Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

MIKSI EI JÄÄ KIINNI???

Started by kusnu, August 05, 2002, 20:56:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kusnu

kalastan purossa erilaisilla pienillä uistimilla...
esim rapala countdown 3cm,salmo hornet 4cm
mutta mikään ei jää kiinni vaikka vavassa tuntee nykäyksen... :-/

Jio

Rapalan org. koukut ovat tylsät ja huonot. Aikanani kun vielä käytin Rapaloita kalassa ollessa vaihdoin noihin pienempiin isommat, ohutlankaiset koukut. Itselläni tuo 3cm:n countdown oli, nimenomaan, heikko tartuttaja.
C&R!

kiso

tarkastapas jarrun kireys...joskus kun alotin kalastuksen firelinellä(venymätön) kalat iski ja karkas samantien,sitten rupes todella miettii et missä vika....kohtahan sen keksi,kun oli ennen kalastanut venyvillä monofileillä ja piti jarrua yhtä tiukalla kalaoilta repes leuat :'(
TEAM PUTKO FISHING

pete16

Teroitappas koukut ja kokeile sitten se vois vaikka auttaa tai sitten toi jarrun kireys voi myös olla syynä. Entäs ootko varma ettei nyvi pohjaa kun oon huomannu että suurin osa puroista on melko matalia ainakin ne joissa itse olen kalassa käyny. No eikun kireitä siimoja   :) toivottavasti nyt joku edes kiinni tarttuu

Anonymous

Minusta purotammukoita on kaikkein paras kalastaa mato-ongella. Minä kävin lapissa kalastelemassa tammukoita oikean lapinmiehen kanssa ja hän neuvoi että paras on mato ongella. Kun koho menee veden alle kiskaiset kovasti vastaa että kala tarttuu kiinni. Tammukka on sellainen kala että se ottaa vain koukun suuhunsa tarttumatta siihen ja lähtee kuljettamaan sitä kiven koloonsa. Silloinkun tammukka ottaa koukun suuhunsa isket vastaan.  

Jaakko

Terota koukut kunnolla teräviksi ja tarkista että ne ovat kohtalaisen pienet, jotka jäävät hyvin myös pienille kaloille. Saatat kelata liian nopeaa, mutta sen ei kyllä pitäsi vaikuttaa paljoa mitään.
kun oot hoitanut nämä niksit ja jos kala ei tartu vieläkään, niin vian ei pitäisi olla melko varmasti sinussa.
kuuntele kaikkien mielipiteet ja noudata kaikkia, niin eiköhän se kala tartu... ;)

Salmo

QuoteEntäs ootko varma ettei nyvi pohjaa kun oon huomannu että suurin osa puroista on melko matalia ainakin ne joissa itse olen kalassa käyny.
Sama tuli itellekkin ensiksi mieleen. Joskus pohjatärpitkin saattavat tuntua todella paljon kalalta siiman päässä.

Jigi

´mun countdownissa oli ainaki tosi tylsät ja ihmettelin miks kala ei tartu ja sit ku terotin koukut nii johan alko tulemaan! Et kokeileppa tota ja muita ehdotuksia!

Lohenuistelija

Älä turhaan teroita, vaihda  malliin gamakatsu...
TARTTUU...

Jio

Gamakatsut -ja muutkaan happoteroitetut- eivät ole mikään autuaaksi tekevä tartuttajia MUTTA helpottavat kuitenkin jos on laiska viilaja. Gamakatsujen huono puoli on hankala teroitettavuus pinnan kovuuden vuoksi.

Itse suosin nykyisin VMC:n 8650 PS-koukkuja valmiin terävyyden, hinnan ja uudelleen teroitettavuuden vuoksi/ansiosta.
C&R!

Salmo

Tähän väliin voisin kysyä, että millä teroitatte koukkuja?

Itselläni on käytössä EZE-LAP DIAMOND (timanttiviila)

Jio

Itsellä on myös tuo Eze-lap (punainen) käytössä. Jonkinverran myös isompiin ja kovempiin koukkuihin tavallinen viila ALKUhiontaan. Kalaliivien taskussa kulkee kenttäolosuhteissa keraaminen hiomakivi sekä Catch-key.
C&R!

jarkka

:roll:jos koukut ovat liian isot, niin isoilla tai pienillä kaloilla se ei jää kunnolla kiinni!
jos sinulla on liian isot koukut, niin vaihda ne pienempiin ja teroita ne :mrgreen:

esal

Varmaan vika löytyy koukuista.

pumpkinca

Itse teroitan koukut ja väännän haarat hieman ulospäin jolloin tarttuminen huomattavasti varmempaa..