Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

mihin aikaan pilkille

Started by mniromaa, February 09, 2004, 19:36:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mniromaa

Kauankos te yleensä istutte järvellä kun ootte pilkillä ja onko yleensä järkee lähtee aamulla pimeellä kalaan vai vasta kun aurinko alkaa nousee? Ainakin oon kuullu että ne syö aamulla hyvin oli talvi tai kesä  :D

Anonymous

Henkilökohtaisesti lähden aina ennen auringonnousua, että olen pelipaikoilla kun alkaa päivä valkeneen.
Ja jäällä viihdyn sitten parista tunnista ilta hämärään saakka.

Peksim

"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

kaivo

Alkutalven ohuiden jäiden aika on siitä mukavaa aikaa, että kala on aktiivista ja syö koko päivän. Keskitalvella, paksuimman lumen ja jään sekä lyhyen valoisan ajan vallitessa ei kellonajan suhteen ole kovin tarkkaa, vaan kala ottaa pilkkiin yhtä hyvin (tai huonosti) koko lyhyen päivän. Tässä vaiheessa talvea riittää kun on jäällä siinä klo 9 jälkeenkin (Oulun korkeudella).

Jossain vaiheessa kevättalvea aamu- ja iltasyönti alkavat erottua toisistaan, ja herätykset vain aikaistuvat. Huhtikuussa saattaa jo mukavuudenhalu voittaa, ja pilkille tulee lähdettyä vasta iltasyönnille. Keskipäivä on usein niin hiljaista että tuloksena on vain ruskettunut naama :)

Keskimääräisen pilkkireissuni pituus on siinä 3-5 h, syönnistä ja paikasta riippuen.

Anonymous

itse taas luin jostain että klo 14 - 16 mutta keskitalvella tuohon aikaan ei näe nenäänsä pidemmälle... itse olen todennut että klo 12 on paras syönti.. mutta eri paikka eri syönti :D

juise

KÖSTER

Madetta illalla,ahventa päivällä,haukee hämärässä,siikaa,kuhaa aamuin illoin kuten kirjolohtakin.

Satunnaikalastaja

Ahvenen pilkinnässä kellonaika ei ole niin tarkkaa jollei huipputeho per tunti hae.  Kyllä se ottaa pitkin päivää aamuhämärästa iltaan.  Toki syöntipiikkejä on tai sitten muuten vaan osuu nälkäinen parvi kohdalle, mutta nuo ovat kovin vesistökohtaisia juttuja.  Yleisesti ottaen pimeimpään aikaan syöntihuippu on keskipäivällä, ja alkaa sitten valoisan ajan pidentyessä jakautua aamu-ja iltasyöntiin.

Omalle kohdalleni täällä Helsingin vesillä, pari viikkoa sitten sattui paras syönti n. klo 12-14, ja nyt lauantaina 19.02.2011 kun olin jäillä n. 11:30-16:30 parhaiten ahventa tuli klo 14 jälkeen.  Tästä ei voi paljoa päätellä paikanvaihdosten vuoksi, ehkäpä vain olin keskipäivällä alueeella jolla ei ahventa paljoa ollut.