Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

nurmon joki

Started by Anonymous, July 26, 2003, 10:40:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Elen sain ensimmäisen taimenen Koskelankoskesta!
Ikinä ei ole noussut kenellekään yhtäkään taimenta sieltä.
(Otti muuten pieneen subwarttiin!)

McJones

Kuten kirjoitinkin niin ohjeet ovat tunnelinsuulle. Tuolla ylempänä kyseltiin ohjeita sinne useampaankin kertaa.

Anonymous

voisiko joku ystävällinen kertoa ohjeeeet hipinpadolle oi tarkoitus mennä täs joku päivä sinne fiskaan

Anonymous

huumon kosken''laari'' on nyt kuulemma tyhyjä, kaveri kerto

Anonymous

onx kukaan käyny täs lähiaikoina kalstelemas nurmonjoella

petsku

Kaverini sai kaksi häntäisellä toukkajigillä 750g ahvenen tuolta Hipin Padolta.Ite tulin reissulta tyhjin käsin.

Anonymous

Voisiko joku laittaa ohjeet koskelan koskelle

Anonymous

millä ihmeellä oikeen ootte saanu nurmonjoesta noin suuria kaloja esim.yli6kilon hauki ja yli kilon ahven ite en oo saanu sieltä kuin pienehköjä hauen pulikoita ja perusahvenia vaikka kalastankinn siellä kesäisin paljon. voisitteko kertoa vähän vihjeitä menetelmistä ja paikoista esim.millä uistimalla, mitä täky kalaa käytätte jne.

Anonymous

Anonymous

Ajo-ohje Hipin koskelle/padolle.. Aja Seinäjoelta Lapualle päin 67 pitkin. Lapuan ja Nurmon rajalla on viitta vasempaan jossa lukee HIPPI (käänny sinne) Aja tie niin kauan että tulee T-risteys ja käänny vasempaan.. ET VOI OLLA HUOMAAMATTA PATOA!!!

Suurin haukeni hipiltä on painanut 6.2 kiloa ja tuli perholla (20cm hopeatinseli) kosken loppuliu-usta vuonna 2001...

Keltaises tiilitalos asuu paskamainen äijä! karhaa nuoria kalastajia pois koskelta! Ei ole minulle tullut mussuttamaan mutta monelle nuorelle on!

Taimenta tulee siksi kun Lapuanjokeen on niitä istutettu ja ne joskus nousevat nurmonjokeen eivätkä pääse edemmäs hipin padosta. Jäävät sitten siihen koskeen. Sain ensimmäisen taimeneni hipistä joskus 1998 ja muutama kirjolohikin on nurmonjoesta tullut!!

Anonymous

Vieläkö se äijä jaksaa jahdata kalamiehiä. Meinasin joutua sen kanssa kerran nuorena poikana käsirysyyn. Kalastelin kosken alajuoksulla, ja äijä paukahti siihen selän takaa. Alkoi pauhamaan siinä siihen malliin, että ajattelin häipyä paikalta. Mun toinen virveli oli siinä rannalla, ja kun olin ottamassa sitä mukaan, äijä astui vavan kärjen päälle. Käskin sitä nostamaan jalkaansa, ettei vapa katkea. Äijä ei ottanut kuuleeviin korviinsa. Alkoi siinä tunteet kuumenemaan molemmin puolin, mutta yhteenotolta vältyttiin, kun uhkasin poliisilla.

Anonymous

Joo aina se välillä siinä kiertelee! Taitaa olla pätemisen tarvetta kun se niille nappuloille pätee. Tulis joskus mun vavan päälle kävelemään niin... (heh helppohan se täällä on munkin miestellä)

Lapualla emäntäkoulun kohdas olevalta koskeltakin olen kuullut niitä taimenia eräiden saaneen.

Saishan nurmonjokeenkin istuttaa niitä jalokaloja että siitäkin tulis kalastoltaan mielenkiintoinen!

-ville-

Anonymous

ajo-ohjeet koskelankoskelle ja kuinka kuinka kaukana nurmon keskustasta se paikka sijaitsee

Anonymous

Onko Huumoon koski sellainen paikka missä on pieni betonista tehty silta ja sillan toisella puolella kallioreunainen lampi/allas? Niitten jälkeen on semmonen suvanto. Se sillan toinen puoli on ympyröity metalliaidalla.

Minkälainen tämä Hipinpato on?

petsku

Onko Huumoon koski sellainen paikka missä on pieni betonista tehty silta ja sillan toisella puolella kallioreunainen lampi/allas? Niitten jälkeen on semmonen suvanto. Se sillan toinen puoli on ympyröity metalliaidalla.

Jooh... Onhan tuo paikka huumonkoski.

Anonymous

Tuleeko tuolta Huumoolta kalaa ku ollaan kaverin kanssa oltu parina päivänä koettamas , mut ei oon tullu mitään. Ei edes tärppejä. Ei vissiin laskuta yhtään sitä vettä. Onko muut jo käyny?

Anonymous

Olin tänään  Huumoonjoella  kalas  monta tuntii,eikä tullu mitään >:(

Anonymous

Monelta olit siellä jesu? Mulla sama juttu.

Anonymous

yhden-viiden  maissa :D

Anonymous

Tänään kaveri sai kosken lopusta pienen hauen ja minä löysin puusta helmiräsäsen. Ja paikkana siis Hipinkoski. Jalokaloja ei ainakaan viime kesänä paljoa näkynyt, ei padolla eikä koskessa, mutta haukia ja ahvenia tuli satunnaisesti. Taitaa tuo saukkokantakin verottaa saalista. Mitäs, mistä olette noita haukia ja muita saaneet; koskesta vai sieltä padon lähellä? Ja oliko vesi silloin korkealla vai matalalla? Kiitos vinkeistä jo näin etukäteen!

Sama äijänkäppänä on minullekin haastellut ja uhkaillut sekä yrittänyt ajaa pois padolta/koskesta. Ei siitä kannata välittää, sanot vaan lähteväsi pois ja käyt kusella mettässä ja tulet takaisin, niin äijä on jo luultavasti häipännyt :)

Kertokaa ihmiset tänne saaliitanne Huumonkoskesta ja Hipinkoskesta! Ilmeisesti Hipissä kala jo alkaa pikkuhiljaa syödä, mutta Huumossa ei...

Anonymous

Eli selvennystä edelliseen viestiin...:
1. Oletteko saaneet kalaa paremmin korkealla vedellä vai matalalla vedellä (eli pato auki vai kiinni-kova virta vai hiljainen virta)?
2. Oletteko saaneet kalaa padolta vai koskesta?

Itseäni kun ei oikein ole Hipissä kovin onnistanut...
Kiitos jo näin etukäteen!

Anonymous

Onko kukaan käyny kalas nurmon joella ajettelin pian mennä.

Anonymous

Onko kukaan käyny kalas nurmon joella ajettelin pian mennä.

Tänään ajattelin mennä Hipinkoskeen... Vaikka tuskin sieltä mitään tulee...

Anonymous

Onko kukaan käynyt Huumossa tai Hipissä?
Onko noussut kalaa?

mikko78

Itse olen kalastanut nurmonjoen yläosassa "kouran korkeudella" koko ikäni ja kaikenlaisia kaloja on joesta tullut taimen, kirjo, ahven jne. Kuha on yleistynyt joessa koska Hirvijärveen on istutettu monia vuosia jo kuhaa joka on levinnyt jokeen koska hirvijärvi on yhteydessä kahdesta kohtaa jokeen "täyttökanava ja tunnelin suu".

Paras saalis katiskalla on minulla ollut 128 ahventa kerralla mut kaikki oli pieniä. Kaveri sai 3kg taimenen katiskalla ja eräs mies sai talvella katiskalisen madetta.

Ravut katosivat joesta n.4 vuotta sitten sitä ennen siitä tuli hyvin rapua.

Lahnaa tulee verkolla ja katiskalla vaivaksi asti kutu aikana.

Kannattaa kuulostella hirvijärven istutuksia koska usein käy niin et istutettuja kaloja saa pian joesta kuten kävi muutamia vuosia sitten kirjon kanssa, järvestä eivät oikeen kirjoja saaneet mut me saatiin joesta niitä mukavasti...

Veden korkeus yläjuoksulla tällä hetkella on korkea ja ilmeisesti nousu suunassa mutta näin ainakin veneskosken padolle asti "Holmanpato" josta menee täyttökanava hirvijärveen... "itse en ole joella käynyt vielä tänä keväänä vaan kaveri kertoi veden korkeuden kun kävi uistinta heittämässä nolla tuloksella" ;)
KALASTUKSEEN käytettyä aikaa EI vähennetä miehen elinajasta

Anonymous

Ravut katosivat joesta n.4 vuotta sitten sitä ennen siitä tuli hyvin rapua.

Pyh. Rapua tulee vielä ainakin meillä täällä "alempana" hyvin!

mikko78

Jaa kuinkahan alahalta niitä rapuja mahtaa tulla...?

Toissa vuonna sain pitkästä aikaa ensinmäiset ravut täältä ylempää ja uskon et ne on niitä rapuja joita olen siirtoistuttanut sinne sen jälkeen kun täältä ylempää ravut katosivat.

Mut se on hieno kuulla että joessa on vielä luontaista jokirapua etteivät ole kaikki kadoneet.

Kuulin et joku tutkia on tutkinut rapujen katoamista ja syynä on ollut ilmeisesti joku bakteeri tauti eikä rapurutto niinkun aluksi epäiltii.

Toivokaamme että rapu kanta elpyy normaalille tasolle täälä yläpäässäkin vielä joskus :)
KALASTUKSEEN käytettyä aikaa EI vähennetä miehen elinajasta

Anonymous

Kävin  tänään  Huumoolla. Pientä kalaa tuli ihan hyvin ongella.

HalDi

Laitampa tässä yhden kartan siitä, missä luulisin sen hipinkosken olevan. (ja padon)

Ja tuolla olen itse käynyt viime kesänä kalassa. Käytiin virveleillä (tuolloin) läpi tuo nuolella rajattu pätkä. Kuulu koiralauman haukuntaa ja koski alko muistuttaa enemmän mettää, ku koskea siinä mutkan kohdas...

Ja tohon vielä tommonen havainnekartta.

Kalaan pitäis päästä.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Anonymous

onko tuo toinen kuva huumonkoski alias "putki"?