Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kaksi avantoa vierekkäin?

Started by kalakaveri13, November 30, 2012, 22:45:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalakaveri13

Elikkäs minulla on 4" kaira ja olen aloittamassa hauen täkykalastusta, ja olen kuullut että 3 kiloisetkin hauet tulisivat sieltä nätisti ylös, mutta kun se iso nappaa niin ei hotsittaisi sitä menettää liian pienen avannon takia. Eli siis onko kukaan kokeillut kairata kahta avantoa vierekkäin,että niistä sitten tulisi yksi iso 8" avanto? Kuitenkin ne kairat on sen verta kalliita että ei viitsi turhaan ostaa..kiitti vastauksista! :)
Kerran luulin olevani väärässä mut erehdyin

Qkkeli

Ei se ihan noin toimi. Kaksi neljän tuuman reikää vierekkäin tekee, kaksi neljän tuuman reikää vierekkäin.. Kolmas reikä näiden viereen(eli kolmio muoto), niin sitten alkaa olemaan asiallinen aukko sen isomman varalta. Toki kaikki tämä vaatii kairaan ohjainterän ja äärimmäistä varovaisuutta ja yhteispeliä kalastajalta ja kairaajalta, ettei kaira lipsahda siimaan tai toisippäin.

Kala Erkki

Itse olen joskus yrittänyt tuota, ja se on ihan mahdoton tehtävä. Vaikka mitä tekisi, kaira lipsahtaa aina ykkösreikään.

kalakaveri13

Njoo ei siitä kyllä välttämättä ihan kahella kairauksella sitä 8" tuu mut kolmella..ja luulen et toi vois olla helpompaa jos ois vielä pikkusempi kaira ja tekis enemmän reikiä mut taitaa mennä liian vaikeeks/aikaa vieväksi.
Kerran luulin olevani väärässä mut erehdyin

Kattokassinen

Jos haluat väkisin tehä isoja reikiä nelosen kairalla ni hommaa ohjuriterällä varustettu kaira. Google löytää kyllä kuvatuksia moisista virityksistä...
Vielä nylkee nytkytä...

Morripoika

Mikä kaira? Jos on UR niin voit ihan hyvin ostaa siihen 4 tuumaan kairaan 6" terän ja kairata sillä.. Näin minä ainakin oon tehny ja hyvin pärjää. Sohjoa jää reikään vähän enemmän, mutta muutamalla humpauksella lähtee pois. Eikä se terä yksinään mansikoita maksa.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

pilkkimies97

"Morripoika" veit sanat suustani  :lol: matikka pilkillä tuo toimii ja itsellä on 4 " kaira  :mrgreen:
tyhjästä on paha nyhjästä.