Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Jaalan Puolakankoski

Started by visa, January 27, 2004, 17:11:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

visa

Kuinka monella on kokemuksia täältä? Itse kävin viime- ja toissasyksynä. Toissa syksynä ei kalaa ylös, mutta viimeksi 7 harrintumppia ja yksi kunnon tärppi. Miten/mistä te olette sieltä kalaa saaneet (taimenia) ja millä (perho).

Mainittakoon vielä, että erittäin hyvänkokoinen (3+kg) tanttu majaili ainakin viimesyksynä padon parkkipaikan puoleisella muurilla, pohjassa. :)

taimen

Hmm taisi olla toissakesänä kun viimeksi olin ja sillonkin virvelillä...yhden n.35 cm taimenen silloin sain. Tää taitaa mennä vähän ohi aiheen, mut ootkos käyny sonnanjoella? kun puolakalle ajellaa niin sehän tulee siinä aluks..ite oon käyny siinä ja meinaan mennä sumariaikaan kokeilee  ;)

visa

Oon kerran käyny, pakkasta -8, eikä mitään. Kiva kirkasvetinen paikkahan se on samoin kuin Puolakka :)

visa

Niin ja sellasta vielä, että onko porukoilla kokemuksia talvipörhöstelystä tuolta? Onko tullut talvella kalaa? :)

taimen

"Talvikaudella olen saanut Jaalasta kalaa harmaanruskealla ja tummanoliivilla Hare's Ear -nymfillä, Mickey Finnillä ja pienhköillä keltaruskeilla Muddler-tyypin perhoilla. Nymfien kokoluokka 14-12, streamerien 10-6."  lainattu pridex nimiseltä käyttäjältä.. ja koskee siis sonnanjokea.

Pönkä

Itse olen saanut sieltä semmoisia 40-55cm Taimenia, mutta vain virvelillä... Perholla en ole kokeillut koommin.

Raidari

Eilen tuli oltua tuolla muutaman kaverin kanssa.
Oltiin koko päivä, aamusta iltaan ja saaliina yksi pieni ahven.
Porukkaa oli jonkin verran, mutta eivät muutkaan saaneet.(lukuun ottamatta yhtä miestä joka sai taimenen,liekö ollut alamittanen)
Kaloja kyllä näkyi ja yritettiinkin vähän "onkia" ylös, mutta eivät ottaneet mihinkään. Kellään hyviä ottiperho vinkkejä?
Noh, perjantaina ja lauantaina uusi yritys. Saa nähdä mihin puree.

silli65

Puolakan virroilta tullut aikas vähä tänä kesänä. Mutta nyt ovat padon luukku mukavasti raollaan niin kalastuspaikkoja on huomattavasti enemmän  :-D Kiitoksia toimikunnalle ja ymmärtäväiselle yhtiölle. Eli eiköhän alku kesän saamatta jääneet kalat ala nousemaan
nyt loppukesänä useille ottipaikoille, ei tarvitse olla enään kalassa kuin lohilammikolla, virtausta riittää.  :roll:

Ruutti

Jokos Puolakankoskelta on tullu kalaa?.. Tulevalla viikolla olis haaveena käydä kerran siellä kokeilemassa.