Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mitä lusikoita lohelle ?

Started by atuomola, September 08, 2002, 19:15:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

atuomola

mitä lusikoita käytätte lohelle ja kirjolohelle onks jottain hyvii tiedossa  ??? itse sain ison varmaan lohen Beten krodilil mut mun tuuril siima poikki ja hyvästit kalalle :'(

Salmo

Ekana tulee mieleen Räsänen! Se on hyvä heittouistin lohelle. Myös muut Kuusamon lusikat.

Pelleistä Smeds on hyvä. Vetouistelussa kylläkin...

Tornio_River

QuoteEkana tulee mieleen Räsänen! Se on hyvä heittouistin lohelle. Myös muut Kuusamon lusikat.

Pelleistä Smeds on hyvä. Vetouistelussa kylläkin...

;D samaa mieltä smedsiä parempaa lohen soutu lusikkaa ei ole tehtykkään,smedsi oli jo legenda syntyessään monen muun lusikan tavoin   smeds ja kapraali ovat tornionjoen  legendaarisimpia soutu lusikoita

atuomola

mistä väreistä lohet tykkää

Tornio_River

Quotemistä väreistä lohet tykkää

Tämä väri kysymys on se niin sanottu ikuisuus kysymys,
kukaan ei tiedä mikä kalaa mielyttää,tänään se voi olla vaikka kupari mut huomenna taas vastaavasti hopea,eli hyvin on vaihtele kalan mieli,kokeile  tietenkin ärsytysvärejä,luonnon mukaisia värejä,tummia vaaleita,kaikkea mahdollista mitään standardi  väriä ei ole ,kokeilemalla kaikki selviää,kalstushan on yhtä kokeilua..

kalapoika

proffaa ja kuusamoo ! se kyllä lohet nostaa ylös!!!!!kuusomon perukkeet on kyllä vähän huonoja proffalle!
Holy Culture<3 Cross Movement<3

Anonymous

Itse olen ollut Tenolla ja muilla paikoilla ja varma lohiuistin on joko 3cm Räsänen kulta tai kupari väri! Myös olen todennut Salamanderin 5cmkupari värin todella hyväksi, mutta kaikista paras vinkki!
OSTA kaupasta noin 3-4cm SALAMANDER ja MAALAA SE!
USKO TAI ÄLÄ , MUTTA MAALAA se sellaisella pienoimallivärillä, joka on Revel sm332 todella kirkas punainen ja TEE näin: Ota kuparin värinen 3-4cm SALAMANDER ja vedä siveltimellä mustaa värii keskelle toista puolta kokopitkä ohut viiva riittää. Sitten maalaa sen sivut tolla Revel sm332. Huom! (Sprii liukonen)
maalaa vain toinen puoli, siis se puoli jossa on valmiiksi kuvioita ja sit ei muutaku anna kuivuu ja mee kirjolohipaikalle ja kalaa tulee ku mitä!
Olen itse todennut sen todella hyväksi ja olen saanut sillä 2 viikon aikana seuraavat kirjolohet:2x 3,5kg & 6x 2,5kg & 1x 6,5kg & 10x 1,5kg JOTEN HOPI HOPI KOKEILKAA IHMEESSÄ!

edit: isot kirjaimet, välimerkit

Selenius

Kirjolle pelittää mikä vaan alle 5cm, kunhan ui. Esim pikku räsänen tai salamanteri. Värit mestan mukaan, varmoja kirkkaan punainen ja musta.

Lohia ei niin kovin paljoa ole tullut lusikoitua, mutta mallikalat on Kopsulla, isommalla salamanterilla ja Tobyllä (mm yksi yli kasi), varmasti toimii.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Reaper

Kuusamon viis senttinen räsänen ``lapin kulta`` värillä on tehokas.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

BASS70

Omakohtainen kokemus on osoittanut,että pitää olla isoo peltiä,vaikkakin on napannut pieniinkin,mutta kuitenkin kallistuisin isojen puoleen.
Räsästä,atomii yms.
Tummaa ja raitasta ne on mulla pelittäneet.

Lohenuistelija

Quotekuusomon perukkeet on kyllä vähän huonoja proffalle!
No huh huh.
Miten noi perukkeet liittyy lohenkalastukseen?

Älä edes viitsi väittää että käytät lohenpyynnissä perukkeita...???

Jos nimittäin käytät, lopeta se ihmeessä turhana.

Perukkeen takana nimittäin uinti kärsii aina ja lisäksi paksumpi peruke myös näkyy tarkkanäköisen kalan silmiin erittäin selvästi.

Pinqiini

ismo qvack,iron horn ja kuusamolaiset  ;)

Eetu_

Haugi_94

Quote from: Lohenuistelija on October 13, 2002, 11:41:42
Quotekuusomon perukkeet on kyllä vähän huonoja proffalle!
No huh huh.
Miten noi perukkeet liittyy lohenkalastukseen?

Älä edes viitsi väittää että käytät lohenpyynnissä perukkeita...???

Jos nimittäin käytät, lopeta se ihmeessä turhana.

Perukkeen takana nimittäin uinti kärsii aina ja lisäksi paksumpi peruke myös näkyy tarkkanäköisen kalan silmiin erittäin selvästi.
Eikös lohen kalastuksessa käytetä pitkiä perukkeita?

SUURkalastaja jyväskyläst

Oranssilla räsäsellä tulee kirjolohta hyvin! Kannattaa kokeilla!
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Yuz

Mulla on oranssi-valkoinen Hammer. En ole vielä kuin kerran Torniojoella kokeillut. Kuten varmaan uskotte, kerran lohenkalastuksesta kyse - munat pataan.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

heittäjä

Räsäset ärsytysväreissä
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

Pescador

Räsänen helmi on on hyvä

jormavirveli

voisitteko laittaa kuvan mikä on hyvä kirjolohelle kalastan niitä lammesta.

H.a.u.k.i

Räsänen on se perusviehe, joka käy lähes
kalalle kuin kalalle!
Myös noi Kuusamon muut lusikat esim. Kuusamon
Välke vuosiuistin on myös ihan hyvä lohikaloille.
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

miigu

Tossa pari hyvää lusikkaa esim kirrelle, ja taimenelle..

toby. kuusamo. helmiräsänen. blue fox inkoo. ja pari aavetta. Noi aaveet on pirun hyviä kirrelle ja taimenelle mut niitä pitää uittaa sillee et niitten pitää välil antaa vajota ja sit taas kelata hiukan.

jormavirveli

kiitos, taidan mennä hankkimaan tuommoisen aaveen.

miseboy

Mie oon saanu pari lohta tobylla, kokeile niitä! :-)

H.a.u.k.i

Räsäsen seiska!Tulee paljon eri kalalajeja, myös lohta!  :-)
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?