Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Räkäkiiski [hyi]

Started by ahven90, July 28, 2003, 12:25:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ahven90

Moro! Oon uus täällä, mutta kerron mun pienen pienestä räkäkiiskistäni. Sain räkäkiiskeni Reposaaresta, oli 25cm-26cm
pitkä. Paino oli siinä 100g-250g välillä! :) Osallistuin kalastus kilpailuun ja olin 7., voitin jotain hyvää pikku krääsää.
Jos olet saanut kiiskiä niin kerrotko mullekin sun kiiskestäs: mistä oot saanut, minkä pituinen ja -painonen. :D

edit. kirjoitusasua siistitty.

Masa

Aikamoinen haarukka tossa painossa...
Osallistuit kilpailuun mutta et punninnut sitä..hmm...
Luulisin...

Mepps

Ja aika pitkä ryökäle. Itse sain elämäni ensimmäisen kiisken onki-pilkki -systeemillä pari päivää sitten. Pituutta n. 10 cm ja matoon nappasi.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Masa

Kyl merestä tuli joskus isojakin kiiskejä..mut eipä oo tullu järvetä isoja vastaan...mistähän tääkin johtuu...
Luulisin...

knookala

oliskohan syy siinä että meressä on enemmän ravintoa!

-Make-

Ihan jousivaa´alla punnittuna isoin on ollu 70grammanen. Tuli merestä ahvenpyyntireissulla. ;)

Kala_Jökke

Kyllä joskus on jotain isojakin tullut, mutta ei sentään noin isoa. Suomen ennätys on 305grammaa et oli varmaan aika iso jos sillä pituutta oli 25-26cm. Mihin kilpailuun osallistuit? Jos olit vasta seitsemäs niin mitä painoi kilpailun suurin kiiski?
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

Anonymous

Uljuan tekoaltaasta noin kymmenen vuotta sitten reilut 200 grammaa painava kiiski. Ei enää taida sieltäkään löytyä suurta kiiskeä.
Samalla reissulla tuli semmoista kiiskeä, ettei haarukointi oikein tahtonut luonnistua. Kiiski muuten otti  pimeällä, kun pilkittiin matikkaa ja samalla testasin tapsipilkkejä madolla.