Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

kirren masussa pikkukalaa?

Started by Perskeles, January 17, 2003, 11:34:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Perskeles

Tuli vaan mieleen tuosta kirren ruokatottumuksista, että onko kuinka monella ollut kirren masussa jokin pikkukala. itse olen saanun kymmeniä kirrejä ja yhdellä ainoalla on ollut n. 7cm särki mahassa... hämmästys oli suuri... ei varmaan kovin yleistä... kala tuli istarilammesta.
Ircissä Ristus^

Mikko_-Procyon-

YLeensä kirren suoli on aika täynnä mustaa hyönteismassaa. Kerran olen itse saanut kirren, jolla oli 2 pientä kalaa suolessa. Sulaneisuudesta johtuen lajimääritys jäi vähän puutteelliseksi.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Anonymous

en muista että koskaan olisi ollut kirren mahalaukussa kalaa, tosin en ole saanutkaan kuin ehkä n 20 kirreä

Anonymous

Tokihan luonnon tavoille oppinut kirjolohikin käyttää pikkukaloja ravintonaan, vaikka ei olekaan ehkä aivan yhtä "petomainen" kuin serkkunsa taimen.

Olen saanut lukuisia ilmeisesti pidempään vapaana uineita kirjolohia, joilla on ollut vatsoissaan jäänteitä kala-aterioista. Kirjolohi on ehkä ravinnonhankinnassaan taimenta opportunistisempi ja sitä kautta kaikkiruokaisempi.

paulinho

Minäkään en ole monaa saanut, mutta mahalaukusta löytyi kerran hdeltä jokin 4 sentin pituinen hieman jo sulanut tunnistamaton kala, veikkaan ahveneksi

Lohi~~

vasta istutetut kirjot syövät oikeastaan mitä tahansa mikä niiden eteen tulee, kerran oli kirren vatsassa puupalikka ja filtteri.

Qkkeli

Ei ole kyllä vielä tullut vastaan pikkukaloja kirjolohien vatsoissa.. Muuta kyllä on löytyny: Korteen palasia, tupakan tumppeja, kiviä, katkarapuja, erillaisia hyönteisiä, puun palasia..

EdiT.
Muistakaa, että äärimmäisen harvoin istutettu kirjolohi oppii syömään kalaravintoa. Nämä muutamat tapaukset ovat aika harvinaisia. Itse en ole kuin täältä lukenut, että kirjolohella olisi ollut kaloja vatsassa.

JK

kerran sain kirjon jolla oli ainakin 5 pientä ahventa vatsassa, kala muistutti ulkomuodoltaan enemmän taimenta kuin normaalia istarikirree ja se iski kovasta virrasta ruskeaan peurankarvastreameriin. luulen, että sen istutuksesta on aikaa ja se on sopeutunut tarjolla olleeseen ruokavalioon.

Siikapossu

Tupakantumppejahan ne pääasiassa syö 8-)

Rapalapa

Quote from: Siikapossu on June 19, 2006, 20:30:17

Tupakantumppejahan ne pääasiassa syö 8-)
sehän on sitte tupakoijille hyvä juttu kun tupakka palaa loppuun ei muuta kuin tumppi koukkuun kiinni