Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Säyne-ennätykset

Started by Mepps, July 14, 2003, 13:03:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mepps

Eli tänne vaan kaikki säyne-ennätykset. Mainitkaa viestissänne vaikka viehe, paikka, vuodenaika ja tietysti kalan koko.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Salmo

Tässä heinäkuun alussa sain Ruoveden lähistöltä viisi säynettä, joista myös kaksi suurinta oli n. kilon luokkaa. Saattoivat olla hieman allekin, sillä vapautuksen takia en viitsinyt punnita. Joka tapauksessa aikalailla kilon kaloja olivat. Kaikki viisi ottivat keltaiseen 4'' toukkajigiin. Tuon suurempia säyneitä en ole saanut.

croocked

noin puoli kiloa ja calico catilla ryökäsvedeltä

Anonymous

500gr säyne, vieheenä oli kuusamon kuf-lippa, ja se tuli tässä heinäkuussa. Pyyntipaikkana oli Lestinjoki.  ;)

Jms

Suurimmat säyneeni oon saannut mereltä Hangon saaristosta, osa tuli kelaongella mato syöttinä loput jigillä rannalta. Painot 1-2kg:n luokkaa, suurin yli kahden kilon.

Joskus v-95 espoonjoesta 1776 säyne, sitten nuoruuden innolla tuli lähetettyä saalisilmoitus kuvien kera ja vola suurkalastajan ansiomerkki postissa kotiin.
Taimentiimi pj.
Juha Salonen
[email protected]

lippa_mies

1.5kg säyne uistimena hansen grej ja paikka Kustavin Laupunen ja se tuli tänä keväänä.

martti

270 grammanen Säyne Hyvikkälänjoesta madolla. Ainut Säyne minkä olen saanut. :D
kalastus on ihanaaa

Mä mies

Noin kilon painoisia säyneitä on tullut enemmänkin tarjannevedestä. Säyneitä on tullut mm. jigillä ja lipalla. Pienempiä on tullut mato-ongella.

HerraHame

2kg paino ja tuli mato onkella Ahvenanmaan Eckeröstä
Mo~

raven

1365g

Näsijärvi, kukkulanselkä 12.7.2003
Kuusamon painouistin, sini-hopea (isoin malli)
Sää sateinen, mutta lämmin, tyyntä
Kala edelleen kasvamassa.

Anonymous

2kg paino ja tuli mato onkella Ahvenanmaan Eckeröstä
Olen itsekkin saanut suurimman säynen, joka painoi 1,5 kg tuosta kyseisestä paikasta mato-ongella.

kaivo

Ongella on tullut monet säyneet, virvelilläkin kaksi, mutta suurimmat ovat jääneet 300-400 grammaan. Ongesta karkasi kerran ehkä kiloinen säyne.

haukka

nuorempana tuli paljon harrastettua keväistä säyneiden ongintaa... isoimmat kalat olivat 2kg paikkeilla... paras reissu antoi 23kpl keskipainoltaan 1.5kg  säyneitä... paikkana oli fagervikin puro inkoossa...

Deathis

2,4 kg ja oli vähän yli ½metriä pitkä.Tuli keltaisella toukkajigillä mustasaareesta eräästä virrasta.

EsaKo

1.1kg meps 4:sella Sysmä järvestä Joroisista kuluvan vuoden kesäkuussa.
Mulla on virveli,hyvää tahtoa ja kavereita.

Velho

Sain Ahvenanmaan kesälomareissulla Jomalasta 80-luvulla uistimella
säynävän joka painoi 2,250kg.Kala tuli "vahingossa" hauenheitto
reissulla. Otti keskellä kirkasta päivää Pike lusikkaan noin 18g /sini-hopeaan.Että silleen

Anonymous

mul on 2,5 kg  kokemäenjoest lusikal niit tuli joku kymmene

Haugi

Ongella ja perholla olen säyneitä saanut, suurin ongella 950g.
- Haugi -

Makrilli

Suurin 1kg säyne syyskuussa Abun sinihopealla Hammarilla. Porvoosta.
siis häh?

Jesse^

En ole koskaan saanut, enkä yrittänyt.:P
Kalastus ei ole harrastus, vaan elinehto.

Kolmipiikki

Tuossa kesäkuun alkupuolella tuli 2kpl n. 1.5kg Taivassalon helsinginrannasta.
Reflex-lipalla molemmat. Säyneä on jotenkin "jännää" saada, vaikka ei ruokakalaksi kelpaakkaan.
Kaislikon kunkku!

otto

40cm ja vähän vajaa kilo tänään pitkäkoskelta

Fabu

1,3kg säyne tuli varkaudesta, pirtinvirrasta mustaan 2# lippaan heinäkuun alkupuolella.

erästäjä

Itse kehitellyllä perholla eka perhokalani säyne noin 250g.
-Kala Eemeli-

visa

1,22kg vaapulla uistelemalla.