Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

tunnistatteko kalan sukupuolen?

Started by kalapoika, August 05, 2003, 21:18:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalapoika

tunnistatteko onko kala "naaras" vai "uros"? onko sukupuolella maullisesti eroa?
Holy Culture<3 Cross Movement<3

SMJ

Itse tunnistan kutusärjen sukupuolen, koiraalla tulee ihon pinnalle jännä ihokerros, kädellä koskettamalla eron huomaa naaraaseen selvästi, kyllä sen myös silmälläkin näkee.
Muista kaloista en mene sanomaan mitään...

Mayfly

Harjuksen tunnistan siitä, että koiraalla on paljoa suurempi purjemainen selkäevä, kuin naaralla. Tosin, harjuksen ensimmäistä kertaa jos joku on saanut, on se hiukan hankalaa tunnistaa, kun ei voi oikee verrata mihinkään toiseen harjukseen sitä evää.
Luulen, että kaikilla kaloilla on joku spotti josta tunnistaa sukupuolet.

Maullisiin eroihin sukupuolten väleillä en usko, mutta paikallisiin eroihin kylläkin.

/May
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

Selenius

Siika on syksyllä aika helppo erottaa lihan (ja ulkonäönkin) perusteella. Ja koiras rokkaa maussa, mätisiikoja ei ota mikäli ei mäti maita. Lohet&taimenet on aika helppoja kutuaikaan. Mutta eihän kukaan kutuasuisia tapa...
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Jesse^

No jos hauki on joku 4 kiloinen ja uros, niin minun käsittääkseni se ei ole kovinkaan syötävä:) Itse sain 3,3 kiloisen hauen, ja se oli sitkeää kuin purukumi...päätettiin, että se johtui siitä, että hauki oli vanha uros.
Ei kyllä mitään tietoa oikeastaan...saattoi johtua siitäkin, että hauki oli elellyt koskessa ja lihakset olivat vain niin kiinteät:P Sainkin sen koskesta...toivottvasti ei kuulosta liian naurettavalta. ;)
Kalastus ei ole harrastus, vaan elinehto.

erästäjä

Eikai niilä maullista eroa ole. En ainakaan ole huomannut.
-Kala Eemeli-

visa

Jokeen nousseella  koiras vaellussiialla on näppylöitä kyljissä.