Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Oudoin härveli jolla ootte kalaa pyytäny?

Started by Haaki, June 11, 2003, 14:08:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Haaki

Mikä on oudoin herveli millä ootte kalaa pyytäny?

Mulla on mun vanha sukka... sillä mä nappasin sellasen 100g ahvenen  ;)

EDIT: vein sukat likoamaan yön yli ja sielä odotteli sellanen abbore  :D
Se oli ainakin näääääääääin iso!

NoComply

kauko-ohjattava vene, jonka perään sidoin pienen lipan.

onneksi ei kala napannut siihen, mitähän olisi siitäkin seurannut?  :D
"Facts are stupid things."

Newbie

Semmoinen vanha virveli jossa vapa ja siimarenkaat ITSE VALMISTETTUJA! Hehe. Siinä joku 0.35 siima ja käytin sitä onkena, koska siinä kelassa (aataminaikuisessa) oli jarru rikki. En saanu muistaakseni kaloja, onneksi. :)

Reaper

Tehtiin serkun kanssa kerran oma pilkki vapa, niin että otettiin sen serkun pikkuveljen yks jonkinlainen pitkulainen lelu ja siihen porattiin pikkuinen reikä ja siitä sitten siima läpi ja solmu tehtiin ja kierrettiin se loput siimat sen "vavan" ympärille. Sitä sitten kerran testatiin serkun mökin rannasta ja tuloksena muutama särki ja korpiaisia.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

J.R. Jr.

kauko-ohjattava vene, jonka perään sidoin pienen lipan.

onneksi ei kala napannut siihen, mitähän olisi siitäkin seurannut?  :D
Jos olisi liikaa rahaa ostaa kunnon kauko-ohjattava vene, niin en kyllä malttaisi olla kokeilematta tuota muutaman metrin siimatapsin ja vapun kera .... mahtaisi olla hauska näky  ... ei tosin liity juuri kalastukseen ....

Spotti

Mikä on oudoin herveli millä ootte kalaa pyytäny?

Mulla on mun vanha sukka... sillä mä nappasin sellasen 100g ahvenen ;D

Miten tuota sukkaa käytit?

Zizzo

Pikkuveli kalasti viime kesänä "ulpukkaongella", oli vaan ulkukka ja sillä se laiturin reunasta kalasteli, yksi ahven kävi siihen kukkaan kiinni, muttei tarttunut (mahtoikohan johtua siitä ettei koukkua ollu :o ).

Mepps

Kiinnitin n. 20 - 25 cm puukalikkaan suunnilleen saman pituisen siimatapsin, jonka päähän pikkuriikkinen kolmihaarakoukku. Ja ei kun madon pätkä syötiksi ja koko hoito jokeen (onneksi ei virrannut kovinkaan kovaa). Eli tämä kai laskettiin vielä "aktiivi" -välineeksi kun sitä koko ajan vahdin. Kalaa ei tosin tullut. Toinen oli kun kaverini lähti kahlaamaan juuri kyseiseen jokeen haavi kädessään. Sitten minä heittelin taikinaa haaviin mojovan särkitärpin toivossa. Äähää, ei tuottanut tämäkään kalaa. Mutta jatkuvastihan näitä keksii. Tuo NoComblyn viritys kyllä kieltämättä kuulosti mielenkiintoiselta. Tuon lipan kun vielä vaihtaisi vaikka ruohosuojattuun Minnow Spooniin niin sillähän pääsisi kaahailemaan tiheinpienkin ruovikkojen sekaan. Väsytyksessä toki saattaisi tulla jos jonkinlaista probleemaa.  ;)
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Petri

semmonen verkko pussi mis pidetään sipuleita no ku sipulit oli syöty heitin sen laiturin viereen ja aamul sieltä löyty snadi ahven ei ollu ees kuollut joten vein sen akvaarioon... olin silloo ehk 6 vuotias
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

BASS70

Tulva veden aikaan rannasta lapiolla lyömällä aurinkoa ottavan hauen.
Paineesta pökertyneen nostin sen rannalla,kokoa oli kolmatta kiloa.

Mikko_-Procyon-

No sellainen viritys tuli mieleen, kun...

-Otetaan hieno kuulakärkikynä, josta tulee karttakeppi kun sen vetää suoraksi.

-Tehdään siihen pari vaparengasta

-Teipataan kela kiinni

Ja kas! Jokaisen salakalastajan unelmapeli on valmis. Tämä teleskooppivapa mahtuu keloineen kaikkineen taskuun. Pitää viehettä kädessä, niin ei jää koukkukaan taskunpohjalle kiinni. Sitten kun ketään ei näy, niin viritys taskusta pois ja heitto... Jos tilanne näyttää uhkaavalta, niin äkkiä kelataan ylös ja koko latinki taskuun piiloon.

Ei ehkä kovin kummallinen härveli, mutta sellaisella olen heitellyt. (EI! Se ei ole minun, enkä ole SILLÄ virvelillä salakalastanut).
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

croocked

minä ja minun kaverini oltiin syksyn ensimmäisillä jäillä joista näki läpi ja nähtiin siinä sitten muutama hauki matkalla ja seurailtiin niitä.sitten pian yksi hauki vain pysähtyi ja me ihmettelimme mitä pitäisi tehdä ja sitten haettiin makkaratikku ja siihen teipillä kiinni pidempi varsi ja kairattiin reikä hauen yläpulelle ja whäck!siinä se hauki köllötteli makkaratikun päässä eikä lähteny muuten mihinkään. ja päivän lopuksi saimme neljä haukea 1200g:sesta puolikiloiseen.

Anonymous

Käsillä yritin pyydystää yhdestä järvestä pari kalaa,muutaman ahvenen sainkin kiinni. :D

Liquid Snake

Löysin vintiltä pilkkikelan, siis pelkän kelan ja kiinnitin siihen superjäykän rautalangan ja kuulakärkikynän jousen kärjeksi. Sitten laitoin siihen vielä leikarin "vaparenkaaksi" ja siimat 0.25 rullasta. Pari kertaa nyppi taikinalla ja toukalla. Ylös ei tullut tietenkään, mun tuuria nähkääs.
Kipu on kiva, mut elä satuta ittees!

Juggis

Eno harrastaa tarkka-ammuntaa tarkkuuspistoolilla. Mökillä on hyvä hiekkakuoppa jossa joskus ammuskellaan. Yhtenä kuumana kesä päivänä sieltä tullessa mökkilammen kaislikossa köllötteli vähän päälle kiloinen hauki auringossa. Siitä sitten tähtäys hieman alemmas veden heijastamisen takia ja kuti päähän :) Tämä on aivan tosi juttu.. uskoo ken tahtoo.
Paras syötti on se siellä siiman päässä...

TalousKuha

Oksan karahka, neljä metriä ohutta narua, täkykoukku, ja sammakko koukkuun polskimaan. Tälläinen tuli rakenneltua varmaan joku n. 15v. sitten serkun kanssa. Vähän aikaa siinä juteltiin, ja huomattiin että joku rupes repimään keppiä kädestä. Parikiloinen hauki riuhtoi päässä, ja kiskoi oksankin poikki. Serkkuni onneksi sai narusta kiinni ja kelasi saaliin rantaan. Kun hauen suuhun katseltiin, niin sammakko siellä näkyi kurkun perällä.

Maukka92

Varmaan puolen litran olutmuki jolla kalastelin kaverin kanssa rantamaikkeja.Ja kyllä sitä maikkii kymmenkunta tuli. :D
[[[P][A][R][K]
  • [R]]]

erästäjä

-Kala Eemeli-

Anonymous

ilmakiväärillä ammuttiin säynäviä serkun kanssa viimekesänä,3 saatiin hengiltä :D

Haugi

No aika vaisuja ovat minun pyyntivehkeeni muihin verrattuna olleet. Oudoimpina ehkä parin kilon painoinen kivi, jolla paiskasin nousuhauen hengiltä matalasta purosta(seuraavana päivänä naapurin mies piikitti samalta paikalta atraimella 11 kg:n mätimamman...)
Käsin olen myös muutaman kalan saanut, siinä kaikki.
- Haugi -

Runtu

Haulikko sorsajahdin yhteydes on antanu muutamia haukia ja lahnan. eipä viiti pieniä ampua kun tuppaa kastumaan äijäkin aika tarkkaan. ja kohti ei kannata ampua, ei pal jää kalast syötävää.
NO AJA!!!

Perhomaker

Mulla kävi semmonen et ku oli kaveril sellanen leikki jalka jousi, (muovinen) niin ei löytyny kuminuolia mökiltä niin nappasin tikan, (siis darts tikan), ja latasin jousen
Rannassa loikoili ahven ja eikö muuta ku ammuin ja päästä läpi ja ahven laiturille! OLin silloin 8 ja se oli hieno saalis

visa

Airolla lyömällä olen jotain salakoita saanu! :)

jaba88

no olen miettinyt että jos rotanloukun laittaisi siimalla rantakoivuun kiinni ja itse loukku veteen ja kiinnittäisi siihen syötiksi madon,
menisköhän kala kahtia? :) tai oikeastaan  :(...
tai sama hiirenloukulla...

Mulli

Joo mä pilkin tietokoneella. Käytin hiirtä välillä apuna ja sillai. Näppäimistöä en muistaakseni tarvinnut.. En muista.
Kaloja tuli kohtalaisesti, pääsin jopa listoillekkin.
Kyse oli siis ProPilkistä :)

Ja sitten ihan IRL olen onkinut kaloja roskakorilla.
Oltiin mökillä ja ei tullut mitään kalastusvälineitä mukaan. Piti jotain keksiä ajankuluksi ja sitten lähettiin onkimaan roskakorilla. Hauskaa oli mutta kaloja ei tullut, miksiköhän? :)
Missä on pentu?  -Täällähän se!

raimo

heittäjä

Tein marmorikuulapussista heittoverko ja menin kalastaa sillä kolmipiikkei ja paljon sainkin.
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

Kalaboi

crooked miten sait haet ylös pilkkireiästä jos iskit makkaratikul kylkee eihän se sivuttain sieltä ylös tule millään ilveellä.

noh toimivia vempeleitä on ollu: Lasipurkki, laho keppi ja harava ^_^
ei toimivia kalastus vempeleitä: 1½ litran kokispullon puolikas, joulukoriste, rautalangasta tehty koukku :/ ja pyörän rengas

joo noit ei toimivia kalastus vehkeitä käytin kun ei ollu mitään millä kalstaa eli jotain alle 8 wee noi lasipurkit haravat sun muut niillä on tullu kalaa ja sillon oon ollu joku 10+ mut nykyäää mulla on kyllä viimusen päälle kalastus vehkeet ni ei tarvi mitää rompetta käyttää oon nyt 15Wee

kalastajamies

Mä sain hauen housun palasella kaislikosta :D

KalaKaapo

Ite suunnittelemalla vipukeihäällä nappasin yhen turvan (turpa meni melkeen keskeltä poikki :D se oli rajun näköstä
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...