Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mikä puukko?

Started by Anonymous, December 22, 2003, 18:34:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

_kiiskenkalastaja_

Tällä hetkellä on ihan perus rapalan muovikahvanen puukko joka tuli siinä rapalan tarvikepaketissa, ihan hyvin on pysynyt terässä mutta tupen olen vaihtanut nahkaiseen ku se muovinen hajosi heti.

Meetvursti

Tällä mennää, erittäin epäkäytännöllinen, mutta on se nii mukava ja luotettava etten vaiha..

'vanha saha'

jmv83

Perus hiiliteräs Moralla mennään, helppo terottaa, puukkoasiantuntioiden kehuma, jos ei käytä talttana kestää pelkissä kalahommissa melkeen isältä pojalle.

kemu

Omatekemällä mennään :wink:
Ja kestää.
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

kalamias!

Mulla on Tomahawkin kopio taittoveitsi (ties vaikka olisikin aito  :wink:) ja se on mun ensimmäinen "puukkoni" ja makso 20€ ja oon käyttäny sitä SÄÄNNÖLLISESTI 6 vuotta (metsätyöt,makkaratikut,veistely,kalastus......)  ja hyvin toimii kunhan sen terottaa......  Mistä noin hyviä linkkareita saa?  :? :? :?

KÖSTER

Martiinin kumikahvanen hiiliteräksinen halpakorista bongattu yksilö muovitupella 5e, positiivinen yllätys, sopii limaiseenkin käteen, ote pitää ,terävänä pysyy ja ruostuu jos merivedessä lilluu ja jättää kuivaamatta :-P.

Ps. tuo meetwurstin leijonalogo sopisi minunkin puukon tuppeen :wink:! kaunis kun on.

Hagge

Moran kumikahvainen ruostumattomalla terällä oleva raksa puukko, rautakaupasta makso jonkun 5€. Ihan ok, mutta ei kauhean terävä, voihan tuon kyllä tietysti teroittaa.

Ipetin

Papan vanha, tehty ehkä 1940? Vanha ja todella, todella luotettava
^^,

Lahna late

Quote from: Meetvursti on May 16, 2010, 23:52:42
Tällä mennää, erittäin epäkäytännöllinen, mutta on se nii mukava ja luotettava etten vaiha..

'vanha saha'

Löysin muuten yhestä saaresta keväällä tommosen keklun (puukon) tupen :)
Ittellä semmonen kuusamon metsästys puukko.

Miksu

Miulla on 34 vuotta vanha Isoisän puukko... Itsellä ollut 14 vuotta, sain heti kun synnyin... Yhtäkään haavaa en ole saanut ja kerran olen sen teroittanun  :-)

kalamias!

Tällä hetkellä istellä on Sog Trident veitsi, erittäin hyvin toimii ja terä avautuu vielä jousen avulla. Sopii erittäin hyvin kalastukseen, vaikka hintaakin on. Nyt vielä pitäis käydä ostamassa toinen puukko varalle, joku moran kopio mikä on erittäin terävä.

Neadex

Sama ku metsästyksessä eli itse taottu. Tosin ostettu tutulta puukon tekijältä  :roll:
Se mikä ei tapa, sattuu saatanasti.

diverr

Marttiinin Lapinleuku on ollut käytössä jo toistakymmentä vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Pysyy hyvin terässä, on kestäväksi tehty ja siinä on mukavasti "vanhan koulukunnan" mojoa.

kuha kalle

Kasa moria käytössä. Hyvin pärännyt, mutta voisihan sitä joskus jonkun oikeankin puukon ostaa.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S