Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Shimano Alivio-vapa 180 cm

Started by Mono, November 02, 2003, 20:54:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mono

Onko kellään kokemuksia kyseisestä vavasta .
Ostin tommosen kun ei maksanu kun 16 euroooo.

Olen ajatellut sitä lähinnä ahvenen jiggaukseen ja lappiin pikku-joille TAimenelle ja harjukselle.

muuten tietääkö kukaan mistä voisi hommata uuden jarrunsäätö-nupin ,minulla on Shimano R 1000 kela.

Salmo

Vavasta ei kokemusta, mutta jarrunsäätönuppia kannattaa kysellä maahantuojalta, eli :

Normark Suomi Oy, (014) 820 711

qaz

Ihan ok vapa!
Vaikka minulla on 2,1m versio. Siinä 6 vaparengasta ja pieni silmukka koukulle.
Kahva on korkista ja viehepaino 10-30g eli aivan hirveitä uistimia tällä ei viskota.
Kuitenkin hyvä vapa jossa herkkä kärki, esim. kevyessä uistelussa tärpin näkee hyvin kärjestä.

Jigi

Paljonkos maksaisi esim. 2,4m vapa? Onko halvempi kun Shimano Nexave? Onko hyvä hauen kalastukseen?

qaz

25e oli 2,1m vapa..
kärkitoimisena hyvä myös hauelle...

Jigi

No ei paha ei paha... Onko tätä vapaa arvosteltu missään erän testissä? Tuoko oli pisin tuo 2,1m? Jos olisi vielä 2,4m niin sitten ois täydellistä. Mutta kyllähän tuokin kelpaa.

qaz

en tiedä onko arvosteltu erä:ssä mutta siinä kaupassa josta alivion ostin oli 2,1m pisin vapa.
voihan niitä olla pidempiäkin...

Anonymous

älkää ostako sellasia pilipali vehkeitä!!!!!
Ostakaa kerralla kunnon välineet!!!
Mulla itse on jo neljättä vuotta 240 cm Daiwa Samurai, eikä mitään moitteita!!!SE ON KEVYT; KESTÄVÄ; MIELLYTTÄVÄ.....

Jigi

Mikähän hinta vavallasi on, jyri? Jotkut vaan eivät halua tuhlata aivan mahdottomuuksia kalastus välineisiin... Ja ei sen vavan pakko ole olla aina paras...

Deathis

älkää ostako sellasia pilipali vehkeitä!!!!!
Ostakaa kerralla kunnon välineet!!!
Mulla itse on jo neljättä vuotta 240 cm Daiwa Samurai, eikä mitään moitteita!!!SE ON KEVYT; KESTÄVÄ; MIELLYTTÄVÄ.....

Haluaako jyri elvistellä ;D ?. Jigi puhuu asiaa.

Itselläni on ollut  2 vuotta Shimano CX 4000 kela + Shimano Hyperloop vapa 210cm ja koko setti maksoi vaivaiset 69 euroa.Ja kyllä kestää!Aivan erinomainen setti koskilla varsinkin,(en nyt halua elvistellä mutta) ja setti on vielä ERÄn testivoittaja.

Ja mitä järkeä siinä on,jos ollaan vaikka ensimmäistä vapaa ostamassa,niin menetkö suosittelemaan daiwa samuraita?