Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kaksilippainen lippa

Started by Jaakko, February 11, 2003, 17:38:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaakko

Niin ootteko nähnyt tai omistatteko sellasia lippoja jossa on kaks lippaa.
Mulla on sellanen punainen, jossa on myös punainen koukku. Varmaan ihan hyvä, vaikka kalaa en oo saanukkaan, mutta en oo paria heittoa enempää sillä heittänytkään.
Varmasti hauelle pakkaus.
Sen muuten Emäntä toi joskus venäjältä.

edit: otsikko suomenkielelle

Reaper

Miulla on semmonen mepps, jossa on iso vihree lippa ja pieni punanen lippa.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

Antti

Olenhan minä semmosia nähnyt ja itsellä muutama Kuusamon tandemi onkin. Ihan hyvä peli varsinkin isommalle assulle koskilla. Myös haukia on tullu muutama kappale, vaikka en ole pahemmin niitä yrittänytkään. Kyllä kaksoislipat ovat ihan hyviä pelejä, mutta omat käyttökokemukset ovat tahtoneet jäädä aika vähäisiksi, koska ne kiertävät siima aivan hullusti. Toki laakeroitu leikari auttaa asiaa, mutta paljoa kokemusta noista ei ole.

Kalamaster

Mulla on Kuusamon Kaksoislippa jolla on tullu kiitettävästi ahventa,haukea ja taimenta

Anonymous

Mä oon ite tässä talvella väsänny vanhoista lipoistani 3 kaksoislippaa. Nyt kesällä vaan testailee.

kaivo

Omat kokemukset "tandemlipoista" puuttuvat ainakin toistaiseksi. Tuplalippa lähettää kuitenkin vedessä samankokoista peruslippaa voimakkaampaa "hälyääntä", mistä voisi olla etua esim. sameassa vedessä jossa kalan saattaa olla hankalaa paikallistaa "hiljainen" viehe. Kannattaa ainakin kokeilla.

Yuz

Ne on taimenelle hyviä. Esim. Meppsin Tandem on kaksoislipallinen taipuvarunkoinen taimenelle suunniteltu lippa.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Professor

Mulla on 1 sellanen oli toinen ,mutta tiputin sen laiturin välistä kivien koloon ja sieltä ei löytynyt millään :-D
Sain mää sillä 1kg taimenen :-)

esal

En ole tainnut ikina edes testata, mutta minulla on yksi tuplalippa. Lipat ovat siniset ja muuten kuparin varinen.

Haugi_94

Itellä ei ainakaan ole toiminut... Kalat eivät edes ole seuranneet viehettä.

Ahven boy

No pienet ahvenet on pelänny eikä oo uskaltanut ottaa kiinni...

Haugi_94

No siitä kohti on tullut normaalisti semmosia 100g ahventa! Jigillä kylläkin. Oon väärillä paikoilla kalastamassa kaksoislipalla sitten... :|

lohen pyytäjä

Mulla on kanssa mepsin se 2 lippainen lippa. Sillä tulee ihan hyvin ahventa ihan normaali kokoista.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)