Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

kalamies]

Siinä vähän omia räpellyksiä..
ja muikusta parempi kuva...

kalamies]

Tuolla yaman ruiskulla ei oikeen siistiä jälkeä saa, pitäisi kai ostaa pian joku badger. 150-model,360-7, tai 100.

Kylmä-Mika

perza

Mikkonaattori pykänny nättiä vaappua, itellä ei riitäs into maalailla noita pisteitä. Siksi niitä pisteitä harvemmin mun vaapuissa näkyy.
:-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

rasta

tosi hienoja mikolla, ja muillakin!
kohta pitäis saada ihan ensimmäiset vaaput valmiiks. maalausta vaille valmiit, puuttuu vaan ruiskusta liitin kompuraan tjsp..
:-)

kalamies]

Rasta näitä liittimiä löydät "liitinkaupoista", tai saatat jopa löytää robinhoodista. Tietenkin riippuu paljon ruiskusta.  :roll: Ja onnea maalauksen suhteen !

Mikko_-Procyon-

Jahas.. ja lisää kuvaa näkyviin.

Ahvenkuviota vaihteeksi. Tällä kertaa tällainen versio.

Nämä on kuhalle pääasiassa. Naapurit tilaavat nuita koko ajan, ovat saaneet niillä sen verran hyvin.

Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

kalamies]

Ei tollasia kerkee ees vetee astki laskee ku kala kii :)

Kaivo

Hyvännäköistä tavaraa Mikolla...

-- Kaivo

Baron

Tässä taas jotain räpellyksiä! Ylimmästä yritin tehdä kirjolohen värisen, keskellä on mini jerkki kokeilu pituus n. 7cm ja alimpana on vaimon maalaama pikku vaappu jossa on fl.pinkki maha, joka ei näy kuvassa.

kalamies]

Komeat vaaput olet kyhännyt, mutta niin kyllä vaimosikin :)Siinä hituc omaa tuotantoa, tiiä sitten mille kalalle kelpaa :S Anteeksi kuva on taas surkea, vinkkejä kuinka kuvasta tulisi hiuc parempi?

Kylmä-Mika

Siinä taas jotain apassisia...  :-)

Shield

Kylmä-mikalla taas komeita vaappuja! Heittoonko meinasit?

Kylmä-Mika

heittoon ja uisteluun... alempaan uistimeen sorvi jättäny ihmeellisiä rantuja... ei saa lakkaamallakaan pois rrrrrrkele. Ja kyllä tuo apassi kestää mukavasti enemmän kuhan kuin hauenkin hampaissa, eikä tarvihe niin painottaa lyijyllä

Lipp4

Tämmöisen n.11cm pitkän kapulan väsäsin kaarnasta ja maalasin spraymaaleilla.
a.k.a Kalahullu

perza

Pari uutta väriä, Kuulema pellissä hyvä väritys järvilohelle. ¨

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Mikko_-Procyon-

Pistetääs vielä pari kuvaa, etteivät unohtumaan pääse:

1) Kuhalle tilattuja.. suht simppeli väritys, vaan kaippa tuolla kalaa tulee. Itsellä jotenkin ei riitä kantti "luoda" noin pelkistettyjä värejä. Tuohonkin oli pakko pistää kahta väriä täpliin ja hilettä selkään.

2) Tässä on erikoinen setti vaappuja. Isoin on uutta sorvattua runkoa ja "perusvaappu". Siihen tuli todella vinkeä uinti. Hakee todella laajalla säteellä ja jää nokka vinoon, kun pysäyttää. Kelaamaan lähdettäessä poukkaisee just toiseen suuntaan. Koko ajan vielä tärisee perusuintiaan päälle. Tuon kun osaisi tehdä "vakiona", niin olisi hyvä. Keskikokoinen taas on vuoltu migreenissä Ullavanjärven rannalla nuotiolla, kun muut onkivat ahvenia. Itseltä ei luonnistunut mikään. Tuostakin aihiosta tuli mitä sattuu, koska puumateriaalikin oli jotain katkaistua leppää tai haapaa.. en muista enää. Sahasin uran fiskarsin retkisahalla. Tuo aihio on ollut pitkään "vaiheessa" ja minun poika on sitä aina hionut ja rakennellut, kun itse olen muita tehnyt. Viimeistelyt tein kuitenkin minä itse. Foliona on tuollaista netin syövereistä löytynyttä surunauhaa. Aika ilmeetön uinti, mutta näkeehän tuon jo rungostakin, ettei se täydellinen ole. Pienin taas on "ikiwanha" aihio jostain n. vuodelta 2000. Tuota olen myynyt pari kappaletta ja viimeisin on nimellä "retro". Käsinvuoltu ja tätä ei takuulla tule enää koskaan tuotantoon.

Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

kalamies]

Ei tuo minusta kovinkaan hölmölle näytä tuo keskimmäinenkään. Kalaa noilla tulee varmasti-

- Kalamies]

Baron

Ei voi taas muuta kun nostaa hattua Perzalle ja Mikolle! On molemmilla sen verran hyvän näköstä viehettä esillä! Ehkä sitä itsekin jonakin päivänä...tai sitten ei :-)

Toniski

on kyllä mikko tehny tosi hienoja vaappuja ja  myös perzalla nuo kaksi on kyllä komeita! ite en oo saanu minkäälaista kuvaa laitettua kun on kameran usb johto kadoksissa, vaikka uusia vaappuja on kyllä paljon pakissa...
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

Kylmä-Mika

Mikko_-Procyon-

1) Tällaisia tilausvaappuja taas. Toinen on pinkki-musta, ruma ja yksinkertainen, mutta kalastava väritys. Muikku taasen toimii taimenelle ja muillekin.. kuhat ja hauet yms..

2) Tässä on tilaus-spesiaaleja. Isompi on kokomusta, jossa kuultaa folio läpi. Tuli aika käheen näköinen väritys. Menee muuten jatkotuotantoon, pakko tehdä ainakin itselle muutama myös testiin. Pienempi menee Kymille, siinä on yhdistettynä paria "perusväriä", joten ehkäpä tuokin kelpaa. Väritys on ainakin toistaiseksi uniikki.

Baron

Taas komeita vaappuja Mikolla!
Tässä jotain omia kokeiluja n.12 cm

Ja tässä n.9 cm

Mikko_-Procyon-

Ja tämän erän viimeiset kapulat:

Kuhalle vähä imeskeltävää:

Ja jos vaikka joku hullu kirre näitä maistelis:

kalamies]

Eipä tuossa todellakaan kovin hullu tarvitse olla. Ja nuo muutkin on aivan loistavia. Minkä ikäisenä muuten alotit vaapun teon?

Mikko_-Procyon-

Quote from: kalamies] on July 31, 2008, 09:15:35
Minkä ikäisenä muuten alotit vaapun teon?

Vuonna 1990.. olin 14v ja 7-luokan puukäsityön tunnilla päätin vuolla vaapun. Osa porukasta nauroi, että "ei kannata tehdä, ku nehän lahoo ja turpoo.. ja saahan niitä ostaa". Päätin silloin, että "katsotaanpas".

kalamies]

Hyvä päätös koska en usko, että kaverisi enään vaapuillesi nauraisi :-D itsekin nyt 13v alottelin, tosin viime vuonna tuli jo ekat.

Fisu95

Tuossa alla nyt uusin tekele. Omasta mielestä onnistu aika hyvin!

[IMG]http://img120.imag

Ja sitten kommenttia tulemaan
Peetukin sanoo niin!

Fisu95

Huuli pyöreenä kattelen noita Mikon luomuksia!  :-o
Peetukin sanoo niin!

Crice

Quote from: Fisu95 on July 31, 2008, 17:28:01
Huuli pyöreenä kattelen noita Mikon luomuksia!  :-o
Samoin minä! Nuohan on kuin tehtaan valmisteita! Etenkin Perzan ja Mikon uistimet ovat todella onnistuneen olisia niin kuin kaikki muutkin. Itsellä ei riittäis mielikuvitus uitimen tekoon :-P
O_o