Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Nalle Puh

Started by ipo, February 18, 2004, 11:46:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ipo

Moro.

Tuossa kävin vilkaisemassa perholistausta pintaperhojen osalta. Nättejä perhoja.

Nalle Puhin osalta minulla on seuraavanlainen kokemus. Ystäväni Uusitalon Jussi, joka muuten on kehittänyt tämän Green Caddiksen, jolla pääsäntöisesti kalastan, näytti minulle rasiastaan Simo Lumpeen sitoman Nalle Puhin. Siinähän ei todellisuudessa ole siivissä tuota karhun karvan pohjanöyhtää. Sehän pitäisi ottaa siitä pois. Se ei näyttänyt nykyisiltä "mertsun merkeiltä".  Vaan varmaanhan se toimii tuollaisenakin.

Sain onnekseni tutustua Simo Lumpeeseen henk. kohtaisesti.  Olin K-S:n perhokalastajien hallituksessa joskus 80-luvulla. Jyväskylässä pidettiin silloin ensimmäisiä Perhokalastus symbosiumeja (meniköhän toi oikein).

No iltamissa sitten mentiin sammon edustustiloihin. Siinä sitten juotiin o...tta saunan jälkeen. Yhdessä pöydässä istui varttuneempi mies itsekseen. Ajattelin mennä juttelemaan. Typeryyksissäni en esitellyt itseäni vaan ryhdyin suoraan asiaan eli keskustelemaan perhokalastuksesta.

Siinä sitten todettiin että oltiin käyty samoilla puroilla, Kuerjoella Äkäslompolossa, ja saatu komeita kaloja. Vaihdettiin tietoja vielä muutamasta kalapaikasta. Mies oli mukava. Sitten pöytään tulikin Juha Pusa, jonka tunsin pk- lehden perusteella. Ihmettelin siinä vaiheessa miten Juhakin jotenkin nöyrästi pyysi lupaa tulla pöytään. Sitten mukaan liittyi muutama muukin "Guru". Sitten alkoikin perhokalastuspoliittinen keskustelu mennä yli nuoren miehen hilseen, joten poistuin pöydästä saunomaan.

Saunassa juttelin  tovereille "että olipas mukava äijä". "Etkö tuntenut, sehän oli Simo Lumme..."

Olinkohan vielä maininnut hänelle hyväksi ottiperhoksi " Hei tiiätsää sen Nalle Puhin...!

Perhokalastus on ihanaa... kaikki voivat olla oikeassa!

Anonymous

No eihän se siitä sinun tokaisusta varmaankaan pahastunu vaan ehkä paremminkin otti kehuna tokaisusi.
Mutta ei voi kuin todeta sen että Nalle Puh-perho on ehkäpä poikkeuksetta suomen Kansallisperho, sillä perholla on komea muoto, on pyöreyttä, on pörheyttä ja on MAINETTA .
Arvostan henkilökohtaisesti Nalle Puhia perhoista ehkäpä korkeimmalle kuin muita perhoja varsinkin pintaperhostelussa toivottavasti joku muukin arvostaa kyseistä perhoa.   :D