Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

oletko jäänyt oikeaan koukkuun?

Started by s.p.o.t, December 23, 2002, 21:56:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

K.D

Onhan se koukku joskus jäänny käteen kiinni kalaa irrottaessa, mutta enemmän se iskukoukku sattui :)

Anonymous

No oltiin kaverin kanssa yhellä mökillä laiturilla kummatkin kalassa ja en huomannut kun kaveri yhtäkkiä häipyi vierestäni (en huomannut koska olin innoissani koska lohet pomppivat laiturin edessä) no siinä sit näin että lohi pomppas ja huudahdin kato tuolla loikkas ja rupesin heittämään sinne ku kuulu takaa ai ai ai ai älää!!! Siinä jarru ulis ku kaverin takaraivossa oli ruoho minnow spoon! Kaveri oli menny mun taakse irrottelemaan omaa uistintaan ku se oli jääny haaviin kiinni. No lääkäri reissu siitä kaverille tuli.

Mepps

Noh, jotain pientähän sitä aina. Joskin johonkin reppuun ne sotkeutuvat aina. Ja sitten on kiva kun on kaikki kolme pienimmän mahdollisen kolmihaarakoukun väkästä tyvestä latvaan jossain repun pohjalla kii, kun kaveri nostaa kalaa kuin viimistä päivää. No vähän meni asian vierestä.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Jesse^

Ekan kerran jäi koukku kiinni, joku 45min. sitte;)
Tultiin just ensiavusta...Keskisormeen jysähti, ku nyhtäsin uistinta repusta irti.
En uskaltanut yrittää työntää kärkeä ulos, kun ei tietänyt missä se oli kiinni.
Kalastus ei ole harrastus, vaan elinehto.

kalapoika

ongen koukku uppos kivan syvälle keskelle kämmentä.
Holy Culture<3 Cross Movement<3

Anonymous

joskus heittelin tual rannas ja katoi taakse ettei oo ketää sit ko heitin kaveril jäi poskest kiinni

Mepps

Uuh.. Nyt kun siitä iskukoukusta on täälläkin höpöttänyt niin pitihän se vielä pamahtaa kämmeneen kiinni! Onneksi ei aivan valkotakkeja tarvittu, mutta kipeetä joka tapauksessa teki.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

erästäjä

Minulla jäi joskus 6 vuotiaana uistin selkään.
-Kala Eemeli-

Joel

Kaikkihan on joskus joutunut koukkuun vai mitä ainakin kalastajat.

matiaz

No voi kuinka monesti!!!
Naurettavin kömmähdys oli kyllä se kun heitin mato-ongella olan yli ja siitä sitte vauhista nasahti koukku niskaa kiinni!
Hyvä ku ei aivoihi asti uponnu(en kyllä tiiä löytyykö niitä multa ollenkaan) ku semmosella vauhilla uppos!
Ja kyllä muute sattu!!! ;)
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Perhomaker

ei noi mitää mut ku mun 1 tuttu heitti perholla omasta kiveksestään läpi! kelatkaa sitä ! sattuu  varmaa aika lailla!

taimen

Aika tunari heittäjä jos saa perhon kivekseen..
mulla on kerran menny koukku sormee (siis kerran on mennyt väkästä myöten) ja en saanu irti.. Lääkäriinhän sitä sitten mentiin

visa

Kerran uistelureissulla kampesin veneeseen n. puolikiloisen toutaimen ja sehän sitten kiskas rapalan koukun etusormeen siten, että siihen tuli sellanen 0,5cm pitkä reikä. katoin että eihän toi  väkänen oo edes nahassa, mutta olikin käynyt niin että väkäsen taakse oli jäänyt jokin nahan suikale tai pieni suoni jota en huomannut. Yiritin nostaa koukkua irti. On se ny hemmetti kun ei irtoo. Riuhtasin  oikein kunnolla ja voitte vain kuvitella tuskaa. Seuraavana päivänä hauki puri peukkuun puolen sentin syvysen kolon :(

paulinho

Noh, rakas veljeni ja minä olimme kerran samalta laiturilta heittelemässä. Kuinka ollakkaan, veljeni sai hauen ja riemastui siitä niin paljon, että yritti heittää vieheensä uudestaan samaan paikkaan, jos äsköinen hauki oli napannut. Heitto jäikin sitten vain yritykseksi: Veljeni vieheen kolmihaarakoukku tarttui kahdesta haarastaan kiinni poskeeni. Se saatiin irti (puristettiin väkäset kasaan) onneksi eikä pahempia kosmeettisia haittojakaan jäänyt.

Hata

kerran jäi Jessen etummainen haarakoukku oikeaan etusormeeni kiinni. onneksi ei pahasti että se saatiin kotikonstein irti.

T:Hata

Deathis

Heitin kaverin iskän selkään 15 cm rapala magnumilla viime kesänä.

flyfisher14

ihan mato ongella onkiessani on monesti käynyt niin että serkku tai joku muu on astunut siiman päälle juuri samaan aikaan kun pujotan matoa koukkuun, seurauksena siima kiristyy ja koukku uppoaa noin puolen sentin syvyyteen sormeen.

tämän jälkeen kova karjaisu ja sitten vietetään mukava 10 minuuttinen kiskoessa koukkua sormesta.

Ilu

Kerran, kaverini autotallissa katsoin yhden ongen siimaa ja koukkua. Kun pistin koukun käteen, se vain "lipsahti" sormeeni kiinni. Sain sen itse pois, mutta jonkinlainen jälki siitä jäi sormeen.
Rekisteröitykää kaikki osoitteeseen Kalassa.net/keskustelut[move]

Haukihunter

Revin siimasta proffaa irti oksasta ja sieltähän se singahti suoraan peukkuun ja just olin laittanu kemiallisesti teroitetut koukut siihen.
Oli onneksi aika pieni väkänen niin sain vängättyä veneessä irti.
Ahkera angler @ Mikkeli!

Morripoika

Itsellä ei ole jäänyt kunnolla kiinni, mutta isääni hetin pikkuisena meppsillä niskaan ja sinnehän se jäi ja isä lääkäriin :-(
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

kaivo

Kerran olin varsin pahasti kädestäni kiinni pikkuvaapun koukuissa, kun kirjolohen nosto paljain käsin epäonnistui. Kolme koukunhaaraa painui mutkaansa myöten kämmeneen ja peukaloon, kala tietysti karkasi. Tuskallisessa irrottelussa meni tunti ja samalla illan ottiaika sivu suun.

Vaikka perushauki nousee vedestä niskaotteella varsin kivuttomasti, samaa ei voi sanoa paksupäisestä ja vilkkaasta kirjolohesta. Kalastan kirreä nykyään hyvin harvoin, mutta pyrin käyttämään ylösotossa aina haavia. 

Hemulisoturi

Stormin popperin takakoukut jääny kyynerpäähän muutaman kerran oikein kunnolla. Onneksi lähti kotikonstein irti.
Ja iskukoukun kanssa on myös leikitty.

H.A.U.K.I. MAN 97

Olin laittanut uistimeen uudet koukut sisällä. Laitoin uistimen roikkumaan seinälle ja iskä tietenkin löi kätensä siihen ja sitten kuulu:Eeetu perk***! ja kotitoimin me siitä selvittiin. Ja heti sen jälkeen tuli risua perseelle. :x :|
Hauki on kala joka kutee puussa, hauki on kala joka kutee puussa...

http://www.x-acthuskies.com

Kuhastelija

Joskus nappulana olin isän mukana kalassa, ja pyörin siinä takana kun se heitteli, ja tietysti juuri väärään aikaan satuin juoksemaan isän takaa ja uistimen koukku kiinni polvitaipeeseen, siitä mentiinkin sitten TAYS:iin kovaa kyytiä. Tuosta on kyllä varmaan lähemmäs 10 vuotta aikaa.

Yuz

Pahin lienee, kun Merimetson koukku meni käden sivusta läpi. Eli ei mitään erityisen vakavaa. Tämä tapahtui tetissä Kalastusvälineessä, ja irroitus seuraavasti: ulos tuleva koukku piti työntää väkästä myöten ulos, josta koukku katkaistiin.
Tuon lisäksi lukuisilla pilkkireissuilla sormet verillä kun kohmeisin sormin yrittää räplätä tasureita.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Pete

Koskikalassa ollessani noin 4-5 vuotta sitten meni 8cm Nilsun Inv. etukoukku mutkaa myöden peukalon päästä sisään.
Taimenta yritin irroitella koukusta ja ote lipesi, koukku mutkaa myöden peukaloon ja kala takaisin jokeen.
Kaveri irrotteli sitä koukkua mun peukalosta puukon ja pienen ruuvimeisselin kanssa tunnin verran ja onnistui vielä siinä. Helvetinaikainen kipu siitä kyllä saatiin aikaan, ja arpi on peukalossa vieläkin.

Tumzu

Kesällä onnistuin saamaan koukun persukseen ( :-D) mutkaa myöten, Olin poistumassa veneestä kaikkien viiden vavan kanssa, ja jouduin istumaan veneen reunalle ja tietysti yhden vavan käsikahvassa kiinni ollut merimetso ajautui alle. ei muuta kuin mökissä sitten vaan koukku työnnettiin kokonaan ihon läpi ja pihdeillä koukku poikko ja ongelmitta koukku ulos.

El Samu

Onhan sitä oltu montakin kertaa koukussa kiinni, yhtäkään kertaa ei vielä pahemmin. Viikko sitten meinasi kuitenkin näin käydä, kun luin jotain foorumeita, ja jostain syystä, tiedä sitten mistä, pidin jigipäätä suussa  :roll:. No siinä sitten jotain pelästyin, ja koukku huuleen kiinni. Onneksi ei ollut kemiallisesti teroitettu koukku tuossa.
Saa kiinni Heittokalastus.infosta

osmanhauki

Juu en mää oo oikeen jääny kiinni (ainakaan en muista), mutta isoveljen kämmenes on ollu vaappu. Kaippa mulla on joku koukku on jääny kiinni johki sormeen tai johki paikkaan.

Haugi_94

Olen jäänyt. Yhtenä päivänä hädistelin paarmaa niin jigin koukku käteen väkästä myöten ja toinen tulikin siitä kun kaveri heitti vieheen päähäni (kummallakin reissulla täytyi mennä lääkäriin irroittamaan ). :D