saaneet niskaan, niin ei silti kaikesta pidä tehdä heti sitä oletusta, että teitä tarkotettaisiin.

Ja koska joku varmasti tästäkin nykäisee palkokasvin kärsään, niin olkoot sitten viimeinen viesti aiheeseen liittyen. Liiganeuvoston alueelta löytyy allekirjoittaneen virallinen mielipide.

Edit.
Jääny näköjään yksi sana pois ja siitä piti heti päästä jonkun pätemään, kuvaa itseasiassa aika hyvin koko tilannetta.

Mikko_-Procyon-

Ihan kokonaan toinen asia. Päättäkää siellä neuvostossa myös tapaus BoB. Tiimi itsessään ei ole mitenkään estetty toimimasta, kunhan vain pistävät Pluton ja Migun sieltä kuvioista pois. Nämä 2 ovat toimillaan porttikiellossa kaikesta kalassa.netin alaisesta toiminnasta. Muu tiimi on vapaa toimintaan, jos tämä ehto täyttyy.

seppojohannes

Qkkeli, mikä on se virallinen mielipide?. Onko se sinun vai jonkun muun mielipide ja pääseekö sitä tavalliset tallaajat edes katsomaan?.

Tiimin kapteenin mielipide, jota pääsee lukemaan liiganeuvoston jäsen.
If you know candle light is fire, then the meal was cooked a long time ago.

Team Jalokala
Qkkelin kotisivut

Kalassanet Ry:n kalastusseuran hallituksen j�sen.

Vastaus on tyydyttävä. Samanlainen on valtiokin jossa elämme, kun jotain päätetään, asia salataan jollain tavalla kansalaisilta....

Jabetsu75

Morjesta.

Kerrataanpa hieman tätä tiimi nimi rumpaa. Joskus muinoin oli olemassa tiimi nimeltään [TN-FIN], eli team norppa. Team norppa tiimi pelasi muiden kanssa liigassa ja oli omalta osaltaa kehittämässä liigaa sen nykyiseen suuntaan, allekirjoittanut oli sampaan kanssa sääntöjä rustaamassa kaikille sopivaksi. Vuoden - kahden olemassaolon jälkeen team norppa fuusioitui pelin kehittäjätiimin procyonin kanssa ja lakkasi eräällätavalla olemasta. Sitten alkoikin ihana huuto ja älämölö, josta kaikki saimme nauttia procyonin riveissä, milloin olimme tehneet mitäkin väärin. Ei siinä mitään, kaikki tämä kuuluu pelaamiseen, sillä jotkut vain ottavat tämän touhun hieman eri tavalla kuin toiset.

Mikon mitta kuitenkin täyttyi tähän jatkuvaan natinaan ja kitinään niin sydämellisesti, että hän päätti pistää procyonin telakalle ennalta määräämättömäksi ajaksi ja Procyon tagin jäävän vain hänen ja Jannen yksinomaiseen käyttöön. Tässä tapauksessa uskon tauon tarkoittavan vähintään vuotta, jos ei sitten enempääkin. Palaverin yhteydessä Mikko sanoi tiimin jäsenien olevan vapaita siirtymään muihin tiimeihin, jos näin tahtovat. Tiiminä olemme kuitenkin niin tottuneet toistemme seuraan, että emme vaan yksinkertaisesti tahtoneet hajautua maailman tuuliin ja pistää näin hyvää porukkaa hajalle. Tämän seurauksena syntyi tiimi [F & R], mutta jotenkin tämä nimi ei vain tuntunut sopivan ja myöskin omalta osaltaan olisi tuonut tiimille saman statuksen, kuin procyon nimi, eli silmätikkuna olemisen. Nimi F & R olisi ennemmin tai myöhemmin yhdistetty procyonina hammerin aikoinaan tokaisemaan sloganiin "Fear & Respect". Tämän seurauksena päädyttiin sitten nimeen Team Norpat. Tässä kohdin kannattaa huomata, että nimi poikkeaa [TN-FIN] Team Norppa nimestä ja norpat kuvaakin enemmän tätä nykyistä tiimiä, joka koostuu samoista pelaajista jotka pelasivat procyonissa, mutta on samalla kunnianosoitus historian hämärään painuneelle tiiminimelle.

Tässähän on nyt loppupelissä kyse eräällälailla lakiteknisestä jargonista, mitä tulee liigaan menemiseen. Tähän en nyt kuitenkaan itse puutu millään lailla, sillä asian päättäminen on liiganeuvoston käsissä ja Kaizzun. Toivon vaan, että turhanpäiväinen keskustelu asian ohelta vähenisi, eikä tästä jälleen kerran syntyisi mitään laajempaa konfliktia, joka sitten aiheuttaa närää puolin ja toisin. Ihmisinä olemme kuitenkin monesti niin tunteiden vietävinä, että tämä sumentaa loogisen ajattelun äänen, vaikka se sieltä taustalta jossain määrin haluaisi pyrkiä pintaan. Kommenttini ja kirjoitukseni ei ole tarkoitettu loukkaamaan ketään, vaan niiden tarkoitus on yksinkertaisesti selventää tilannetta joka johti nykyisen tiiminimen valitsemiseen. Meille telakkamiehille tämä nyt olikin jo selvä asia, mutta tämä kirjoitus onkin tarkoitettu kaikille muille.

Sincerly: Jabetsu75

O Tempora o mores

Kaizzu

Osa Liigan sivustosta päivitetty ja uusi otteluohjelma on luotu.
Muutoksia tulee sen verran tiimin nimiin, että Procyon tiimin tilalle tulee Team Norpat.
Divari joukkueet puuttuvat vielä, koska ilmoittautuminen on vasta käynnissä.
Myös vanhat divari tiimit joutuvat ilmoittautumaan, koska divarissa ei ole ollut tarpeeksi joukkueita viime kaudella, jotta voisi varmistaa paikkansa divarissa.
Jos divariin saadaan se 12 tiimiä myös, niin ensi kaudella tai tulevilla kausilla myös divariin joutuu karsimaan alemmalta sarjatasolta.

Shark

Vastaavankaltaisia nimenmuutoksia / tiiminlakkauttamisia / uudelleenperustamisia jne tulee tulevaisuudessakin joskus eteen melko varmasti. Kaikenkattavaa sääntöä on varmasti hankala luoda, mutta mielestäni koko liigan rakenne voitaisiin uusia, niin näiltä(kin) voitaisiin välttyä. Pari kautta sitten(?) taidettiin keskustella tämän nykyisen järjestelmän luomisesta, jossa on siis ns. divari ja itse pääsarja.

Riittävästi aktiivisia pelaajia sisältäviä joukkueita lienee alle 20 edelleen yhteensä. Divariin joukkueita ilmoittautunee tälläkin kaudella alle kymmenen. Ilman suuria mullistuksia divarista korkeintaan 2 tiimiä nousee pääsarjaan, mutta todennäköistä lienee, että nykyiset pääsarjatiimit pysyvät siellä kauden jälkeen, ja divaritiimit painivat omassa sarjassaan toisiaan vastaan. Eikö olisi parempi, että nämä nykyiset divaritiimitkin saisivat liigassakin mahdollisuuden pelata "huipputiimejä" vastaan, joka pitkässä juoksussa tarkoittaa varmemmin tasonnousua, kuin ainoastaan se, että painitaan divarissa muita heikompia vastaan?

Eli ehdotukseni olisi, että harkittaisiin sitä, että kaikki kynnelle kykenevät tiimit (FIN) saisivat osallistua liigaan tiettyyn päivään saakka, ja kaikki tiimit jaettaisiin lohkoihin. Edelliskauden lopputuloksissa olevista tiimeistä jaoteltaisiin "arvontakorit". Esim. viime kauden kärki FPT, TKK, TKN + KuKa olisivat arvontakorissa nro 1, kakkosessa olisivat IVP, Procyon/Norpat, TJK + TKP, kolmosessa TVH, NKM, TK, KKK, nelosessa TORO, TMF, TSK, COF. Uudet ilmoittautuneet tiimit sijoitettaisiin ilmoittautumispäivän jälkeen sattumanvaraisesti seuraaviin koreihin, esim. viitoskorin muodostaisivat AAA, BBB, CCC, DDD. Jos joku aiemman kauden kärkitiimeistä jättäytyisi pois, siirtyisi seur. korista vain tiimi sen paikalle jne. Lohkojen määrä / korien koko on riippuvainen tietysti joukkueiden määrästä.

Kun korit 1-5 (esim) jaettu, suoritetaan arvonta lohkoihin, esim:
Lohko 1 : FPT, Norpat, TVH, TSK, BBB
Lohko 2 : TKK, IVP, NKM, COF, AAA
Lohko 3 : TKN, TJK, TK, TORO, CCC
Lohko 4 : KuKa, TKP, KKK, TMF, DDD

Jokainen tiimi pelaa toisiaan vastaan kahdesti, alkusarjassa pelejä siis 8 / tiimi = 4 viikkoa. Lohkojen 3 parasta suoraan jatkoon, neljänneksi sijoittuneet pelaavat ns. yksinkertaisen karsintasarjan, josta 2 menee jatkoon. (Kulunut 6 viikkoa aloituksesta) Jatkossa siis 14 tiimiä. Loput 6 tiimiä pelaavat jatkopelien ohella esim. kaksinkertaisen sarjan, jossa määräytyvät sijoitukset liigassa + arvontakori tulevaan kauteen.

Lohkoista 1+2 jatkoon päässeet yhdistetään, samoin 3+4. Karsintasarjasta jatkoon selvinneet sijoitetaan näihin lohkoihin myös.
Esimerkiksi:
Lohko 5 : FPT, Norpat, TVH, TKK, IVP, NKM, TSK
Lohko 6 : TKN, TJK, TK, KuKa, TKP, KKK, TORO

Kaksinkertainen sarja, yhteensä 12 peliä/tiimi = 6 viikkoa. Lohkoista jatkoon 4 tiimiä molemmista. Voittajat kohtaavat toisen lohkon neljännen, kakkoset kohtaavat toisen lohkon kolmosen.

Esimerkiksi:
FPT vs. KuKa
Norpat vs. TK
TKN vs. TVH
TJK vs. TKK
Jatkoon esim. paras kolmesta/viidestä/seitsemästä periaatteella? (=2-3 viikkoa)

Jatkoon päässeet kohtaavat toisensa, esim. siten, että eniten pisteitä välierävastustajaansa vastaan keränneet kohtaavat vähiten pisteitä keränneet, ja toiseksi eniten pisteitä keränneet kohtaavat kolmanneksi eniten pisteitä keränneet.
Esim:
FPT vs. TJK
TK vs. TKN
Jatkoon esim. paras kolmesta/viidestä/seitsemästä periaatteella? (=2-3 viikkoa)

Voittajat kohtaavat finaalissa, häviäjät pronssiottelussa.

-
Tällaisella aikataulutuksella liiga venyisi voittajien osalta helmikuun puolelle. Tiivistys varmasti mahdollista joiltakin osin.

Jokaiselle tiimille tulisi vähintään 18 peliä. Maksimi olisi 8+3+12+3/5/7+3/5/7+3/5/7 = 32 / 38 / 44 peliä.

-

Tulipahan pitkä ja sekava sepustus, saattaa olla että aivot eivät pellaa näin illala täysilä ja ehotus on järjetön, mutta olkhon.  :-D
Jovain.

TORO

Jahas olin lomalla hetken ja täällähän on luettavvoo ko kuttenperkin raamatussa.
Ja molemmissa saman verran sepustusta.

Sanon nyt mielipiteeni joka suosii nykyisiä Norppia.
Jotka mielestäni ovat tiiminä vain vaihtaneet nimeään.
Mikäli ei Norpille anneta Liiga paikkaa ei sitä pitäisi antaa kyllä sitten kenellekkään muullekkaan.

Aion seisoa mielipiteeni takana myös tulevaisuudessa.

Jatketaanpa kirjoitus harjoituksia.  ( alkaa vanhuksen sormet ja ajatus toimimaan )

Ja en edes ymmärrä kenen idea tai aloittama tämäkin episodi ja käden vääntö.
Mualima näättää olevan täännään kaiken mualiman säheltäjiä ja riidan kyväjiä.
En voi ko ihmetellä tuota joidenkien pelaajien jatkuvaa loan heittoa niiden pelaajien päälle jotka ovat pelanneet jossain rosyooneissa. ( niin kauheita huijja reitahan ei mualimassa uo kuunaan nähty. Vuan miekin huijjaan en mie oikeesti ossoo kirjottoo tyär nyttiin naputtoo ) ( mikä tyär per.. sulla mitään tyärt ole!  Ompas per.. )

Noh tätä se monneen ossaan jakautunut persoona teettää.

Kaamea on mualiman meininki ja esim miunniin edustan tiimin maine kohillaan. ( ollaan hörhöjä ja häiriköitä ainakin joidenniin mielestä ) ( pitäskö miunniin ruveta itkeen ) PER.... empä taijja jaksoo vie liikoo enerkijjaa.

Loppupäätelmänä: Antakkee poikain pelata Liigassa puolustaen paikkoo jonka ovat omilla taijjoillaan lunastanneet.

Tästähän saadaan varsinainen farssi aikaiseksi jos muut tiimit tekkee saman homman.
Suositankin niiden tiimien johtajia jotka kannattavat Norppien mukanaoloa vaihtamaan tiimin nimeä ja jättämään vanha tiimi voimaan yhden pelaajan voimin.

Pellaako tällöin liigassa vain 12 pelaajaa jää nähtäväksi.??????????

Huomautuksena mainitsen et kahtokkee tätäkin kirjoitusta hiukan kierosti niin suattoo auvveta ihan eri lailla.

Miun Sivu=www.kiukkis.com
Kohti Kevättä Turnee=KKT