Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Rapala Finesse siima

Started by Pola, May 23, 2003, 16:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pola

Eli mitä mieltä olette Rapala Finesse siimasta (paksuus 0.375mm, kestävyys 12.1kg, pituus 400m ja hinta noin 10 euroa). Onko kokemuksia esim. onko pitkä ikäinen+ muuta ominaisuuksia.
KIITOS VASTAUKSISTA JO ETUKÄTEEN :)
virveli vinkuu ja kalaa tulee

kiso

Ja tähän ei riitä vastaus:ihan hyvä!ne poistetaan välittömästi!
Perustelkaa vastauksianne, jos ette voi perustella vastauksia jättäkää vastaamatta...
TEAM PUTKO FISHING

otto

Itselläni on toiminut vetouistelussa hyvin. Solmuja ei tullut kertaakaan mutta hankauskestävyys oli hieman kyseenalainen.
Hinta-laatu-suhde on ehdottomasti kohdallaaan.

Käytin siimaa myös muutamia kertoja heittelyssä. Kelpaa myös heittelyyn. Heitto pituudet ovat hyviä. Luovuin kuitenkin siimasta heittelyssä kokeiltuani Rapalan thermic brainia. Kalliimpaa mutta parempaa heittelyyn.

Itse olen ollut tyytyväinen, mitä nyt olen 2 rullallista testannut.

On liukasta ja pitkäheittoista, ilmoitettu paksuus pitää paikkaansa ja on tasalaatuista, sekä vetolujuus on loistava. (Siitä osoituksena 3.45kg toutain 0.16 Finessellä) (paketissa oleva ilmoitettu vetolujuus 2.4kg.))Muutenkin siima on yllättänyt melkoisesti hinta-laadullaan. Suosittelen niin vetoon, kuin heittoonkin...

Ps. Myös erä-lehti oli ollut kuulemma tyytyväinen ko. tuotteeseen, mutta sillä ei liene mitään merkitystä...

Eci

Viime kesänä 0,20 finessellä 4,2 kilonen hauki jonka olen kyllä jo maininnut useammankin kerran......siima kesti mielestäni paremmin kulutusta kuin muut saman paksuiset ja ul-siimaa ei tarvinnut vaihtaa yhtä usein kuin muita merkkejä.....siima tuntui jopa ilmoitettua ohuemmalta mutta vetolujuudessa ei paljoa valehdeltu...

Todella laadukas monofiili, mutta vaihdoin silti ul-siiman punottuun....
...tämä kesä näyttää vaihdanko takaisin monofiiliin....
Ehkä otin, ehkä en!

Juba90

No Rapalan finessehän on heittokalastus ja yleis-siima,mutta 0,375 on tosi paksua ja kelaan voi tulla hirveesti silmukoita ja ei voi heittää pienia jigejä eikä lippoja muuten hyvää. Osta mieluummin 0,25 tai 0,20 älä noin paksuu!
Kalastaminen on kivaa. Koita sinäkin niin tulet kyllä huomaamaan ettei se ole mitään turhaa ajanvietettä ;)

Salmo

(Siitä osoituksena 3.45kg toutain 0.16 Finessellä) (paketissa oleva ilmoitettu vetolujuus 2.4kg.))

Ison kalan saaminen ohuella siimalla on paljolti kiinni kalastajan taidoista, ei välttämättä niinkään siiman vetolujuudesta. Mutta toki silläkin on merkitystä etenkin sellaiselle kalastajalle, joka ei kovin hyvin hallitse väsyttämistä.

Mepps

(Siitä osoituksena 3.45kg toutain 0.16 Finessellä) (paketissa oleva ilmoitettu vetolujuus 2.4kg.))

Ison kalan saaminen ohuella siimalla on paljolti kiinni kalastajan taidoista, ei välttämättä niinkään siiman vetolujuudesta. Mutta toki silläkin on merkitystä etenkin sellaiselle kalastajalle, joka ei kovin hyvin hallitse väsyttämistä.

Unohtamatta kelan jarrua ja taipuisaa vapaa...
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-