Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mihin kumikalalippa sopii?

Started by MM, June 10, 2003, 14:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

suspi

Iteltä löytyy Meppsin punainen kumikalalippa. Luulisi kyllä kaloja kiinnostavan, mutta surkean koukutuksen takia tahtoo jäädä tärpeiksi tai karkuutuksiksi kaikki kalakontaktit. Peräkoukut on todella onnettomat, mutta jos sattuu ahnaammin kala ottamaan, niin kyllä sen pitäs vatsakoukuissa pysyä kiinni. Yhen ahvenen olen jopa ylös asti saanut. Pakin pohjalla ens kesänäkin suurimman osan ajasta olla, mutta välillä pakko sitoa siiman päähän isomman kalan toivossa.

lohen pyytäjä

On kumikala lippa ja on puolikiloista ahventa sillä tullut mereltä. Ostin sen saventoriautosta.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Pete

Quote from: allu_ on February 25, 2007, 10:17:27
Roskakoriin.

Onko allulla tähän pätevään vastaukseen oikein jotkut perustelutkin ? Joutaa roskakoriin tällaiset perustelemattomat kommentit joilla ei ole mitään virkaa.

esal

Ahvenelle ja hauelle sopii ainakin hyvin. Itellä noita Calico-Catteja ja Mepsejä.

H.a.u.k.i

Ahventa ja haukea noilla parhaiten saa!
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

kalle

Mä en ole ikinä saanut umpikelalla ahventa ja haukee - muta uistimilla kyllä!

No, hyvä, toimiva umppari sopii lapsille aloitukseen ja opetteluun.

[Vision]

Viime kesänä kumikalalippa oli ehdoton ykkönen ahvenen pyynnissä.Yhden sillan alla aina käytiin kavereitten kanssa heittelemässä ja tuli paljo ahvenia siinä 350-600gramman välillä. Ja yhellä reisulla tuli 850 grammanen. Ja yhtään haukea ei tullut noilla reisuila.
Että kyllä suosittelisin kumikalalippaa ahvenen kalastukseen.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

[t-k]

No päätin viimekesänä kokeilla matalassa ja kasvillisessa vedessä tuota n. klo. 21-22 aikaan illasta. Olin sillä muutaman heiton tehnyt, mutta ei tulosta aikaisemmin. No jatkoin siinä sitten heittelyä niin nappasi hauki. Painoa sillä kaverilla oli n. 1kg. Ainot miinus kumikalalipassa on pienet koukut, jotka on vaikea vaihtaa. Ei tahdo jäädä hauet kiinni.

Kiiskinen

Riippuu koosta. Hyvä uistin se on. Saa haulea ja ahvenia. Sopii matalaan veteen hyvin.

taildancer

Ei pahalla mutta ei oikeen mihinkään.En ole saanut semmosella MITÄÄN.Mutjoo mun mielipide.

appe

Itse käytän semmosta yleensä jossei kala nouse ja näkyy uivan pikkukalaparvia->pedot luulevat kumikalan olevan vammanen pikkukala ja syövät sen!  :wink: