Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

PP1 ja winXP ongelma

Started by Anonymous, July 21, 2003, 13:21:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Tervehdys!

Yritin kyllä hakea, etsiä ja lueskella, mutten löytänyt aiheeseen liittyvää.

Onko muilla ollut ongelmia pp1:n ja Windows XP:n kanssa. Päivitin koneeni ja samalla käyttiksen, ja nyt pp ei suostu asentumaan ollenkaan. Kun pakettia yrittää asentaa, purkuikkuna vain välähtää näytössä, ja siinä kaikki.

Myöskään windowsin oma yhteensopivuusvelho ei auta asiaa.

Olen muutamia muita tarvitsemiani (kyllä, tarvitsen pp:tä, olen addikti) dossipohjaisiakin ohjelmia saanut toimimaan XP:n kanssa.

Mitä voin tehdä? Asennanko jonkin sopivan käyttiksen sekä pp:n  buuttaavalle CD:lle vai mitä?

ToniW

Kumma juttu, ei mulla ole mitään ongelmia ollut asentaa propilkkiä win XP käyttikseen... Oletko kokeillut imuroida pelin jostain muualta, jos se auttaisi?

Oletko käyttänyt koneen etsi-toimintoa, jos se olisi sen "pilkwin.exe" tiedoston jonnekin purkanut? Mulla oli jonkun ohjelman kanssa ongelmia, kun purin paketin väärään paikkaan, eikä niitä tiedostoja meinannut löytää millään, kun ei tiennyt, mitä tiedostoja se piti sisällään.

Anonymous

Kyllä, olen koittanut etsi -toiminnolla ja vaikka mitä olen yrittänyt, mutta se ei suostu edes purkamaan pakettia. Sama paketti kyllä toimi toisessa koneessa moitteetta, siinä käyttiksenä win98.

Kyseessä on n. viikko sitten ladattu 1.41 versio...

ToniW

Oletko kokeillut ladata uudelleen, jos siihen versioon on tullut joku häikkä. Kokeilin äsken duunikoneella (win XP) ja kyllä se aloitti asennusohjelman ihan normaalisti...

Mikko_-Procyon-

Lataa

www.ee.oulu.fi/~janneolk/pilk141.zip

ja pura tuo.. sitten purat sinne 1.42 version ja uudet järvet... jne.

Pitäisi toimia.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Anonymous

Kiitokset kiinnostuksesta.

ToniW: Kokeilin ladata uudelleenkin, mutta se joka toimi toisessta koneessa, oli juuri sama paketti kuin joka ei tässä toiminut, ja vielä niin päin että tässä se ei ensin toiminut, ja verkon kautta toiselle koneelle kopioituna toimi.

Mikko: Kokeillaanpa tuota versiota, palaan asiaan jos ei auta...

Anonymous

Eipä toimi, ei.

Nyt kun oon purkanu tuon em. linkistä hakemani paketin, ja samaan hakemistoon myös 1.42 version, ja koetan käynnistää ohjelmaa niin pilkki.exe:llä aukeaa vain koko näytön kokoinen musta ruutu. Noilla pilkwm:llä ja pilkm:llä aukeaa aloituskuva, mutta mitään muuta ei tapahdu.

Kaikista täytyy tulla alt+tabulaattorilla pois että ne saa suljettua.

Kohta loppuu ideat, toivottavasti ei muilta kuitenkaan.

Kiitos lisävinkeistä jo etukäteen...

Mikko_-Procyon-

Otithan tuonkin?

http://www.kalassa.net/pelit/pilkwin.zip

Tuo file ratkaisee EHKÄ tuon ongelman, joka johtunee äänistä? Siis paino sanalla EHKÄ. Sitten käynnistät pelin siitä pilkwin.exestä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Anonymous

Noh, tuo pilkwin autto sen verran että äänet kuuluu samalla kun katselee sitä alkukuvaa jossa ei mitään tapahdu eikä eteen tai taaksepäin pääse.

Mikko_-Procyon-

Hmm... melko mielenkiintoista. Oliko asennusohjelmassa ongelmana se, että hiiri ei liikkunut siinä asentamisvalikossa? Joillakin tämä on ollut ongelmana. Ajattelin vain, että jos hiiri on tuossa pelissäkin nyt jostain syystä "pihalla", eli se ei reagoi napin painamisiin... (toimikohan siinä näppis?)... ei voi muistaa.

En kyllä osaa sanoa tuohon mitään, koska itselläni ei XP:tä ole koneeseen asennettuna. Juuri tuonkaltaisten ongelmien vuoksi minulla ei edes ole suurempaa intoa ko. järjestelmää asentaa mihinkään. Kovin montaa positiivista sanaa en ole siitä kuullut.

Anonymous

Hiiri ei toimi, mutta asennusohjelma teki niin että näytöllä vain välähti musta ikkuna joka katosi saman tien, eikä mitään muuta tuntunut tapahtuneen.

Mullaki oli aika paljon ennakkoluuloja XP:n suhteen, mutta kun kaverit kehuivat ettei autoCAD oo antanu yhtään fatal error:ia XP:llä, niin piti vaihtaa. Ei tarvi enää käynnistellä konetta uudelleen monta kertaa päivässä.  ;)

Mikko_-Procyon-

Oliko xp ns. "puhdas asennus" vai pistitkö "likaiselle pohjalle" ? Aiemmin ollaan keskusteltu ja vaikuttaisi siltä, että "puhdas" olisi parempi alusta mm. pp1:n toimivuudelle.

Anonymous

Kyllä oli puhdas, niin puhdas että pakasta repäistylle kiintolevylle. Täytynee pelailla pelkästään kannettavalla...

Jäbbinen

Meitillä on käyttiksenä xp ja pp1 on  toiminu sillä vielä n. viikko sitte,mutta sitte se simahti eikä oo toiminu vaikka kikki mahdolliset pp1 lataus sivut on käyty läpi.Ruudulla näkyy vain pimeetä kun yrittää asentaa tai käynnistää peliä.

Mikko_-Procyon-

No mikä oli viimeinen toimenpide ennen tämän ongelman ilmaantumista? Asensit jotain? Poistit jotain?  Uusia ajureita? Ajureiden automaattipäivitykset? Ei se PELI tuosta noin vain lopeta toimimista, ellei jotain muuta tapahdu. Koitas selvittää tuo ja kokeile palauttaa koneen tila siihen mitä se oli ennen tätä ongelmaa.

Anonymous

Kokeilkaapa käyttää sellasta SoundBlaster16 emulaattoria kun VMDSound. Googlesta löytyy.

Jos se ei auta, niin koittakaapas sellasta DOSsi emua kun DOSBox.

Noilla kyllä lähtee toimimaan peli kun peli (ellei ole koneessa sitten vikaa)

---
~theSmuli~