Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Redingtonin wayfarer vapa hakusassa...

Started by matiaz, October 24, 2003, 16:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

matiaz

olisin ostamassa kyseista vapaa luokassa 5 ja 9 jalan pituisena. kokemuksia vavasta ja tietääkö kukaan mistä kyseistä vapaa saa?

Olis tarkotus ostaa vielä tuolle vavalle sitte vielä kela. Mitäs kelaa "te asiantuntiat" suosittelette? Mielellää luokassa 4-5.

Kiitos kaikille!
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Mayfly

Milläs perusteilla 'flyfisher' et suosittele tuota vapaa. ?, sillä tästä vavasta olen itse kuullut paljon hyvää. esimerkiksi ERÄ-lehden matkavapa (perhovapa) testissä oli Redingtonin wayfarer parhaiten pärjännyt. En sitten tiedä tuosta kolmiosaisesta mallista, mutta joka tapauksessa ei niillä suurempia eroja voi olla.

/May
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

PatilZ

En usko, että flyfisherin mielipide perustu ainakaan pitkäaikaiseen kokemukseen.

Tässä Erän testissä 7/2003 ko. vapa tosiaankin rynni testivoittajaksi. Itse olen ko. vapaa hetkuttanut pari sekunttia kaupassa (Prahassa, joten tästä kaupan nimestä tai osoitteesta - jotka toki voin tarvittaessa kertoa - ei taida olla apua). Itse vapa tuntui moniosaiseksi aika kevyeltä ja mukavalta.

Vastoin flyfisherin makedonia-heittoa, kyseistä vapaa pitäisi Suomesta saada. Maahantuojana on Normark ja puhelinnumerosta 014-820711 saat selville lähimmän ostospaikan.

Kela on sitten makuasia. Jos vapa maksaa tuollaiset reilut 300€, niin ei kai siihen nyt ihan mikä tahansa rimpula sovi. ;) Jos rahaa on niin Lååpin traditionaali tai Orviksen Battenkill LA voisivat näyttää aika mukavilta.

Anonymous

Huomaa kyllä millä foorumilla ollaan... Tälläistäkö foorumia ylläpito on halunnut? No ei vissiin...

Penskat menee selvittelemään välinsää muualle! -Ok? olisi hieman ylläpidolle töitä...

olne kyseistä vapaa hypistellyt muutaman heiton, ja varsin pontevalta vaikuttaa. Sopii ainakin minulle. Kannattaa mennä liikkeeseen koittamaan, niin tietää sopiiko se itelle vai ei.

Mikko_-Procyon-

Juus0: Olet oikeassa. En ole omalla vastuualueellani nyt, mutta kyllä nyt luuta heiluu ja ripeään joissain threadeissa. Kritiikkisi on aiheellista tässä tapauksessa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Anonymous

Hei!

Tilasin juuri kyseisen vavan (tosin 7-osaisen matkavan) Luokka 5, pituus 9 jalkaa englannista. Koska sitä ei suomessa näyttänyt mistään saavan.
Ja hintakin oli halpa postikuluineen (aika tarkkaan tasan 300EUR). Vapa saapui viime perjantaina, joten kalaan en ole vielä kerennyt. Tässä kaupan osoite, josta ainakin luottokortilla tilaaminen on vaivatonta (Nopea toimitus ja halvat postikulut (10EUR)).
http://www.fmtc.co.uk/

Kireitä,
Anonymous

Niin ne postikulut olikin 15EUR (10 puntaa).

matiaz

Kehuppas sitä vapaa sitte tänne ku kalaan pääset (16.11?). Oon ite ostamassa kyseisen vavan viis osasena. Ootko niitä Suomes nähny myytävänä?
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info