Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

"Calico Cat"

Started by Mepps, May 24, 2003, 13:48:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jormavirveli

massavirhe. kaikista hopeaselkäsistä on ekalla reissulla lähtenyt maalia mutta se toinen kestää en tiedä oikein mitä ainetta se toinen on :-D

Aatami

Luulisin, että se on paljolti kiinni siitä että lippa kuluu. Myös valmistusvaiheessa käytetty metalli ratkaisee maalin kiinni pysyvyyden. Näin ainakin uskoisin. Myös se, että calico catissa lipan pinta on tasainen, saattaa vaikuttaa siihen että maalit irtoaisi helpommin?

Yleisesti ottaen calico catista; en pidä sitä mitenkään erityisenä lippana. Tuleehan sillä kalaa, muttei niin hyvin kuin esim meppsin lipoilla. Sen olen kyllä huomannut, että jos kala on oikein nirsoa, niin silloin kannattaa tarjota calicoa. Hienoin saalis mitä olen nähnyt tällä lipalla tulevan on 5,5 kg hauki.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

kalle

Quote from: Kaivo on July 13, 2003, 16:22:42
Olen virvelöinyt v:sta ´91 alkaen, mutten vielä ole kokeillut Calico Catia. Pitäisiköhän minunkin siirtyä sen käyttäjäksi kun kaikki sitä kehuu... Onko se sitten parempi pyytämään kuin nämä perumeppsit, vibraxit yms.?
'
Itse en kalastanut aikoinaan muilla lipoilla, kuin calicoilla. Olin huomaavinani, että musta-harmaa-valko oli ahvenelle paras, ja puna-musta-valko toimi hyvin hauelle.

Lisäksi saimme pirusti kuhaa (tre pyhäjärvi) isolla musta-harmaa-valkoisella calicoilla, joita vedimme käsikeloilla soutaen, ja hyvin tulikin..

Sitten valmistus ilmeisesti loppui, ja jonkin ajan kuluttua tulivat kauppoihin nämä jäljitelmät. Meikäläinen tietysti ostin hyllyt tyhjiksi - aivan turhaan, sillä osa ei pyörinyt kunnolla, varsinkin aivan pienimmät eivät lainkaan.

Pettymys oli kova... Itse muistelin, että caliccoja myytiin myös erivärisllä teksteillä pakkauksissa, mutta jos joku nyt tietää tosiaan saako niitä OIKEITA caliccoja jostaun, niin kertokaapas ihmeessä, tilaan välittömästi. Ja Kaivolle suosittelen yhtä lämpimästi kuin mummoni paistamaa kuhaa kermakastikkeessa!!!!!!!!!

lohen pyytäjä

Calico Cat on todella hyvä viehe muta ja tummapohjaisessa järvessä se toimii hyvin ahvenelle ja hauelle. Itse en ole saanut sillä suuria haukia mutta 3kg on suurin jonka olen saanut sillä.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

pro-onkija

Ite oon saanu calico cat lipalla paljon ahvenia ja haukia kerran sain 6kg hauen calico cat n2.