Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Migelis

Quote from: Mikkoporo on January 14, 2009, 15:23:35
Laita Perza vaan hyvä kiertämään ,eikös semmoinen sanontakin ole  :-D

älyttömän tarkkana saa olla noilla dekoilla maalatessa, ja laimentainen on myöskin aika tarkkaa. epäilen että cabeilla ei taida olla yhtä tuskaista??
Joo ei mulla ainakaan oo tuskaista.
Tosi helppoa hommaa.
Ja voisin määkin tehä eri kokosia noita musta kultavärityksiä niin kokeillaan sitten.  :-)

kalastaja123

Tällanen väri tuli siihen kaks osaseen popperiin :lol: .

kommentteja :lol:

perza

Quote from: Mikkoporo on January 14, 2009, 15:23:35
Laita Perza vaan hyvä kiertämään ,eikös semmoinen sanontakin ole  :-D

älyttömän tarkkana saa olla noilla dekoilla maalatessa, ja laimentainen on myöskin aika tarkkaa. epäilen että cabeilla ei taida olla yhtä tuskaista??

Muistan kun ekan kerran koitin cabin maaleja decojen jälkeen niin kyllä tuntui vaapun maalaminen helpolta vielä kun lakkaamisessakaan ei ollut mitään ongelmia niin vaapun teko tuntui mukavalta ja helpolta. Tuo cabin maalien kokeileminen oli ehkäpä suurin muutos vaapun valmistuksessa.
Itellä oli mm. decoilla maalatessa semmonen ongelma että eivät kestäneet cab lakkaa kunnolla vaan vetivät aina maalin ihan kurttuun. Voi tossa maalaamisessa tietysti olla eroa nykyiselle kun decoilla maalatessa ruiskuna oli joku halpis ruisku joka ei toiminut kunnolla.
Decoilla sai aina ootella maalin kuivumista ja millon milläkin hiustenkuivaajilla tuli maalia kuivateltua. Cabilla kun on suhauttanut maalin vaapun pintaan niin se on jo samalla kuivaa eli heti vois kastaa lakkaan. Sepä onkin yksi suuri ero vesiohenteisen ja liuotin maalien välillä.
:-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Mikkoporo

mulla ei dekojen ja lakkojen kanssa ole koskaan ollut ongelmia. oon veellyt ristiin  lvi:n,cabit dekat ja ei mitään ongelmaa. ei valumisia,ei kuplimista. olen varmaan syntynyt onnellisten tähtien alla. :-D

cabeissa on mun tulevaisuus,pitää vaan kämppää vaihtaa ensin. akka ei meinaa vaan suostua muuttamaan....prkll...

Migelis

Tämmöset tuli tos illalla.
Mielestäni vähän epäonnistuivat.
Oisko vinkkiä kovilta vaappumestareilta että miten sais ton pilkuin tehtyä niin ettei se rupee valumaan ku sen lakkaa?

daiwa2

Ylempänä 9cm aihiota, ei oo tainnut aiemmin olla täällä. Hätäillen maalattua kun vähän koevaiheessa vielä toi aihio.

Alempana kakkoslaatuista seniorin aihiota. Ostettu aihiot joskus keväällä, viel joku 20kpl maalaamatta. Hätäillen maalattua kun omaan käyttöön tulee, niin ei ole niin just noiden maalausten kanssa :D:D. Perhana, koukkuja kyl tilasin noihin ja oikean kokoiset tulikin, mut sopivia uistinrenkaita ei sitten mistään lähikaupoista.. Joku noiden pienten uistimien asiantuntia vois kertoa onko noi samfishingin 4mm ulkomitaltaan olevat renkaat liian suuret noihin? Kun en vittis turhaa tilata, kun niille ei taida muuten olla käyttöä, jos on liian isot :D

Ja Migelis. Cab:n maalit nois sun pilkuissa?. Itsellä ratkesi toi valumis ongelma kun aloin tekemään pilkut ja silmät DECA:n maaleilla :D. Cab:ta tuli vissiin aina niin paksu kerros ettei kerinnyt kuivaa kunnolla parissa tunnissa jonka yleensä antoi kuivua ennen lakkausta. Deca ei taas valuta vaikka kastaisi parin minuutin päästä. Pidennä kuivumisaikaa tai yritä pistää pilkkuihin vähemmän maalia. Jos sillä ei auta, niin en osaa neuvoa

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Aatami

Noi pienet on kuin karkkeja. Pientä silmänruokaa :wink: Kyllä kotimainen käsityö on hieno asia.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Mikkoporo

tenho 6 v. laittoi silmät ja ruiskumaalas,lakkas,sahas ja liimas turpalevyn...ostin sille joululahjaksi pikkuvirvelin. nyt meitä molempia polttelee ens kesä...

veettiin ruuhijärveltä parit kirjolohet justiinsa... :mrgreen:

Qkkeli

On kyllä daiwan seniorit aivan mahtavia..  :-o

Mikkoporo

Daiva2

Nuo seniorit mykistää :? :? :? :?

Niin Daiwa kakkoselta piti vielä kysyä että oletko taiteilija apurahaa jo hakenut? :wink:

RedRave

Quote from: Mikkoporo on January 14, 2009, 23:42:13
Daiva2

Nuo seniorit mykistää :? :? :? :?

Se on niin notta ku Pohjalaanen teköö, niin priimaa pakkaa tulemahan vaikka vaan hyvää yritetähän.  :wink:

Täytyypäs alkaa suunnittelemaan itsekkin kaluston uusimista (taas), kun jälki on tuota tasoa.  :-D
"Ikäviä ihmisiä nuo turkulaiset, eivät antaneet Paulin taikakaulimen puhua."
Eero Tauru: TPS - SaiPa pelin tiimellyksessä.

daiwa2

No johan on kehuja tulvinut, kiitoksia vain :]. Pitää tyrkätä noita myyntiin kunhan saa koeuitettua ja säädettyä

Toi apurahan hakeminen olis ihan varteenotettava idea, mut eipä taida ihaa tälläselle "taiteelle" antaa :D:D. Vaikka kyllä sitä paljon tyhmempäänkin annetaan....

Mikkoporon keskimmäisessä kyllä upeat värit :o

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

KALIKKA

nättiä on mikon ja daiva2 viritykset.mikko sie tuhhuuttelet dekoilla ni onks siulla mikä lakka ja millä ohennat tinneri vai
asetoonilla????? miulla oli vanhempaa propi lakkaa ohennettu dicon tinnerillä(liuvotettu myös)sitä voi vetässä dekan
päälle ilman suurempia ongelmia, mutta lisäsin assua sekaan ni eipä tartte enää laittaa.
nykysi käytän capiä ja pintaa lv1 mut,mut vähän valahtaa/kurttaa.(hommataa sitä capin väriä kuhan dekat loppuu) 
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Mikkoporo

mä vetelen yleensä cabilla pohjat ja maalaamisen jälkeen lv1:sellä pinnat...ohenne 8 käytän vaan kun imeytän cabilla rungot.

Morripoika

HOHOO ne on valmiita! :-D Siinä ensimmäiset ruiskulla maalatut, eihän ne silmiä hiveleviä ole, mutta tästä alkaa :-D

Tätä mallia tarkotus tehä enemmän melko naseva uinti oli, vaikka itse sanonkin :-)
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

KALIKKA

yö vuoro töissä ja pirun kuuma 29 astetta.taitaa olla vikaa noissa meitsin dekoissa osa kun on 8-10 vuotta vanhoja,näyttä toimivilta
mutta taitaa olla kakkia purkissa.lantraatko ihan pelkällä vedellä vai onko jottai parempoo litkuu????

Mikkoporo

mä saan töistä puhdistettua vettä, on ainakin kymmenen kertaa ellei sata puhtaampaa kuin normi akku vesi...

KALIKKA

niin arvelinkin,että ei ihan raana vettä.kiitos mikolle tiedoista,mie aattelin kokeilla auto maalaamolta saatua lantrinkiamissä on seassa vähän alkoholia.kertokaa jos joku on kokeillu toimiiko miten hyvin ettei menis noitumiseks.alahan mikko harjotella,oot saanu kovan vastuksen jälki kasvusta :-D :evil:

Mikkoporo

Morripoika,tuo alemman kuvan ylempi käy taas minun silmään :roll:   

Kesää ootellessa....

Morripoika

Quote from: Mikkoporo on January 16, 2009, 17:29:29
Morripoika,tuo alemman kuvan ylempi käy taas minun silmään :roll:   

Kesää ootellessa....
No on se hyvä, että edes joku käy jonkun silmään! Eiköhän tuo jälki tuosta parane ennen ens kesää tuo tais olla 3 ruiskumaalattu, tuo sinun mainitsema. :-D

Mikkoporo

välillä tuntuu että nuo oma tekeleet käy omaan silmään vain koukusta :lol:  Kaverilla on kunnon uisteluvene ja se lupas että lähetään ens kesänä testaamaan mun tuotoksia oikein urakalla. On takilat ,plaanarit ynnä muut. Mulla kun ei itellä oo kun kuppanen soutuvene, ja onneton sähköperämoottori. ja maximissaan vetelen kolmella vavalla.

Ps . ostin vihdoin ja viimein paremman digikameran...13,6 megapikseliä...luulis nyt jo stn.. kuvien onnistuvan.... :evil:

KALIKKA

ylin on vanhemman neitin sivellin maalaus(jonka pilasin lakatessa :cry: alin)alin nuoremman pensselöimä.ikää 8 ja 5 vuotta
keskellä omat räpellykset.suru nauha kokeilu meni poskelleen,mut harjotellaa.ei nuo muutkaan mitää priimaa ole
nokka levyt ite väsäämiä saas nähä uiko(38kpl oottamassa kevättä)mittaa kalikoilla n.13cm

SUURkalastaja jyväskyläst

Uuu, näyttäs olevan melkosia kuhakoneita!
Ainakin vähän samannäkönen kun Jesse.
Ja nuo surunauhakokeilus ne vasta komeita on. :-o
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

KALIKKA

kuhalle pitäs tarjota ja pientä mallin tynkää otettu jessestä :wink:ainakii yritetty ottaa

siinä seuraavat kopiot tulossa(pitäsköhän koittaa nuita perzan värejä :evil:)

Mikkoporo

laitoin justiin samfishingiltä tilattuja aihioita imeytymään yli viisikymmentä ja jätin summassa neljä ,että voin mallailla runkolankoja. Niistä neljästä kaksi näytti tältä? löytyyköhän samanlaisia lisää?

onko muilla vastaavia kokemuksia?

perza

Tuo kapulan vetäjän (jesse väritys) on kyllä niin hieno että pitää semmosiakin itelle maalata.

Quotepitäsköhän koittaa nuita perzan värejä

Koita ihmeessä, tuosta minun värikartasta/värikartoista on 90% apinoituja värejä tai vain pikkusen muokattuja.  :-D

Quotelaitoin justiin samfishingiltä tilattuja aihioita imeytymään yli viisikymmentä ja jätin summassa neljä ,että voin mallailla runkolankoja. Niistä neljästä kaksi näytti tältä? löytyyköhän samanlaisia lisää?

Ite kun olen tilannut sorvarilta aihioita niin yleensä joku 10kpl/100 on tommosia...
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

KALIKKA

kyllä noita hukan puremia kalikoita muutama seassa on ollu.pakko se on kopsata  8-)ku ei oo turismon
mielikuvitusta.

Mikkoporo

Quotelaitoin justiin samfishingiltä tilattuja aihioita imeytymään yli viisikymmentä ja jätin summassa neljä ,että voin mallailla runkolankoja. Niistä neljästä kaksi näytti tältä? löytyyköhän samanlaisia lisää?

Ite kun olen tilannut sorvarilta aihioita niin yleensä joku 10kpl/100 on tommosia...

[/quote]

Se onkin vähän eri asia kun kuulemma sieltä sorvarilta tulee niitä ylimääräisiä,näin olen siis ymmärtänyt, ja halvemmalla. edellisessä satsissa oli semmoisia joista kupeesta puuttui siivuja. ja kun aatellut tehdä kymmenen jotain mallia,ja niistä puuttuu yksi ja osa on vialliasia niin ei naurata. No laitoin palautetta samfishingiin  katsotaan mitä sanovat. Muuten kyllä kaikki on ollut ok sinne suuntaan.

Morripoika

Uusimmat.

Edit: Miika 7 ja 8 omatekele kyseessä :-D Heikkojahan nuot vielä on. Näyttää muuten vielä heikommilta kuvas mitä onkaan.