Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pilkkiperhot

Started by Pohjolan äijä, December 05, 2003, 19:21:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pohjolan äijä

Mitäs mieltä olette pilkkiperhoista? olen kokeillut niitä mutta aina syötin kanssa tällainen jäärä kun olen. saako niillä kalaa?
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle EI!

wh0p

Onko kukaan kokeillu punaista ERÄ 1-2001 -lehdessä esiteltyä "säämiskäsurvaria" pilkinnässä, tapsin alla siis? Tuo esittely sitten sisältää sidontaohjeet...
Tällasta tänään...

Anonymous

No arvakkaa mistä mä oon tehnyt pilkkiperhoja! OMPELULANGASTA!!  :)      En oo kylläkään vielä koittanu, kun ei meinaa järviin tulla jäätä :(....

Kolme_Alamittasta

Eivätkö ketkään muut ole näitä sitoneet? Ite olen nyt muutamia sitonut ja tarkoitus olisi päästä ens viikonloppuna kokeilemaan. Käytin yksi- ja kolmihaaraisia koukkuja.

Tumzu

Itse olen noita väsännyt jotain 7. Itse pistin duppingia yms. runkomateriaalia käyrään koukkuun ja kierteen kuparilangasta ja nättejä tuli. Väreinä käytin mustaa, oliivia, punaista ja oranssia. Tähän hätään ei vaan kuvaa ole noista. En ole vielä kerennyt oikein koittamaan, mutta luulen kalojen puraisevan niihin ihan mukavasti  :-D

Laku

Mulla on itellä semmonen kuusamon ihan mikrokokonen lusikka ja sitte 15cm tapsin päässä musta nymfiperho kokoa 11. Hyvin nousee kalaa, jos jonkinmoista.

Vikke

Tähän asti ei ole ollut. Mutta ajatuksissa on ollut paljon. Kirrelle, taimenelle ja harjukselle toimii varmasti, pitää vain osata valita vesistöön sopivat perhon mallit ja värit.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

tkj

Jaah tämähän on ollu kylmänä jo aikas pitkään. Mitäs jos porukka heittelis vaikka kuvia ja sidontaohjeita millasia perhoja kannattais käyttää tapsinjatkeena ;)

Qkkeli

Näitäkin löytyy pilkkikukkaroista useampi, voisi joskus napata ihan kuvatkin, ettei tartte selitellä..

Edit.
Ai niin, olenhan mie tämmöisiäkin vasta väkertänyt..

Janxu

Mä opin toverilta käyttämään tapsissa perus murkkuperhoa jatkeena.Toimiikin aika tehokkaasti.Mustapäinen ja punaperäinen,itellä rasiassa koukkukoossa 12-16.Voipi virrassa käyttää vaikka hyvänä sivutapsina.

tkj

Qkkelilla aika mielenkiintosia. Larvat varmaan toimis kanssa hyvin, löytysköhän sellaseen vinylrib punokseen mitään ohjetta mistään.

Kipster

Quote from: tkj on January 10, 2010, 21:08:23
Qkkelilla aika mielenkiintosia. Larvat varmaan toimis kanssa hyvin, löytysköhän sellaseen vinylrib punokseen mitään ohjetta mistään.

En ole ihan varma meinasitko nyt punontatekniikkaa, vaiko sillä tavalla tehtyä perhoa. Tässä olisi kuitenkin tuo tekniikka skannattuna mun perhoresepti kansiosta http://i408.photobucket.com/albums/pp169/Kipsterus/Tekniikka0001.jpg

tkj

Juurikin tuota, kiitos  :-)

Tornio_River

Lähinnä tullut käytettyä näitä rautu paulin virityksiä,niin pilkin yläpuolella tapsina kuin ihan pilkin alapuolellakin ja hyvin on tullu monen moista eväkästä

http://perhorasia.fi/Fly/Fly.thtml?flyID=17806