Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Paljonko rahaa kiinni

Started by Anonymous, February 23, 2004, 20:08:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Anonymous

Noin ajatuksena tuli mieleen mitä perhokalastusharrastus on tullut maksamaan.Laskeskelin  erään kerran suurinpiirtein kaikki kulut mitä mieleen tuli(vavat,kelat,siimat,sidontamateriaali,lehdet,kalastusluvat .kalareissut,+muu materiaali.Voi veljet sitä euromäärää.Me kys.harrastuksen parissa puuhaavat liikutellaan aikamoisia summia.No onko se ollut sen väärtti tottakai.Minun kohdalla summa liikkuu yli 5000e!!Mitenkäs muilla tohditteko laskea rehellisesti.Heh :D

Tarzan

Kyllä minunkin sijoitukset ovat varmaankin samaa luokkaa.Harrastusta keritty tahkota jo pitkään.Tosin nykyisin menopuoli kohdistuu luvat+reissut suuntaan.

peltzi

kyllä se taitaa olla kanssa siinä 4500€-5000€ välissä, kun on tullut hommailtua noita vapoja, keloja ja siimoja vähän enemmänkin...

ipo

En viittis periaatteessa ees miettiä hintoja, en ois varmaan hankkinut ko. vehkeitä ilman perhokalastusta:

vavat
kelat
kahluuvehkeet
sidontavehkeet
koskivene
asuntovaunu
chevy pakettiauto
eräkamppeet

Perhokalastus on ihanaa... kaikki voivat olla oikeassa!

Foorumini

Ei tässä parana alkaa laskeskelemaan mitään  :D Perhonsidonta tavaraa tuli taas ostettua viime vuonna vaikka varastot ovat jo pullollaan tavaraa. Vielä kun uuden paatin hankin niin on kyllä nelinumeroiset summat kyseessä :) Kaikellahan on hintansa, mikään ei ole ilmaista.

matiaz

En täsä yhteis hintaa viiti (enkä uskalla ;)) alkaa laskeskelemaan, mutta jotain vähä reilut 1000e menee per vuosi...hui!
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Grouse

2 vuoden ajalta n. 1000 euroa.. vavat makso aivan per***!
|KALAVALE|

Anonymous

Kaippa sillä rahalla ostaisi piskuisen perheauton.(vähän käytetyn)

flyfisher14

Hyvä kun olen koko perhokalastuksen ehtinyt aloittaa on jo rahaa kulunut PALJON.

visa

En täsä yhteis hintaa viiti (enkä uskalla ;)) alkaa laskeskelemaan, mutta jotain vähä reilut 1000e menee per vuosi...hui!

Aikalailla sama juttu mulla. Hui hirvitys! Nyt harrastettu 1½ vasta vuotta. Mitenköhän paljon 30 vuoden päästä? Ei uskalla laskee...

Grouse

Mihin te tuhlaatte rahaa? Kunnon neuvon tässä annan että ostakaa kerralla kunnon välineet, niin ei tarvi sitten jatkuvasti uusia..  ;)
Kun aloitin perhokalastuksen oli kauhea huuma ostaa joku vapa mikä eteen sattui ja kaikki kahluuhousut mitä hyllyltä löyty.. mut ei enää mulla on vapa joka on kulkenu isältä pojalle 20 vuotta vanha! Aikoinaan hyvät vavat olivat halpoja nykyjään 200-600 egen luokkaa!
|KALAVALE|

Velho

Ai Ai paljon paljon
Varmaankin opaut 5000e+vene+traileri
Toivottavasti vaimoke ei nää tätä!!! :D

Anonymous

Pelkät perhovälineet yli 3000e
Lisäksi harrastan heittokalastusta+pilkintää+ongintaa
Lisäksi kalavene+Traileri y.m
Eli kyllä kalastusharrastus on halpaa heh

Anonymous

Kyllähän silla rahalla kiertäisi maailmanympäri prameesti.
Tai ostai vaimokkeelle uuden kauppakassin.

Mut vaimoke kävelköön kauppaan ja kierretään maailma
joskus toiste

Minä vaan perhokalstan :D

Selenius

Itselleni kalastus on harrastus, ja loppupeleissä harrastuksiin kuluu kaikki rahat mitä hengissäpysymisen jälkeen jää. Paljonhan siihen menee, mutta paljon se antaa ja kiva on käydä kalassa kun on hyvät välineet ja aina joitain uusia leluja joilla leikkiä. Uskoisin kaikkine sivukuluineen euromääräisen summan olevan jo kirkkaasi viisinumeroinen eikä loppua näy... Olisihan sillä jotain muutakin saanut, vaan kaikkea ei voi saada.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

EERO8

Kyllä kun alkaa laskemaan,niin ihan hirvittää.Kaapissani on noin 3500 € edestä tarvikkeita.Vuodessa menee noin 1000 € kalastukseen.
Harrastus maksaa. :)

Anonymous

Just tulin tavaratalosta ostoksilta,arvatkaa vaan kävinkö perho-osastolla tottakai taas "jäi" matkaan 5 rasiaa koukkuja,vähän dubbing materiaalia,hieman lankaa opaut 40e arvosta.
tän 40e  vois lisätä noin 7000e päälle!.Mut ei auta itku markkinoilla sumarikausi lähestyy ja täytyy olla valmiina. :D
    Sääli vaimoketta,siltä jäi kengät ostamatta(olivat kuulemma liian kalliit) ups :(

otto

Eka vuos takana ja katotaan mitä tuli ostettua:

Välineet: 150€ (setti) ja perukkeet 40€
Perhot: 700€
Oheistuotteet (lehdet jne.) 50€
Luvat: 70€

Eli ei paljoa.... (N.400€) Tänä vuonna uus siima, vapa, kahluusaappaat, perhonsidonta? ja jotain muuta...

HalDi

Mun kohdalla joutuu tekemään ennakkoarvioinnin!!
No jos tähän nytten miettis jotain ympäripyöreää, niin:

Vision Intro #4-6 9' 140€
Kahluusaappaat (ostettu) 40€
Kahluusauva (tehty) 0€ + oppivelvollisuus
Liivi (ostettu jo) n. 35 €
Tippisiimat ??€
Tillbehööriä (ostettu, mutta puuttuu aina)
Ja perhonsidonta saattaa joskus niellä juoruja...
yht. about 225€

En tartte hyviä välineitä, koska täälä Lakeudella ei pääse mihinkään kalaan! >:(
"I'm ruding beneath you! I'm ruudeiin'!" <-- Kotiseuturakkautta (elokuvasta Bruce Almighty)
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

panumies

Ei nyt kauhean paljon mennyt ekan vuoden kamoihin, ovat kuitenkin mielestäni suht. laadukkaat omiin käyttötarkoituksiini. Vapaan, siimaan ja kelaan noin 250e, sidontatarvikkeisiin noin 300e (1½ kenkälaatikollista), perukesiimoihin ja muihin "tilpehööreihin" noin 50e. Haavi tai pari on tulossa ilmaiseksi koulusta, kunhan saan tehtyä. Luvat olivat noin 100e, joten pelkkään perhostukseen meni noin 700e, olihan se aika paljon sittenkin.  ;)

zeus

Sanoisin, että mulla on mennyt yllättävän vähän rahaa ekan perhokalastusvuoden jälkeen. Mulla on mennyt n.300€.
Oon pärjännyt ihan hyvin kumisaappailla joten kahluuhousuihin ei toistaiseksi ole mennyt rahaa. Enkä vielä ole perhoja itse sitonut eli sitomistarvikkesiin eikä perhopenkkiin ole mennyt rahaa.
Pitäis rueta jakamaan mainoksia, jotta sais vähän rahaa.
Sanokaa: "NILSU" kun haluatte haukea...

PasiN

Uskaltaako laskeakaan...jos pelkät perhosteluvehkeet huomioidaan, niin kertynee:

• Välineet (vavat, kelat,siimat): €5000
  • Sidontatarvikkeet: €5000
  • Muut (mm. lehdet, kirjat): €500
  • Kalastusvaatetus ja tarvikkeet: €1000
  • Vuosittaiset kulut (luvat, matkat): €500-€1000[/list:u]
    Joten kyllähän tähän menee, mutta kannattaako loistavan harrastuksen/elämäntavan kuluja sen enempää murehtia.

Monni

Ei mulla oo kun 500 euroa kiinni perhovälineissä... Mutta kyllä virveleissä on kiinni niin paljon etten uskalla alkaa edes laskea. Vaappujakinm on tullu 4 pakillista haalittua enkä yhtään oo itte tehny. Mutta kyllä siihen pian tulee muutos kun saan vaan tilattua vaapun teko sarjan...
Poltinkoski

Anonymous

Mulla menny perhovehkeisiin n. 300 € ja kahluuhousut ja liivit pitäs ostaa. Aika kallista ku en oo kertaakaan käyny kalassa! Toivotaan että innostus ei kasva (kovin hirveästi) iän mukana.

matiaz

Toivotaan että innostus ei kasva (kovin hirveästi) iän mukana.

Tuo oon kyllä pelkkää toive ajattelua!!! Kyllä aina , ainaki itelläni, tää harrastus ja siihe kuluvat rahasummat kasvaa joka vuos noi 50-100%! Ja mitä pahaa siinä voi olla jos innostus kasvaa?!?
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Anonymous

Olis kiva keretä opiskella ja joskus(tulevaisuudessa) pitäs keretä varmaan töissäki käydä. No kerkee miettii myöhemminki näitä asioita. Suora lainaus UKK:lta: "Kalastus ei ole harrastus, se on vakaamus!"

Anonymous

Bambut n.2000€, lisää tulee.
Hiilikuidut n.2000€
Lasiluidut n.1800 €
Kelat ja siimat n. 2500€
Sidonta ?????
Vaatteet ja vermeet, ehkä tonni.

Turha ihmetellä mihin se palkka taas meni..
Kanoottia tekis mieli.

Aika paljon vavoista ja muista ostettu käytettynä.

Kalamees

Kohta yhden vuoden kalastanu perhoilla ja onhan siihen uponnut ihan kivasti rahaa.

Kahluuhousut -ja kengät, 300€
Vapa, kela ja siima (vision intro paketti), 180€
Perhonsidonta, 150€
Luvat, 100€
Muu sälä kuten kaupasta ostetut perhot, 50€
Eli yhteensä noin 800€
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

JockScott

Tätä ei pitäisi koskaan ruveta miettimään paljonko on uhrannut pätäkkää
mutta tässä hiukan suuntaa:

Perhostellut 19v joten vapoja,siimoja,kahluuvarusteita ym krääsää aivan
älytön kasa.veikkaus 8000€

Perhosidontavehkeitä 2 korkeata laatikkoa aivan täynnä
veikkaus 5000€

Kalastusmatkat ,tämä se jos mikä vaatinut eniten rahaa
veikkaus 10000€

joten 23000€ villi veikkaus,voi olla alakanttiin mutta suuntaa-antava luku
kuitenkin.

Ja hetkeäkään en kadu,on ollut sen arvoista
Lohta kannattaa pyytää vaikkei saisikaan!!!