Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kymppikerholaisia?

Started by Pike Fisher, May 28, 2003, 10:05:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pike Fisher

Eli kiinnostaisi tietää moniko on kymppikerholaisia täällä foorumilla. Mukaan lasketaan niin heittämällä, kuin pyydykseenkin jääneet saaliit.
Kala,kala,kala,kala.kitara,kitara,kitara.

Anonymous

Ma kuulun kymppikerhoon
10,300  soutamalla kymiltä lohi edellis vuonna kala oli kohtalaisen kirkas vielä ja oli meinaa menoa ja melskettä
Sit ollut veneessä mukana kun 10,700 hauki on otettu ylös mutta en suuresti ollut osallisena joten laske kyl kyseist kalaa miksikään.

Kerran tullut paikalle kun hauki verkkoon(itse tekemä, 15m verkko yhtä tai kahta hakki varten, että saa savustukseen kivikon ja syvän reunalta) oli eksynyt 12,7 lohi ahlaiseten suunnalla, meni koko verkko uusiksi. Äijä huusi ja heilu kuin mikäkin kun oli saanut kalan veneeseen ja se taistelisen kanssa n.15min ennen kun sai veneeseen kun ei ollut kunnon haavia eikä nostokoukkua, oli kyllä hauskan näköistä vaikka toivo, että olis voinut olla auttamassa.

lippa_mies

kuulun ehkä,jos melalla "kolkatut" hyväksytään ;) ,kävi niin että oltiin kaverin kanssa kalassa ja ruvettin kattelemaan että mikä halko tossa pinnalla kelluu kun päästiin lähelle todettiin sen olevan hauki ensimmäinen isku epäonnistui ja kala lähti karkuun (kala ei pystynyt sukeltamaan koska siltä oli ilmarakko puhjennut) ei se kauan jaksanut uida kun näimme tilaisuutemme: mela käteen ja hiljaa hauen luo,päästiin aivan viereen ja "klonk" hauki oli tyrmätty ja puntari näytti 11.2kg semmonen oli mun kymppi hauen tarina..................... ;)

Anonymous

Verkolla on tullu 15.0kg merilohi Bromarvista..
Myös jotain reilun kympin haukia on verkkoon eksynyt samoilla vesillä ;)
Mutta virvelillä en oo vielä saanu vonkaleita :(

Lohenuistelija

Yksi 10-kerhoon oikeuttava hauki 90-luvun alkupuolelta ja 10-kerhoon oikeuttavia merilohia 6 kappaletta ja 15-kerhoon oikeuttavia yksi kappale.

omatila

Toistaiseksi 10 kg on rikkoutunut ns. passiivisarjassa, eli haukiverkkoon tarttui 23 kg merilohi pohjanmaan pyhäjoesta muutama vuosi sitten.
Virvelillä luulin päässeeni 10-sarjaan viime sunnuntai-iltana kun yli puolen tunnin väsyttelyn jälkeen sain veneeseen 115 cm pitkän hauen, joka tarkan punnituksen jälkeen osottautui "vain" 9,0 kg.

bellaht

no viime keväänä kymppi kerhoon  10.180 hauella,olihan siitä kuvakkii jossakin tällä foorumilla

Anonymous

Sunnuntaina 6.7.2003
Hauki 124,5cm 11300g
:D

HerraHame

11.040kg hauki tänä keväänä =)
Mo~

haukka

mun kymppi kala tuli viimme syksynä... paino hauella oli 11.2kg...

Pete

Suurin on 12.6 kg Iniön hauki. Muuten on mennyt 10 kiloa rikki 4 kertaa ja kaikki oli haukia.

Miihkali

Kymmenen vuotta sitten 10,2 kg hauki.

Anonymous

Mä pääsin kymppikerhoon viimevuoden toukokuussa 10.7 KG:n hauella ja uusiksi tänävuonna 12.3 KG hauella. C&R!!!
Muistakaapa kaikki, jotka sen ison saatte niin se on paljon arvokkaampi vedessä kuin pannulla. Käykääpä katsomassa aikaansa edellä olevia kalastajia osoitteessa "www.suomenhaukiseura.com" ja sieltä vapauta suurhauki + vapautuslista.  :D :D

Mepps

Mä pääsin kymppikerhoon viimevuoden toukokuussa 10.7 KG:n hauella ja uusiksi tänävuonna 12.3 KG hauella. C&R!!!
Muistakaapa kaikki, jotka sen ison saatte niin se on paljon arvokkaampi vedessä kuin pannulla. Käykääpä katsomassa aikaansa edellä olevia kalastajia osoitteessa "www.suomenhaukiseura.com" ja sieltä vapauta suurhauki + vapautuslista.  :D :D

Tismalleen samaa mieltä! Eikä nyt aloiteta mitään uutta C&R -keskustelua, mutta sanonpa vaan, että jos vesissä elää suurhaukia, ovat niiden jälkeläisetkin mitä todennäköisemmin suurhaukia jonain päivänä (liittyy jotenkin geeneihin). Kymppitili on minulla ainakin toistaiseksi rikkomatta, mutta jos se isomus sieltä joskus nousee en epäile hetkeäkään sen vapauttamisen kanssa. Joka kerta kun kuulen jonkun napanneen sellaisen etenkin keväällä ruokakalaksi kotiin alkaa korvien välissä hirmuinen spekulointi siitä, miksi?
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Mä mies

Ainakin tarjannevedessä on sellainen sääntö/kehotus, että kaikki yli 5kg hauet pitäisi päästää pois.
Mistäköhän tämä johtuu?Kentiess tuosta Meppsin mainitsemasta geeni jutusta?

Salmo

Ainakin tarjannevedessä on sellainen sääntö/kehotus, että kaikki yli 5kg hauet pitäisi päästää pois.
Mistäköhän tämä johtuu?Kentiess tuosta Meppsin mainitsemasta geeni jutusta?

Hmm... en ole tällaisesta kehotuksesta kuullutkaan, mitä nyt olen Tarjannevedellä liikkunut. Hyvä kehotus kylläkin!

Tarjannevesi, Paloselkä sekä läheiset alueet ovat kyllä hyvää suurhauen kasvualustaa (onhan siitä todisteita :)), joten olisihan se hienoa, että sinne saataisiin taas hyvä suurhaukikanta.

Suurhauen jälkeläisillä kun on hyvät perintötekijät, kannattaa niitä vapauttaa (ei tietysti kovin vahingoittuneita).

Mä mies

Luin tuosta kehoituksesta sellaisesta esitteestä jossa kerrottiin mm. tarjanneveden kalastusalueesta.

Velho

Tammisaarenvesiltä 12,00kg heittämällä toukokuussa 2000
Oli kutenut yksilö.rapalan vaapulla.