Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Predator-perukemateriaali

Started by Eci, June 19, 2003, 11:20:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eci

Ostinpa tuota Predator-perukesiimaa kun alkaa jigien menekki olla niin suuri että pitää repullinen varata jigejä mukaan.

Mikä olisi suositeltavin solmu predatoriin? Toimiiko ihan tavallinen viehesolmu?
Ehkä otin, ehkä en!

Anonymous

Solmitko sen suoraan siimaan?? Tarkoitus on Laittaa toiseen päähän leikari ja toiseen siimalukko. Itselläni ProLeader eikä mitään menekkiä ollut!

Eci

Siis teen valmiita perukkeita....leikari toiseen ja lukko toiseen päähän mutta solmusta haluaisin tietää eli onko uni tai clinch hyviä??
Ehkä otin, ehkä en!

Mepps

Kyllä molemmat mainitsemasi solmut ovat ihan riittäviä. Ei siihen välttämättä tarvita kuin "kahdeksikkosolmu". Ja voihan noita muuten solmia suoraan siimaankin... Ainakin omaani voi.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

wicked child

mitäs toi predator-peruke materiaali on? Itse on käyttänyt kevlar-lankaa ja solmuihin olen välillä laittanut vielä pienet tipat pikaliimaa. Hyvin on toiminut.
I'd rather be fishing!

abo

FortresPradetor etc purekemateriaalit voi sitoa suoraan siimaan ja purekkeen päähän lukkoleikari. Käytettäessä pidempiä purekkeita, jotka hauelle on perusteltuja, ei riko niin helposti vapansa kärkirengasta, kun voi kelata purekkeen liitoksen läpi renkaasta, ilman vaurioita. Uni-solmun variaatiot käyvät kiiloksiin.

Älä ota mitään liian vakavasti.

Muhooja

Hyvä solmu on kahdeksikkosolmu joka on erittäin helppo tehdä.

kaivo

Wicked child: Fortress Predator yms. perukemateriaalit ovat jotain mikrokuitua, jonka päälle on punottu teräskuitu"sukka". Näin on yritetty mahduttaa samaan pakettiin teräsperukkeen lujuus sekä punotun siiman keveys + notkeus. Mielestäni siinä on onnistuttukin aika hyvin. Yksikään hauki ei ole vuosien aikana saanut Predatoria tai Graphite Metal Tressiä poikki.

Solmimisesta: metallikuituinen siima ei luista kostutettunakaan yhtä hyvin kuin kalastussiima, joten solmuista kannattaa ja pitääkin tehdä yksinkertaisia. Omat perukkeeni olen solmiskellut veneilynkin puolelta tutulla "siansorkka"-solmulla. Se on muuten se sama tavallinen, kaksinkertainen viehesolmu (Trilene), mutta vain yhdellä kierteellä.