Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

nurmon joki

Started by Anonymous, July 26, 2003, 10:40:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HalDi

Tossa ei oo putkea.

Kävin eilen perhokalassa Huumonkoskella, eli putkella. Kalaa ei tullut, eikä ollut kauheasti kalan näköinenkään paikkakaan, mutta kehityskelpoinen. Ehkä oli huono aika. Pari onkijaa sielä oli ja sitten tuli joku paikallinen tyttöpoikajengi, kun olin itse lähdös...
Putkelta varsinaiseen koskeen(ko?,kö?) (ylöspäin) en jaksanu lähteä, kun oli nii paljon puskaa, mutta siinä suvannon reunoilla kahlailin ja heittelin Klinkkua. Yks kontakti salakan kanssa. Oii...

Mutta mukavan näkönen paikka. Jos kljo kaipaa siitä karttaa, niin voin laittaa tohon alle semmosenki. Kieltämättä sain itekki ettiä sitä tunnelinsuuta oikeen työllä. (eksyin kaks kertaa, mutta eipä puhuta siitä sen enempää...)

Lisää reissuja olis sitten myös mukava tehä, kun on mopo ja kaikki.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Anonymous

Mikäs se sitten tuossa kartassa on? Ei, kiitos, en tarvitse Huumonkoskelle karttaa.

Tässä muutama päivä sitten kävin skootterilla ajelemassa putkella. Silloin siellä oli pariskunta täkyonkien ja onkien kanssa. Huomasin, että he olivat virittäneet verkon siihen sillan kohdalle eli "putken eteen". Onko tämä luvallista?
Eniwei, verkkoon tuli JÄRVITAIMEN! Mies kehuskeli, että jotkut pojanklopit olivat saaneet taimenia virveleillä viikko sitten...

Huomenna saatan mennä Huumolle kalaan...
Jos jaksan... ;)

Anonymous

tänään kävin huumolla virvelillä. Mitään ei tullut...

suiza

juu tiiän ton paikan ja käyn sielä paljon kalas... ja kyl on tullukkin

tiiän nurmon joesta kaks koskea josta saa vedellä ihan himona kalaa jos on hyvä keli... en kerro paikkoja :mrgreen: ... kesäloma alkaa niin käyn melkeen joka toinen päivä sielä kalas :-D...

oon ilkee ihminen  :-D :-)
kalastus pidentää ikää

-Crane-

Tässä on kartta missä tuo paikka on. Anteeksi vaan nosto, oon idiootti.

Suklaamonni

En itsekään anna tämän vielä tippua, vaan heti ensimmäisenä tekonani palstalla (terve vaan kaikki) nostan tämän ylös KOSKA..

.. löyty piru vieköön monen vuoden jälkeen taas kipinä kalastukseen. Kävin tuossa sitten töistä päin tunnelinsuulla tunnelmoimassa. Tänään pitää mennä uudestaan vavan kanssa. Muuten voisin virvelinkin ottaa mukaan, mutta muutama vuosi oli tehnyt hallaa pakille ja uistimilla: rohvessorit ja rapalat aivan ruosteessa ja pakissakin jotain ihme möhnää, eikä lupiakaan kyllä ole. Mistä luvat? Valtiolta ainakin omansa, mutta mistä sitten aluekohtaiset luvat? Entä oliko se muinoin ainoastaan urbaani legenda, etteivät tunnelinsuulta nostetut kalat kelpaa paistinpannulle, koska vesi (ja täten vedenelävät) olivat jotenkin saastuneita (elohopeaa tai jotain..)?

Edit: Nyt kun siellä ajatuksen ja ajan kanssa kävi niin en ymmärrä miten edes polvenkorkusena nappulana uskoin jotain elohopeajuttuja. :D

Kappi

Olen käynyt pari kertaa päivällä klo. 13-17 välillä eikä oikein ongella/virvelillä ole tullut? muutama iso ahven ja pari pientä särkeä. syököhän kyseisellä paikalla joihinkin "tiettyihin" aikoihin paremmin?

abpaper

Quote from: Kappi on August 05, 2009, 23:13:26
Olen käynyt pari kertaa päivällä klo. 13-17 välillä eikä oikein ongella/virvelillä ole tullut? muutama iso ahven ja pari pientä särkeä. syököhän kyseisellä paikalla joihinkin "tiettyihin" aikoihin paremmin?
Luulisi että tuo on huono aika kalastaa, mee illalla kaheksan mais tai jälkeen. Eikös kalojen syönti oo parhaimmillaan
aamulla ja illalla?
"Ikkunanpesijän käsikirjan pykälä 378: Putoa tyylikkään rennosti."
-Aku Ankka

Henri R.

Jos haukea ja ahventa kalastaa niin noin aamu kasilta alkaa syönti ja kestää tonne puoleen päivään ja sitten taas viiden kuuden korvilla ja kestää tonne ilta ysiin kymppiin.
Tämäkin paikka aika kiinnostava, pitää joskus ajan kanssa kierrellä, minuakin nämä alueen lupapolitiikat kiinnostaa, ihan valtion kunnan luvalla saa vissiin kalastella täällä seinäjoen ympäristössä useammassa paikassa?

Kappi

kävin hipin padolla katsomassa niin oli kyltti "yksityisalue"
onkohan kyltti ollut aina siellä vai ilmestynyt nytten
missähän kohtaa koskelankoski mahtaa sijaita, pääseekö autolla lähelle?