Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Migelis

On helvatan komeita vaappuja morripoika!!  :-o

kirjolohikäärme

Hoksaa kyllä kehityksen Morripojan vvapuissa. Tosi hienoja. Kesällä vetelet noilla taimenia ja lohia varmasti.   :lol:
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Miksu

kemu

uikohan nuo kun on uintilevyt nuin takana?
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

ris_to

Itsellä sama mielessä,noissa kahdessa alimmaisessa saisi olla edempänä nuo uintilevyt(vai...?),muuten hienoja.

kalastaja123

ei siinä kolmantena nyt ole liian takana ihan hyvässä paikassa minun mielestä
muta toi viiminen on kyllä vähän liian takana

Jake-zxc

Quote from: kalastaja123[TLT] on March 02, 2009, 17:50:06
ei siinä kolmantena nyt ole liian takana ihan hyvässä paikassa minun mielestä
muta toi viiminen on kyllä vähän liian takana
Nuo satulalevylliset on kyllä aivan liian takana. Uiko?  :wink:

Miksu

En tiedä miten noi ui, koska ei oo uittoallasta. Tajusin vasta sen jälkee ku tein nuo satulat että ne on liian takana :-(. Toi toinen on omasta mielestä kaikkein hienoin koska aihio on oma :-D

Mikkoporo

kakkonen on paras...varmaan kelpaa kuhalle,ja jos tuo ei ui niin sitten ei mikään.

okin

muutama uus

tosi surkee kuva.
huomenna tulee muutama kuva lisää

Miksu

Miksu

Siinä ois pari aihiota pienempi 3,5cm isosta en tiiä :-)

Morripoika

Miksu: Isossa vatsakoukku liian takana. Korjaa vielä, kun voit. Vai joko oot liimannu nuot langat kiinni?
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

okin

muutama odottelee silmiä ja uintilevyjä

Tonnimiäs

Quote from: kalakauhu on March 03, 2009, 17:02:12

Kalamies1000: Hienoja vaappuja!

Oletko itse nämä aihiot vuollut, vai onko ostettuja?

3 on perzan aihioita ja tuo ylimmäinen on ihan itse vuoltu. Nämä(kin) lähtee 5€/kpl seuraavalle omistajalleen...

Mikkoporo

Okim lyö tuohon kolmos kuvan alimpaan vaappuun  s26 satula levy niin avot...

okin

se s26 on pirun iso tohon. (mun mielestä) kolmos kuvan ylimmässä on semmonen

Morripoika

Uusimmat
Tässä ylimmässä en saannut ihan semmosia värejä, kun halusin ja sen näkönen se sitten onkin.

Ja tirpana vähän yli 2cm :-D koukun otin tuohon jostain vanhasta pystöpilkistä..

Pakollinen yhteis potretti

Tornio_River

jos nuita tirpanoita saat uimaankin niin voisin investoida muutaman ,harri kautta ajetellen :wink:

Morripoika

Quote from: Tornio_River on March 04, 2009, 12:51:53
jos nuita tirpanoita saat uimaankin niin voisin investoida muutaman ,harri kautta ajetellen :wink:
Yllättävänkin hyvän uinnin tuohon tirpanaan sain.. Pitäs vaan saada jostain pirun pieniä koukkuja ja jotain 0,4mm lankaa noihin kun tuo tavallinen rautalanka vääntyilee turhan helposti.. Pikkuriikkiset turpaläpätkään ei ois pahitteeks.. Tuossa on jonkun uistimen pakkauksesta leikattu turpalevy jota on lämmittämällä sitten vähä muotoiltu..

Mikkoporo

Hilelakka kokeiluita...en tuohon viimeistelyyn niin kiinnittänyt huomioita,niin on siinä yks uus runko kokeilukin...

täytyy taas otta aurinkoisella säällä kuvat niin näkyy tuo hile paremmin

Tonnimiäs

Turpalätkää odottamassa...15cm.

Perzan pikkuaihioon tehty minivaappu. Siinäpä se pienin koskaan uintiin saatu vaappu sitten on. Ei voi kuin olla tyytyväinen. Uinti on tosin vaan niin pientä, että täytyy oikeen tarkasti katsoa, että sen edes huomaa potkivan, mutta onhana tuo pieni itse vaappukin. Ja koukut liian pienet. Normaali tulitikku kokovertailuna, pituutta 3cm. Vielä kun jaksais hommata ohuempaa lankaa, niin hyvä olisi. 0,8 rosteria tuo on, niinkuin useissa isommissakin. :-D Piti laittaa nuin raju uintiläppä, kun ei pienemmällä saanut mitään eloa uintiin.

Kuvat jälleen heikkolaatuisia, ja kommenttia saa antaa...

Qkkeli

Levyä hiukan taaksepäin taittamalla pitäisi tulla melko komea potku pikkuvaappuun..  :wink:

Mikko_-Procyon-

Aika paksu tuo levy. Saa meinaan melko varovasti sitä alkaa käännellä, jos edes kannattaa. Lohkaisee liian helposti pikkuvaapussa rungon, kun voimaa käyttää. Mun silmään lapun asento on ok, mutta se on kiinnitetty vähän liian taakse, ts. vetopiste voi olla väärä. Riippuu tietenkin muutamasta muustakin seikasta, että onko uinti kohdallaan vai ei (tarkoitan nyt sitä, että vaappu ui oikeasti hyvin.. eikä sitä, että se ylipäänsä vain ui). Isommassa aihiossa se lapunpaikka on aika hyvin kohdallaan, mutta pistä ennemmin satulalappu. On sen verran loivassa kulmassa tuo ura, että suora levy voi tehdä täysin uimattoman yksilön. Tai sitten joudut tekemään turhan lyhyen lapun, jolloin se vaapu ei ota syvyyttä uidessa juuri lainkaan.

0.8mm ohuemmasta langasta sen verran, että ongelma siinä on se, että se taittuu liian helposti. Isommat tärpit, pohjatärpit yms pilaavat uinnin, kun se lanka taittuu uuteen asentoon. Saa koko ajan olla pihtien kanssa niitä virittelemässä. 5cm vaapussa pitäisi 0.8 vielä riittää. 3cm -kokoiset "seniorit" ja vastaavat taas joutuu tekemään ohuemmalla langalla.

Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Tonnimiäs

Quote from: Mikko_-Procyon- on March 05, 2009, 13:19:18
Aika paksu tuo levy. Saa meinaan melko varovasti sitä alkaa käännellä, jos edes kannattaa. Lohkaisee liian helposti pikkuvaapussa rungon, kun voimaa käyttää. Mun silmään lapun asento on ok, mutta se on kiinnitetty vähän liian taakse, ts. vetopiste voi olla väärä. Riippuu tietenkin muutamasta muustakin seikasta, että onko uinti kohdallaan vai ei (tarkoitan nyt sitä, että vaappu ui oikeasti hyvin.. eikä sitä, että se ylipäänsä vain ui). Isommassa aihiossa se lapunpaikka on aika hyvin kohdallaan, mutta pistä ennemmin satulalappu. On sen verran loivassa kulmassa tuo ura, että suora levy voi tehdä täysin uimattoman yksilön. Tai sitten joudut tekemään turhan lyhyen lapun, jolloin se vaapu ei ota syvyyttä uidessa juuri lainkaan.

0.8mm ohuemmasta langasta sen verran, että ongelma siinä on se, että se taittuu liian helposti. Isommat tärpit, pohjatärpit yms pilaavat uinnin, kun se lanka taittuu uuteen asentoon. Saa koko ajan olla pihtien kanssa niitä virittelemässä. 5cm vaapussa pitäisi 0.8 vielä riittää. 3cm -kokoiset "seniorit" ja vastaavat taas joutuu tekemään ohuemmalla langalla.

Isompaan aihioon kun laittaa satulan, niin siitä saa kylkiä kääntelevän uinnin, eikä sellaista uintia mitä hauelle haen. On niitä satulaläpällisiäkin tuossa aka paljon, melkein enemmän kuin nuita suoralla läpällä olevia. Ja tuolla suoralla levyllä jos saa tehtyä uimataidottoman vaaputtimen niin aikas mestari saa olla...jos vain ei tahalleen heitä sitä nurinperin tuohon. Hienon potkun tuolla saan ja syvälle menee.

Kokeillaan Qkkelin vinkkiä, testitasollahan nämä pienet vasta on.

Tonnimiäs

Quote from: kalastaja123 on March 05, 2009, 16:15:24
no sitten minä olen mestari. :-D

Tarkennus mainitsemaani suoraan levyyn:

Eli isomman suoraa tarkoitin...tuollaanen. Samfishingin sivuilla mainitaan helppo uimaan saaminen. Se on totta.

Heittelijä

Kyllä on kalamiehellä komeita vaappuja  :-)
Uutta, samfishingin aihio.

Oudosti tuo vihree näkyy.
Kommentteja :-D

Mikko_-Procyon-

Kalamies1000, mulla on 12cm aihio, joka on karkeasti ottaen "samanlainen" kuin sulla. Loivaan kulmaan laitettu suora läppä teki sellaisen uinnin, jossa vaappu sujahti lainkaan potkimatta syvään eikä kestänyt vetovauhtia nimeksikään. Siinä ei auttanut nokkalenkin vääntelyt mihinkään suuntaan. Uinti löytyi, kun läpän lyhensi tai korvasi satulalla. Ja satulalapussakin se kulma ja vetopiste vaikuttaa siihen, näyttääkö se kylkeä vai ei.

Vaan tuo vaapunuinti on joskus melko mahdoton ennakoida varmuudella. Nähtäväksi jää.. kerro ku olet uittanut tuon.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/