Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Suurin kirjolohi?

Started by Zones, May 23, 2002, 23:03:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Narwi

Yhden olen saanut ja paino 1,2 kg. En oo kyllä ikinä ollu paikassa jossa kirjoo oikeen olis. Tuokin oli sellanen ku oli jotkut onkikilpialut joessa. Kirjoi istutettiin 32 kpl. ONgella en saanut mutta Mepsillä neljän päivän päästä istutuksesta. Hieno oli fiilis. Ja välineen UL tietenkin :D
"Kannattaa pyytää vaikkei saiskaan, sellainen kala lohi on"
-Freud, Marx, Engels & Jung - Viski ja naiset

lippa_mies

joskus nappulana sain meijän mökin rannasta kirjolohen (tais olla ensimmäisiä kaloja virvelillä) mutta siitä on niin paljon aikaa että en muista kuin paljon se paino mutta ei se kyllä iso ollut :(.no ensi kesänä sitten uudestaan ;).

Pinqiini

En ees muista oonko saanu kirjoa hirveen isoa. Joku pieni on joskus tullut. Mutta kesällä tulee yli 10kg!

edit. Onhan se vaikeaa kirjottaa tekstiä edes jotenkin kunnolla.

flyfisher14

kirjoja en oo ikinä koskesta tai järvestä kalastanu, mutta jos tänne hyväksytään "lohilammista" saadut sitten se on 1,8kg.

visa

2,5kg merikarvianjoesta. Pisti ihan hyvin hanttiin :)

LaZe.W

Jep, minullakin on 2,5 kg Kajaaninjoesta. Toiseksi isoin taitaa olla 1,9 kg
Pilkintää, vetouistelua, heittelyä,perhokalastusta, perhonsidontaa ja tietysti ongintaa

panumies

Mätäjoki festareilta vähän yli 2kg. Perhossa on kiinni ollut pari yli kilon kirjoa, molemmat pääsivät varhaisessa vaiheessa irti. Ei nuo pullalohet oikein innosta, tarjoavat kuitenkin vähän paremman vastuksen kuin hauet tai ahvenet.

Råtta

Kymmenkunta vuotta sitten uistimella 5.4 kg, seuraava päivä lätkää heittämällä 5.4 kg ja pari päivää niin perholla 3.6 kg... Samasta lammesta pilkillä useita 2.5 - 4 kg:n kirrejä...
Perhokalastusta vuodesta -90, sidontaa -91. Paljon on koettu, mutta vielä enemmän kokematta...

visa

Missä tollanen lampi on?! :D Viitsitkö kertoa vai onko ihan topsecret? :D

petsku

ns. Lohilammesta ;D 1,8kg kirjo.

Råtta

Salainen (?) yksityislampi Itä-Suomessa, kirjoa istutetaan. Sinne ei saa lupia mistään, olen päässyt suhteilla kalastamaan kun sukulainen omistaa sen... ;)
Perhokalastusta vuodesta -90, sidontaa -91. Paljon on koettu, mutta vielä enemmän kokematta...

Råtta

Ai niin, on siellä järjestetty kerran pilkkikisatkin, keväällä -92 Enonkosken kalakoulun jäsentenväliset. Paikkakunta on Punkaharjulla...

-:tonttu:-

mun isoin kirre on joku 3,5 kg sain sen kajaaninjoesta.sit on tullu nuita yli 2 kilosii aika paljon tuolta ruuhijärveltä.

kala-Antti

suurin kirreni on 1,9kg sain sen jalasjärven saarijärveltä

SledgeHammerFIN

Samana aamuna istutettu Kirjolohi Kumligesta. Tais olla jotain 1kg-2kg, maistu vaan vielä niiltä rehuilta mitä niille syötetään siellä kasvattamoilla :(
Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

daiwa2

2,7 Kiloa kirjolohta pyrstöstä kiinni jostain kirrilammikolta

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Anonymous

perholla suurin saamani kirjo oli noin 2.5kg. meni aika kauan että sain sen ylös ;)

visa

Ennätys parani :D 3,06kg!

virvelimies

Mun suurin kirjolohi on 2 kg.
Sain sen vantaankoskelta viime kesänä.

Anonymous

Talvella suurin pilkillä saatu on 3,2 kg.
Kesällä noin 3 kiloinen.
Kalamatka ei ole kovin pitkä, kun olohuoneen takaovelta istutuslammikolle on matkaa 40 metriä. Aika usein tulee lähdettyä kalastelemaan ilman isompia su :Dunnitelmia.

kaivo

Talvella suurin pilkillä saatu on 3,2 kg.
Kesällä noin 3 kiloinen.
Kalamatka ei ole kovin pitkä, kun olohuoneen takaovelta istutuslammikolle on matkaa 40 metriä. Aika usein tulee lähdettyä kalastelemaan ilman isompia su :Dunnitelmia.
Unelmatilanne... Kalalampi "takapihalla". Onko kyseessä siis istutuslampi vain kasvatusallas?

jukka poika

mun on  2,4kg vantaankoskesta  mustal liidsil.

Ebi

Mä sain jo useempi vuosi sitten Metsähallituksen Koirajärveltä 6.0 kg kirjon. Ne oli yhtenä kesänä istuttanu jotain emokaloja ja sitten siian kalastuksen sivutuotteena iski pinturiin tollanen emo. Siima oli 0.18, mutta perho oli isohko päivänkorennon emergentti. Näin näitä juttuja pääsee kehumaan kun joku kysyy. Kiitos. :)
ei sen väliä saanko tai olen saamatta...  MITÄH!

Kokslax

n. 1.5kg Vantaanjoesta (viilatehtaan suvannosta) v. 2003
Kaks mummoo ajo tandemilla, keskimmäinen keuli.

Monni

1,5. Mutta samalta koskelta sai eräs nainen 5,6 kilon kirren ja ilmoitettiin Erä lehteenkin en vaan enään muista missä numerossa oli! Se sai kuulemma jonkun palkinnonkin!
Poltinkoski

Anonymous

valehtelematta 4,5 kg!

Anonymous

Kerran kävin altailla "hakemassa" kirjolohen mökkivieraille. Myyjä sanoi että sumppu on tyhjä. Kalasta itte tosta lammesta, et kyllä onnistu saamaan kun vasta huomenna tulee lisää. Mulla oli autossa kulkenut vuosia mukana sellainen Kuusamon Uistimen 2 gramman minilippa. Laitoin sen lainaksi saamaani virveliin. Toka heitto ja pam, 3,6 kg. Taisi olla edelliskesän istukkaita. Kaveri oli hetken hiljaa ja sanoi, sovitaan että kaks kiloo, ei noin suuria täällä ole. Ja sehän minulle sopi.

Jjo

Joka kesä tulee semminen 10 kpl lähes kolme kiloisia kirrejä mökin takapihan lohialtaasta :). Tavoite olis joskus pitää niitä kirrejä lammessa niin pitkälle syksyyn, että pääsisi 3,5 tai 4 kiloon.
Kalaa kannattaa pyytää vaikkei saisikaan!

Petri

Noin 1.2kg on oma enkkani (aika pieni). Keravanjoella otti papukaija lokettiin, olin käyny jo aikaisemmin päivällä yrittämässä mutta jääny saaliitta ja kun tulin illalla uudestaan niin nappasi ekalla heitolla (fiilikset ihan katossa vaikka kala oli laiska tappelija).
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

H_auki

merikarvianjoesta tuli viime kesänä 3.7 kg kirri punsella lotolla jossa oli mustia pilkkuja,jäi samana päivänä pohjaan prkl!!
MONO VOI TODISTAA!!
muista aina ILPO lukko mopossasi!