Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Super-Tinseli

Started by Flyman87, May 03, 2002, 23:00:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flyman87

Kertokaa miten olette uittaneet niitä ???

Anonymous

vähän riippuen paikasta ja ajasta mutta pääosin tulee uitettua, poikki virta heitoilla siten että siimaan tulee selllainen lenkki ja siima oikenee oletun ottipaikan kohdalla on ollut erittäin tehokas!. sitten jos heittäjiä on paljon eli kalat ovat nähneet kaiken näköisiä yrityksiä niin ylävirta kalastus on tehnyt tuhoa kiitetttävästi tai sitten poikkivirta heitto ja korjaus heitto alavirtaan vaikka on nopeakin koski kalat kyllä näkevät vaikka et itse usko ja kun sitoo tinselin ainakin omalta kohdaltani niin sen voi tehdä noin 12-15 cm, luulisi että se olisi Hel****n iso mutta kalat(+1kg) tykkäävät kuin hullu puurosta lisäksi jää ne pikku sintit huomattavasti vähäisemmälle

Aleksi

Itse olen kalojen kanssa huomannut normaalin supertinselin, johon on kuitenkin lisätty verenpunainen kurkku, toimivan kaikista parhaiten.

Uittamisesta sen verran, että kesälämpimällä on toiminut aktiiviset, mutta hyvin pienet ja terävät vedot vavan kärjellä.
Aleksi Määttä,
Perhokalastuspuolen vastaava Kalassa.netissä
http://www.kalassa.net/perhokalastus/
Palautetta? [email protected]

peltzi

oma versioni on supertinselistä sellainen että oon pistänyt siihen peurankarvasta sidotun pään ja on tullut paremmin kalaa sillä!!
yleensä oon tehnyt näistä muddlersupertinselistä noin 10cm pituisia että ne näyttäisivät enemmän pikkukaloilta, mutta voihan niistä tietenkin isompiakin tehdä... voin vaikka laittaa kuvan tänne jossain vaiheessa kun saan kaverilta kameraa lainaks taas...

Grouse

En ole uittanut kuin Kalaxilla (uittolaite) ja ui hyvin kalamaisesti..
|KALAVALE|

matiaz

oma versioni on supertinselistä sellainen että oon pistänyt siihen peurankarvasta sidotun pään ja on tullut paremmin kalaa sillä!!

Itekkin tollasen perhon "kehitin" ja toimi se kyllä itellänikin paljon paremmin kuin normaalit tinselit!
Uittotekniikoista tuloksia tuli parhaiten ylävirtaan heittämällä niin että siima jäi sillei lenkille. Nii että perho tuli eka suoraan virran mukana alas päin ja sitte ku lenkki tarpeeks kiristy nii se lähti tulee virran mukana kalastajaa kohti. Vähä vielä pientä nykimistä joka vaiheessa nii ei voi kaloilta välttyä...
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Pete

Joskus kun heittää ylävirtaan ja lappaa siimaa sisälle niin se on tehnyt "tuhoja" ainakin kesäyönä ,illoin on enemmän valoa.
Samoin olen usein uittanut tinseliä aivan kosken reunojen kivikoissa ja usein sieltä piiloistaan kivenkoloista iskee taimen kiinni.

Kai se improvisaatio on paras.