Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mukavin kala onkia?

Started by Jannu, April 24, 2003, 18:28:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tubi

kyllä se ahven taitaa olla
Da end

Stimppa

Täkyllä turpa ja hauki. Mato-ongella ahven, lahna ja turpa.
Uskomatonta, että kaikki kalat ovat mätiä ennen syntymistään.

Peze90

Ahven ja hauki.. varsinkin jos on isoja ;) pistää kivasti vastaan.. ja onhan se kiva että siellä siiman päässä käy vähän isompi vonkale. kun taas sormen mittaisia sinttejä. :)

Danhua

Ehottomasti taimen tai lohi perhovavalla!!!!!

masamottinen

ehotomasti kirijo lohi olla mukavin onkia :?
jotta pilkillä saa kalaa niin pitää mennä järvelle

daiwa2

Eiköhän se oo särki ja ahven.Kiiskiä on kans hauska onkia joskus yöllä litkalla pohjasta.Helposti viiskin kalaa kerralla.Ja pystyy ongimaan missä vaan missä on paljon kiiskiä

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Koskikara

Kyllä se kirjolohi on jos niitä on sopivan paljon järvessä/lammissa.

Juha-

Särki ja ahven.. Kiiski on inhottavin ..

se joka kalastaa on paras

karvinen

Haetaan.net Linkkihakemisto laadukkaille suomenkielisille sivustoille.

markus91

parhaat onkikalat harjus taimen nieriä ja ahven

lappu

ahvena(ko)

kaikki isot ja hyvät kalat
Fiat,todellinen peto,susi jo syntyessään

kossi

Ruutana ja lahna varmaankin, ruutana nyppii kauan ennenkun ottaa kiinni ja lanha vaan laittaa sopivasti vastaan :wink:
-kossi-

Anonymous

IronMaiden

Mun top 3 on:

1.Hauki
2.Ruutana
3.Ahven

noi on kivoi jos on isoja  :D

Anonymous

lahna,säyne, sorva,niitä joutuu uittaamaan että saa ylös.. pistää mukavasti vastaan :P

flip23

Lahna Säyne ja Hauki :!:

weiga

Catch & EAT

^_janne_^

no ahven tietenki ja toinen on hauki oon saanu 3 vai 4 kertaa sen 2kg hauen ku oon saanu mato-ongella särjen ja alkanu vaa huvksee antaaa sen uija ja yhtäkki hauki kii  :wink: ja kerran oli semmonen, että olin kallalla ja koko ajan pintä nykyy mut sit se loppu ajattelin et nyt näkyy koukku no aloin nostaa mut ei se mihikkää noussu no nostin kovempaa ja sit se lähti liikke ja siellä oli noin kilonen hauki mut jost ku olin ottamassa laiturin vieressä niskasta kii niin naps ja sinne meni...

--PROFESSOR--i

Tammukka ehdottomasti!Se on perinteinen lohikala, joka jalokalojen tyylillä pistää ihan mukavasti hanttiin ja on voimakas vastus purossa eläväksi pieneksi kalaksi...

Toiseksi jäävät hauki, sekä ahven.Ahventa on mukava onkia jos se on kohtuullisen suuren kokoista tai sitä tulee paljon.
Hauki taas on kova pala purtavaksi, jos on isokin yksilö kyseessä, muutenkin hauki on siinä mielessä erikoinen onki kala.Virvelillähän se onsamaa vanhaa arkea, mutta ongella se voi olla taas harvinaista herkkua riippuen vesistöistä :) .
Lahnaa en ole vielä toistaiseksi kokeillut, mutta kyllä sekin tulee käytyä jossakin vaiheessa elämääni jne. :D
MADE in Finland...

Valz

Kivoin kala onkia on iso ahven.
Kyllä kohta tärppää!

lapa

minun mielestä iso lahna sitä on kiva vetää sitten ylös
lapa

tumpelo

Bister

Ahven tietenkin! Pistää eniten vastaan, se on mun mielestä parasta kalastamisessa; Kalan kaa tappelu ja kalan päästäminen takas.  :)

marabou

Ehdottomasti isoo ahven semmonen yli 200 grammane.

wolf

esku

king#

Mielestäni mukavia kaloja onkia ovat säyne, lahna ja hauki, ja varsinkin jos ovat isoja.  :)
Kumpi ui paremmin vai krokotiili? mitä vihreämpi, sitä ui.

Anonymous

Kyllä kait se on niin etta kala kuin kala joka painaa yli 400gr on kiva saada...