Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

nurmon hirvijärvi

Started by Anonymous, September 09, 2003, 16:06:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

onko tullut kalaa täs loppukesästä?
ja millä uistimella.
ite en oo saanut loppukesänä muuta kuin 2kg kuhan
ja 3 kg hauen penkareen vierestä. jigillä on tullut ''padolta'' 800g ahvena.kuha ja haukki on napsinut hyvin jesseen ja rapala team eskoon ja rofessoriin

Anonymous

Onko siellä muuten vedet kuinka alhaalla nyt? Jääkö uistimia kuinka pohjaan?

Anonymous

vedet on aika ylhäällä ei jää uistimet pohjaan

tai mulla ainakaan

Anonymous

On tullut kalaa niin Hirvijärven kuin Varpulankin puolelta, haukea ja ahventa. Tosin aika pientä on ollut. Varpulan puolella kivikarikosta ja Hirvijärven puolella vallin vierestä sekä Lapuan puolelta uimarannan läheltä.

Lapuan Arvee

;) Loppusyksystä kuhalle kelpasi stormin deep thunder 15 cm papukaija hitaasti 2-2.5 km/h uitettuna noin 2 m vettä ei enempää. Sellaista 1.5 kiloista tuli vielä kohtuullisesti syyskuussa. Vedin kolmella vavalla tiukasti pohjaa pitkin 0.50 fireline auttaa ettei uistin jää pohjaan vaan sen voi repiä irti. Vapautus pituus oli vähäinen n.4-7m

Kela

Onko kukaan käynyt pilkillä Hirvijärvellä??
Ite kävin torstaina ja saaliina 21 ahventa (50-400g) ja kaksi haukea (600g ja 1000g). Ahvenet tulivat Nautiluksella ja Hauet Rapalan tasurilla.

Anonymous

missäpäin järveä olit,kuinka paksu jää oli?Ite en oo vielä tänä vuonna käyny siellä pilkillä,mutta pitäis lähiaikoina käydä

Kela

missäpäin järveä olit,kuinka paksu jää oli?Ite en oo vielä tänä vuonna käyny siellä pilkillä,mutta pitäis lähiaikoina käydä

Olin siellä venesataman lähistöllä, ja penkareen kohdaala monessa eri paikassa, enkä tarkkoja paikkoja osaa sanoa. Tarkasti en osaa tuota jäätilannettakaan sanoa, mutta about 25cm. Kerro goneFISHING mitä sait kun tuut hirppari reissulta.

petsku

Onko kukaan käynyt pilkillä Hirvijärvellä??

En ole minäkään vielä Hirpparilla pilkillä käynyt, mutta ens viikolla käyn jos ehtii.

Anonymous

No, tänään kävin pilkillä hirvijärvellä ja saalis ei ollut kummoinen. 4 ahventa (50-200g) ja yks hauki n.300g.Ahvenet tuli morrilla ja hauki pienellä nilsun tasurilla.(Kävin muuten jo viime viikonloppunakin,mutta olin vain jotain vähä yli tunnin ku sää ei ollu mikään huippu(sain 2ahventa).Se hauki tuli puna-mustalla tasurilla ja mua kiinnostaiskin minkä värinen se sun rapalan tasuri oli. Nimittäin tuo hauen pilkintä on ruvennut kiinnostamaan.

Anonymous

olin tos pari viikkoo sitte kaverin kans kuhaa yrittämäs hirpparillla pilkillä.reijitettiin lapuan ja nurmon rajaa rajusti vaan ei kuhista tietoakaan!!!varmoilla syvänteiden reunoilta yritettiin mut ei tärppiäkään...tais olla talven eka ja vipa kuhareissu tonne.onko kukaan muu ollu kuhajahdis sielä?appuroitakaan ei tullu yhtään.

petsku

olin tos pari viikkoo sitte kaverin kans kuhaa yrittämäs hirpparillla pilkillä.reijitettiin lapuan ja nurmon rajaa rajusti vaan ei kuhista tietoakaan!!!varmoilla syvänteiden reunoilta yritettiin mut ei tärppiäkään...tais olla talven eka ja vipa kuhareissu tonne.onko kukaan muu ollu kuhajahdis sielä?appuroitakaan ei tullu yhtään.  

Millaisilla pilkeillä te pilkitte , tasureilla, pystypilkeillä?

Anonymous

pilkittiin isoilla pystyillä jos värikoukku ja toukkia,sekä kasi senttisillä nilsuilla.väreistä kokeiltiin räikeitä sekä tummia.ootko ite ollu sielä?

petsku

En vielä, mutta viikonloppuna käyn  :D

Anonymous

tuleeko hirvijärvestä nykyään enää matikkaa?koskaan en oo käyny madepilkillä kyseisessä paikassa,tarinoita oon kyllä kuullu!!

petsku

tuleeko hirvijärvestä nykyään enää matikkaa?koskaan en oo käyny madepilkillä kyseisessä paikassa,tarinoita oon kyllä kuullu!!

Sain yhtenä kesänä sieltä ongella pienen matikan (200g :)), mutta kaveri sai jigillä 500g :D matikan.En ole itse koskaan käynyt matikka pilkillä Hirvijärvessä.

Kela

Tänään kävin kuhaa pilkkimässä ja tyhjää pilkin. Pystyillä ja tasureilla kokeilin. Pilkin Lapuan puolella. Madetta en ole koskaan hirvijärvestä saanut.

Läjä

On sitten turha lutakko tuskin edes 10cm jään alla vettä ....no löyty sieltä sellanen paikka missä oli parikin metriä vettä ja heti ISO hauki vei pilkit....TURHA lutakko koko hirvijärvi

Hautsi

Itellä hieman saman tapainen raissu viikko sitten hirvijärvelle. Uudet terät kairaan ja eikun jäälle kairasin reiän ja löyty turve kakkaa muttei vettä. Eikun keskemmälle ja löyty vettä 50 cm. lähettiin järven toiselle reunalle ja löydettiin vettä vajaa kaksi metriä ja pieniä kiiskiä ja särkiä.

laskevat vettä aika paljon hirvijärvestä nurmonjokeen taitavat tehdä järveen tilaa tulvavesille vaikka ei ole luntakaan...
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys

Läjä

Ne uusi sitä patoa siinä niin sen takia ne on laskettu mutta ihmettelen sitä kun oltiin sielä niin laskivat koko ajan vettä pois kun jäät natisi ja pulputti aina välillä sillai jännästi....Mutta ei sitä nyt enää olisi tarvinnu laskea en oikeen ymmärrä tuollaasta touhua mutta kukin tekee omalla tyylillään..liekö sitten kunnan päätös vai kalstus kunnan ? no spekulointia ...

Anonymous

tänään varpulassa vettä vähä, pari jytkyä karkuutusta, muuten normaalia assua. :)

Anonymous

Onko kukaan käyny Varpulassa kalassa lakukesästä? ihan hyvin oon ite saanu haukea, mut melko pientä

kapteeni

minä sain vaarin kanssa loppukesästä siitä kanavasta 2kg kuhan ihan pappa originalilla (7cm)