Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mörrum vai RCN Record

Started by filler, March 21, 2012, 09:29:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

filler

Kumpis noista olisi parempi hankinta käyttööni; Abu Garcia Morrum SX1600C-MAG vai Abu Ambassadeur Record C6 RCN40 ?
Käyttö on pääasiassa mökkijärvellä heittelyä ja uistelua n.6' vavoilla ja saaliskalana pienehkö hauki. Isompia keloja löytyy jo 5600 kokoluokassa, joten pientä nyt hakemassa.
Arvostan kelassa korkealle hyvää mekaanista laatua ja korkeaa viimeistelytasoa. Olen laiska huoltamaan välineitä (n.kahden vuoden välein on inspiroitunut purkamaan keloja huoltaakseen ne).
Olisi kiva jos kela kestäisi aidosti Isältä pojalle...kumpi noista keloista voisi olla oletettavasti pidempi ikäinen laiskalla huoltamisella?
RCN40:n saa 100€ hintaan (en tiedä löytyykö jopa halvemmalla?) ja Mörrumin pikku magin saa arviolta 150-170€ (uutena nettihuutokaupoista...), saako tuolla lisäsijoituksella aidosti parempaa vastinetta?
Muun merkkiset kelat ei nyt tällä(kään) hetkellä jaksa kiinnostaa, joten pitäydyn jatkossakin valitsemallani tiellä.
Ja onkos nuo uusimmat Mörrumit parempaa tekoa kuin nuo vanhemmat? ...rumempia ainakin uudet ovat ja niin kovin arvokkaita vielä.

Kaikki objektiivinen ja subjektiivinen spekulaatio nyt kelpaa, joten mielipiteitä, kiitos!

-M-
Ensin kala syö, mutta sitten minä syön kalan...

filler

Vaikkei kala tällä foorumilla tunnukkaan syövän, niin laitetaan silti jatkoksi lisäkysymys, jos joku kuitenkin sattuisi vastaamaan;

Kuinka nuo aidot vintage mallit (1500 C ja 2500 C) pärjäävät noita kahta jo edellä mainittua vastaan? Saakos näillä kevyitä vaappuja heitettyä alkuunkaan?
Voisi jopa kiinnostua tuollaisenkin hankinnasta, mikäli toimii käytössä...

filler

Yksinhuuteluksihan tämä meni... Monen vuoden tauon jälkeen kävin ihka oikeassa kivijalka kalastuskaupassa ja voi sitä pettymystä, kun sain vitriinistä hypisteltäväksi 2500 sarjan Ambassadeurin... Se meni hyvin nopeasti takaisin vitriiniin ja hypisteltyäni toisen merkkisiä hyrräkeloja, oli helppo purkaa periaatepäätös Abun hankkimisesta.

Jos jostain saan Sx sarjan Mörrumin, niin sen voinen ostaakin, muut saa puolestani olla.

Calcutta 50B vakuutti osaltaan, sekä Daiwan Millionaire korkkinamikoin. Joku noista kolmesta päätyy mökkikelaksi näillä näppäimillä.

Anr

Calcuttan viiskymppisiä on mulla 2. Hyvä ja toimiva kela, tosin jarrussa saisi olla vähän enemmän kiristämisvaraa. Toisinsanoen jokin vaihtoehto lukko-löysä välillä. Etenkin haukihommissa olisi kiva, että tartutusvaiheessa jarrun olisi kireällä. Siimaa mahtuu ja solmuun tuota ei saa millään, joten hyvä peli on. Suosittelen.
Ei tää nyt niin vakavaa ole, mutta ******** silti.

filler

Quote from: Anr on March 29, 2012, 17:35:02
Calcuttan viiskymppisiä on mulla 2. Hyvä ja toimiva kela, tosin jarrussa saisi olla vähän enemmän kiristämisvaraa. Toisinsanoen jokin vaihtoehto lukko-löysä välillä. Etenkin haukihommissa olisi kiva, että tartutusvaiheessa jarrun olisi kireällä. Siimaa mahtuu ja solmuun tuota ei saa millään, joten hyvä peli on. Suosittelen.

Kiitos Anr! Tuo jarru info oli hyödyllinen tieto. Mahtaisiko jollakin olla kokemuksia ja kommentteja Daiwan CV-Z kelasta?

filler

No niin, päättyi tämäkin arpominen sitten tällaiseen vaihtoehtoon:
Kela on Japanin kotimarkkinoille puuhasteltu jalompi versio...
http://www.japantackle.com/Daiwa/Daiwa_Millionaire_CVZ.htm
Ei se nyt vieläkään ole mikään pikkukela, joten semmoisen hakuammunta jatkuu vielä...oliskohan sitten Calcutta 50B ?